Stelletje met tablet

Mijn Account en polisdocumenten

Alles wat wij kunnen, kun jij ook in Mijn Account regelen! Pas je verzekering 24/7 online aan. Vragen over je polisdocumenten? Kijk snel verder of het antwoord op jouw vraag erbij staat.

Ga naar Mijn Account

Mijn Account

Bekijk 24/7 je verzekering en pas het zelf aan

  • Wat kan ik doen in Mijn Account?

    In Mijn Account kun je:

    • Je auto wijzigen
    • Een tweede auto verzekeren
    • Je adres wijzigen
    • Je telefoonnummer en e-mailadres aanpassen
    • Je IBAN aanpassen
    • Je verzekering opzeggen of pauzeren
    • Schade melden

    Staat jouw wijziging niet in dit rijtje zoals je dekkingen wijzigen of je betaaltermijn aan te passen? Chat dan met ons en wij maken je wijziging in orde. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering of een woonverzekering?

    Dan vind je je persoonlijke account via deze link. Hier kun je de volgende wijzigingen zelf doorgeven:

    • Je telefoonnummer en e-mailadres aanpassen
    • Je IBAN aanpassen

    Voor je Allsecur verzekering kun je ook je schade melden. Voor je woonverzekering lukt dat niet. Chat met ons voor al je overige wijzigingen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen account. Chat ons daarom om je wijziging door te geven. Je vindt de chat rechtsonderin op onze website. Onze klantenservice zit doordeweeks voor je klaar van 8.30u tot 20.30 en op zaterdag van 9.00u to 16.30u.

  • Mijn e-mailadres is gewijzigd. Kan ik nu wel inloggen op Mijn Account?

    Ja, je kan met je aangepaste e-mailadres inloggen op Mijn Account.

    Heb je nog een Allsecur verzekering of heb je een woonverzekering?

    Log dan in via deze link om je verzekering te bekijken of aan te passen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Neem dan contact op via chat. Je vindt de chat rechtsonderin op onze website. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30u en 20.30u en op zaterdag van 9.00u en 16.30u. 

  • Waar vind ik mijn gebruikersnaam van Mijn Account?

    Je emailadres is de gebruikersnaam van je Mijn Account. Je kan een inlogcode opvragen via mail of sms. Je hebt dus geen wachtwoord nodig. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering of heb je een woonverzekering?

    Dan kun je inloggen via deze link met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je gewend bent. Vraag je gebruikernaam op via de link op de inlogpagina en we mailen het direct toe.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Neem dan contact op via chat. Je vindt de chat rechtsonderin op onze website. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30u en 20.30u en op zaterdag van 9.00u en 16.30u. 

  • Hoe kan ik een Mijn Account aanmaken?

    Wij hebben al een Mijn Account voor je aangemaakt. Je emailadres is de gebruikersnaam van je Mijn Account. Je kan een inlogcode opvragen via mail of sms. Je hebt dus geen wachtwoord nodig. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering of heb je een woonverzekering?

    Dan kun je inloggen via deze link met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je gewend bent. 

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Chat met ons. Je vindt de chat rechtsonderin op onze website. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30u en 20.30u en op zaterdag van 9.00u en 16.30u. 

  • Inloggen met mijn e-mailadres in Mijn Account lukt niet

    Dit kan drie redenen hebben:

    1. Je bent al eerder klant geweest:
      Als je al vaker klant bent geweest dan kan het zijn dat je meerdere Mijn Accounts hebt waarvoor jouw e-mailadres wordt gebruikt. Een gebruikersnaam kan maar één keer gebruikt kan worden. Bij meerdere accounts wordt je gebruikersnaam (e-mailadres) aangepast door bijvoorbeeld een 1 voor je e-mail te zetten. Bijvoorbeeld 1voor@beeld.nl in plaats van voor@beeld.nl. Niet handig. Is jouw e-mailadres in gebruik op een oud account? Vraag ons dan om dit aan te passen! Stuur dan een bericht via chat. Dan lossen we het zo snel mogelijk voor je op. Je vindt de chat rechtsonderin op onze website. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30u en 20.30u en op zaterdag van 9.00u en 16.30u. 

    2. Je hebt nog een Allsecur verzekering en bent nog niet over naar Allianz Direct:
      Dan kun je nog niet inloggen via de link op de website. Bekijk en wijzig je verzekering dan via deze link. 

