Moeder en kind tegen het raam

Betalen en premie

Hoe betaal je premie en hoe is deze opgebouwd? Dit zijn de meest gestelde vragen over betalen en premie.

Betalen

We maken het je graag zo makkelijk mogelijk.

  • Wanneer betaal ik mijn premie?

    De premie wordt elke maand of elk jaar automatisch van je rekening afgeschreven. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE. 5 dagen van te voren sturen we je een bericht, zodat rekening kunt houden met deze afschrijving.

    Mislukt dit automatische incasso? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je rekeningnummer en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven . Hiermee voorkom je dat we je verzekering beëindigen. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Bekijk je openstaande betalingen dan door in te loggen.

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    Dit kun je zien in Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor 'Aanpassen'. Wil je alleen maar naar de premie kijken en nog niks aanpassen? Dan kun je de pagina gewoon wegklikken. Heb je nog een Allsecur-verzekering? Dan kun je hier inloggen.

    Heb je een woonverzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan kun je je verzekering niet in Mijn Account wijzigen. Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Er is 2x snel achter elkaar premie afgeschreven, hoe kan dat?

    Dit kan gebeuren als je verzekering net met een nieuw jaar is verlengd bij Allianz Direct. Bij Allsecur kon je een betaaldag kiezen. Dat kan helaas niet meer. De dag dat je nieuwe verzekeringsjaar is gestart, is ook de dag dat je de premie betaalt. Zo kan het gebeuren, dat je je laatste ‘uitgestelde’ betaling van Allsecur, vlak voor je eerste betaling bij Allianz Direct was. Ontdek er hier meer over

  • Ik heb per ongeluk te veel geld overgemaakt. Wat nu?

    Geen zorgen, we verrekenen dit automatisch met je volgende betaling. Betaal je je premie per jaar en wil je niet zo lang wachten? Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Mijn tweede premie wordt niet automatisch afgeschreven. Wat kan ik doen?

    Sorry, er is dan iets misgegaan met de toestemming voor dit automatische incasso. Ga naar Mijn Account en betaal via iDEAL. Zo geef je ons alsnog toestemming om de premie van je rekening af te schrijven.

  • Wat gebeurt er als jullie de premie niet kunnen afschrijven?

    Soms lukt het ons niet om je premie af te schrijven. Dan proberen we het altijd een tweede keer. Lukt het nog steeds niet? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je rekeningnummer en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven . Hiermee voorkom je dat we je verzekering beëindigen. 

    Toestemming voor buitenlandse incasso's
    Als Europese verzekeraar schrijven wij de premie af vanuit een duits rekeningnummer. Je herkent deze aan de letters DE. Het kan zijn dat je bij de bank geen toestemming hebt gegeven voor incasso's vanuit het buitenland. Neem contact op met je bank om dit aan te passen.

    Maak je met je bank gebruik van een goedkeuringslijst?
    Toen we onze naam in 2019 van Allsecur naar Allianz Direct aanpasten, veranderde onze accountnaam bij de bank mee. Keur ons opnieuw goed door eenmalig te betalen via de betaallink in je e-mail. Dan kunnen wij voortaan de premie weer van je rekening afschrijven.

  • Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

    Je kan je rekeningnummer zelf wijzigen via Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor IBAN aanpassen. Heb je meerdere verzekeringen bij ons? Pas de IBAN daar dan ook aan, dit gebeurt niet automatisch.

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Log dan in via deze link. Ga naar Wat wilt u doen? en wijzig je betaalgegevens.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Krijg ik korting wanneer ik per jaar betaal?

    Ja, je krijgt 3% korting op je premie als je ervoor kiest om per jaar in plaats van per maand te betalen.

  • Waar kan ik de facturen vinden voor mijn verzekeringspremie?

    We maken geen facturen van onze premies. Hoeveel je per maand of jaar betaalt, zie je op je polisblad in Mijn Account. Ongeveer 5 dagen voordat de premie van je rekening wordt afgeschreven krijg je van ons een aankondiging van de afschijving in je mail.

    Vraagt je boekhouder toch om facturen aan te leveren? Voor de premie betaal je alleen assurantiebelasting, geen BTW. Hiervoor hoef je voor de belastingdienst geen facturen te tonen. Je kan dus prima je lasten aantonen met je polisblad. Kijk voor meer informatie op de website van de Belastingdienst.

  • Hoe betaal ik de premie voor mijn online autoverzekering?

    We schrijven je premie elke maand of elk jaar automatisch van je rekening af. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE. Mislukt dit automatische incasso? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je rekeningnummer en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven . Hiermee voorkom je dat we je verzekering beëindigen. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Bekijk je openstaande betalingen dan door in te loggen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Maak je premie dan over naar NL49INGB0006645966 en zet je factuurnummer in het opmerkingenveld.

Premie

Samen verdelen we het risico.

  • Hoe wordt de premie berekend voor mijn verzekering?

    Wij berekenen je premie op basis van allerlei factoren. Dit doen we op het moment dat je je bij ons verzekerd. Aan het einde van jouw verzekeringsjaar berekenen we je premie opnieuw. Een maand van te voren ontvang je dan van ons een premie alert met daarin de nieuwe premie voor het volgende verzekeringsjaar.

  • Waarom betaal ik na schade ineens zo veel meer?

    Je verzekert je auto bij ons voor risico op schade. Dit risico schatten we in door te kijken naar onder andere je auto, je leeftijd, je woonplaats, maar ook je schadevrije jaren. Als je schade rijdt, verlies je schadevrije jaren, wordt dit risico hoger en betaal je dus meer premie. Ook kijken we naar de nieuwste schadecijfers. Hierdoor kan het risico ook anders uitvallen dan het jaar ervoor.

  • Verandert mijn premie door schade?

    Dat ligt eraan wie er voor de schade betaalt. Betalen wij? Dan passen wij je schadevrije jaren aan en betaal je in het nieuwe verzekeringsjaar meer premie. Benieuwd hoeveel? Bel ons dan op 088-548 5000. Kunnen wij het bedrag door een ander laten betalen (verhalen)? Dan gebeurt er niks met je schadevrije jaren en je premie.

  • Hoeveel val ik terug na schade?

    Alle verzekeraars hebben afgesproken dat je per schade 5 schadevrije jaren terugvalt. Ook kun je maximaal 15 schadevrije jaren hebben, zelfs als je er in werkelijkheid meer op je polis hebt staan. Hoe dat werkt? Bekijk hier het rekenvoorbeeld.

    Rekenvoorbeeld

    Terugval bij 12 schadevrije jaren: 12 - 5 = 7 schadevrije jaren
    Terugval bij 20 schadevrije jaren: 15 - 5 = 10 schadevrije jaren
    Terugval bij 3 schadevrije jaren: 3 - 5 = -2 schadevrije jaren

    Wanneer is het goedkoper om de schade zelf te betalen?

    Als je terugvalt in schadevrije jaren, ga je meer premie betalen. Betaal je de schade zelf? Dan val je niet terug en blijft je premie gelijk. Daarom is dit soms handiger om te doen. Wil je weten wat voor jou goedkoper is? Stuur dan een berichtje naar schade@allianzdirect.nl en dan rekenen we het voor je uit.

    Later betalen? Als wij de schade hebben betaald, kun je dit binnen 24 maanden terugbetalen. Dan krijg je je schadevrije jaren terug en berekenen we je premie weer aan de hand van dit aantal.

Geen antwoord gevonden?

Vraag het onze klantenservice!

Neem contact op
Vrouw thuis