Moeder en kind tegen het raam

Betalen en premie

Hoe betaal je de premie en hoe is die premie opgebouwd. Hier vindt je alle antwoorden op de vragen die hebt over je premie.

Betalen

We maken het je zo makkelijk mogelijk

  • Wanneer betaal ik mijn premie?

    De premie wordt elke maand of elk jaar automatisch van je rekening afgeschreven. 5 dagen voor de incasso krijg je van ons een berichtje zodat je rekening kan houden met de afschrijving. Mocht de incasso een keer mislukken, dan sturen wij je een betaallink waarmee je zelf de premie kan betalen. Deze betaallink vind je dan ook in Mijn Account.

    We schrijven je premie af van een Duitse IBAN. Je herkent dit aan de letters DE.

    Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Dan kun je inloggen via deze link om je openstaande betalingen te bekijken.

     

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    In Mijn Account kun je erachter komen hoeveel je gaat betalen wanneer je je verzekering aanpast. Kies bij jouw verzekering voor de actie Aanpassen. Als je de wijziging niet wil doorvoeren kun je de pagina gewoon wegklikken en is verzekering niet aangepast.

    Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Log dan in via deze link. Dan vindt je deze optie bij je autoverzekering in het verzekeringoverzicht voor 'Uw auto wijzigen' achter 'Wat wilt u doen?'.  

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur ons dan een bericht via chat. Je vindt de chat rechtsonderin op onze website. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.00u en 20.30u en op zaterdag van 9.00u en 16.30u. 

  • Ik heb per ongeluk te veel geld overgemaakt. Wat nu?

    Geen nood! We verrekenen het teveel betaalde bedrag automatisch met je volgende betaling. Heb je bijvoorbeeld een jaarbetaling en vind je dat wel erg lang wachten? Stuur dan even een bericht via de chat. Je vindt de chat rechtsonderin op onze website. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.00u en 20.30u en op zaterdag van 9.00u en 16.30u. 

  • Wat gebeurt er als jullie de premie niet kunnen afschrijven?

    Het kan weleens gebeuren dat we de premie niet kunnen afschrijven. Geen nood, we zijn niet voor één gat te vangen.

    We proberen het altijd twee keer om af te schrijven. En lukt dit niet, dan sturen wij je een betaallink per e-mail en sms. Die betaal je zelf met Ideal. Daarmee voorkom je dat we je verzekering stoppen.

  • Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

    Je kan je rekeningnummer zelf wijzigen via Mijn Account. Ga hiervoor naar je persoonlijke gegevens en  kies voor het aanpassen van je  betaalgegevens. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Log dan in via deze link. Ga dan naar de optie betalinggegevens wijzigen bij 'Wat wilt u doen?'.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur een bericht via chat. Je vindt de chat rechtsonderin op onze website. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.00u en 20.30u en op zaterdag van 9.00u en 16.30u. 

  • Krijg ik korting wanneer ik per jaar betaal?

    Ja, je krijgt 3% korting op je premie als je kiest voor jaarbetaling.

  • Hoe betaal ik de premie voor mijn online autoverzekering?

    Wij schrijven de premie elke maand of elk jaar af vanaf een Duitse IBAN. Je herkent dit aan de letters DE. Is de incasso niet gelukt? Als je inlogt in Mijn Account kun je de factuur meteen betalen met Ideal.

    Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Dan kun je inloggen via deze link om je openstaande betalingen te bekijken.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account en gaat de premie nog naar een Nederlands rekeningnummer. Je kan de premie dan overmaken naar NL49INGB0006645966. Zet je factuurnummer in het opmerkingenveld.

Premie

Weten waar je voor betaalt

  • Hoe wordt de premie berekend voor mijn verzekering?

    Wij berekenen je premie op basis van factoren die op jou van toepassing zijn zodra je je bij ons verzekert. Aan het einde van jouw verzekeringsjaar maken we de berekening opnieuw. Een maand vooraf ontvangt je van ons een premie alert met daarin de nieuwe premie voor het volgende verzekeringsjaar.

  • Waarom betaal ik na schade ineens zo veel meer?

    Je krijgt een zo scherp mogelijke premie. Je verzekert je auto bij ons voor risico op schade. Dit risico schatten we in door te kijken naar hoeveel jaar je schadevrij rijdt. Doordat je schade hebt gehad ben je teruggevallen in je schadevrije jaren. Je krijgt hierdoor minder korting op je premie waardoor je meer betaalt. Daarnaast kijken we naar andere factoren zoals welke auto je rijdt, je leeftijd en waar je woont. Maar we kijken ook naar de nieuwste schadecijfers. Dit maakt dat we het risico op schade aan jouw auto anders inschatten dan vorig jaar.

  • Verandert mijn premie door schade?

    Dat ligt eraan wie de schade moet betalen. Als wij de schade betalen dan passen wij je schadevrije jaren aan. Je gaat dan in het nieuwe verzekeringsjaar meer premie betalen. Kunnen wij het bedrag door een ander laten betalen (verhalen)? Dan hoeft dat niet. Wil je weten hoeveel premie dit ongeveer zal zijn? Dan kun je het beste bellen naar onze schadecollega’s. Kies voor de optie schade. Ze zitten voor je klaar op werkdagen van 08.00u tot 19.00u.

  • Hoeveel val ik terug na schade?

    Alle verzekeraars hebben afgesproken dat je per schade 5 jaren terugval én we rekenen met maximaal 15 schadevrije jaren. Ook al zijn je werkelijke schadevrije jaren die op je polis staan meer. Dit doen we omdat je anders minder betaalt dan nodigis om alle schade te kunnen betalen.

    Rekenvoorbeeld:

    * 12 schadevrije jaren. Terugval = 12 min 5 = 7 schadevrije jaren
    * 20 schadevrije jaren. Terugval = 15 min 5 = 10 schadevrije jaren
    * 3 schadevrije jaren. Terugval = 12 min 5 = -2 schadevrije jaren

    De terugval in schadevrije jaren maakt dat je ineens meer betaalt.

    Soms ben je goedkoper uit om schade zelf te betalen

    Wil je weten wat voor jou goedkoper is? Stuur dan een berichtje naar schade@allianzdirect.nl. Dan rekenen we het voor je uit. Je kunt schade, binnen 24 maanden nadat we de schade voor je betaald hebben, terugbetalen. Je krijgt de schadevrije jaren terug en we berekenen je premie met deze schadevrije jaren. 

Staat je vraag er niet bij?

> terug naar service