    3. Je hebt een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober:
      Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur dan een bericht via chat. Je vindt de chat rechtsonderin op onze website. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30u en 20.30u en op zaterdag van 9.00u en 16.30u. 

     

  • Hoe kan ik in Mijn Account inloggen?

    Je kunt inloggen in Mijn Account met je e-mailadres. In plaats van een wachtwoord werken wij met een tijdelijke inlogcode. Deze sturen wij je toe via mail of sms en daar kun je één keer mee inloggen. Daarna is de code verlopen. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering of heb je een woonverzekering?

    Dan kun je inloggen via deze link met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je gewend bent. Ben je je gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten? Vraag ze dan opnieuw op in het inlogscherm en dan krijg je ze meteen gemaild.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur ons dan een bericht via chat. Je vind de chat rechtsonderin op de website. Je vindt de chat rechtsonderin op onze website. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30u en 20.30u en op zaterdag van 9.00u en 16.30u. 

Polisdocumenten

Zo laat je zien dat je verzekerd bent

  • Waar vind ik de polisvoorwaarden?

    De polisvoorwaarden vind je op onze downloads pagina. Kijk op jouw polisblad in Mijn Account voor de juiste versie. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering of heb je een woonverzekering?

    Log dan in via deze link om je polisblad te bekijken.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Je vind je polisblad dan in de mail. Stuur ons een bericht via chat.

  • In welke landen heb je een groene kaart nodig?

    In de meeste landen heb je genoeg aan de digitale groene kaart. Ga je met de auto naar één van deze landen? Dan is een geprinte groene kaart verplicht:

    • Turkije
    • Marokko
    • Voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië
    • Albanië
    • Bosnië en Herzegovina
    • Moldavië
    • Israël
    • Tunesië
    • Oekraïne
    • Montenegro
    • Wit-Rusland

    Geprinte groene kaart nodig?

    Print dan een groene kaart via Mijn Account. Print hem in kleur, dan kun je onbezorgd de grens over!

    Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Dan kun je via deze link inloggen om een groene kaart aan te vragen.

     

  • Waarom krijg ik de groene kaart digitaal?

    Een digitale groene kaart heeft veel voordelen:

    • Net zo geldig als een geprinte groene kaart.
    • We sparen het milieu
    • We besparen op de kosten: hierdoor kunnen wij je een scherpe premie blijven bieden.
    • Je hebt het altijd bij de hand: 24/7 kun je via Mijn Account je groene kaart opzoeken.

    Heb je een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Log dan in via deze link om je verzekeringsbewijs in te zien. Een verzekeringsbewijs is net zo geldig als de digitale groene kaart.

  • Hoe kom ik aan een groene kaart in de auto?

    Je vindt de groene kaart in Mijn Account. Ga hiervoor naar je verzekering en daar staat de groene kaart bij Download documenten. Print de groene kaart in kleur, dan kun je onbezorgd de grens over!

    Klaar om in de auto te leggen!

    Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Ook dan vind je de groene kaart in Mijn Account. Maar dan kun je de groene kaart aanvragen en zorgen wij dat je het binnen 4 dagen per post krijgt.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je een groene kaart? Stuur dan een berichtje via chat en dan zorgen we dat je de groene kaart per post krijgt. Je vindt de chat rechtsonderin op onze website. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30u en 20.30u en op zaterdag van 9.00u en 16.30u. 

  • Heb ik een groene kaart nodig voor mijn caravan?

    In Polen, Duitsland, Kroatië en Spanje is een aparte groene kaart voor een caravan verplicht als je caravan een eigen kenteken heeft. Je vindt de groene kaart voor je caravan ook in Mijn Account

    Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Log dan in via deze link om een groene kaart aan te vragen.

    Staat de groene kaart voor je caravan er nog niet bij?

    Dan zijn de gegevens van je caravan nog niet bij ons bekend. Stuur een bericht via chat om je caravan toe te voegen. Hou hiervoor de volgende gegevens bij de hand: kenteken, merk en type caravan.

  • Waar kan ik de Voorwaarden Wonen Allianz Direct 02 vinden?

    Helaas is er een foutje geslopen in het polisblad van onze woonverzekeringen. De voorwaarden staan namelijk verkeerd vermeld. Dit moesten niet de Voorwaarden Wonen Allianz Direct 02, maar de Voorwaarden Wonen Allianz Direct 01 zijn. Je vindt de voorwaarden hier. Excuses voor het ongemak, wij passen dit zo snel mogelijk aan.