Stelletje met tablet

Mijn Account en polisdocumenten

Alles wat wij kunnen, kun jij ook! De meeste dingen regel je 24/7 online in Mijn Account. Bekijk hier de meest gestelde vragen over deze service en over je polisdocumenten.

Mijn Account

Makkelijk en snel alles voor je verzekering regelen.

  • Wat kan ik doen in Mijn Account?

    In Mijn Account kun je:

    • Je auto wijzigen
    • Een tweede auto verzekeren
    • Je hoofddekking verlagen of je aanvullende dekkingen wijzigen
    • Je eigen risico verhogen
    • Je kilometrage aanpassen
    • Je adres wijzigen
    • Je telefoonnummer en e-mailadres aanpassen
    • Je IBAN aanpassen
    • Je verzekering opzeggen of pauzeren
    • Schade melden

    Wil jij je dekking, betaaltermijn of iets anders aanpassen? Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Log dan in op de oude Mijn Account. Hier kun je:

    • Je auto wijzigen
    • Je hoofddekking verlagen of je aanvullende dekkingen wijzigen
    • Je eigen risico verlagen
    • Je kilometrage aanpassen
    • Je rekeningnummer of betaaltermijn aanpassen
    • Je verzekering opzeggen of pauzeren
    • Schade melden

    Om je adres, telefoonnummer of e-mailadres te wijzigen kun je hier inloggen. Voor alle andere wijzigingen kun je met ons chatten. 

    Heb je een woonverzekering?

    Dan kun je hier inloggen om je verzekering te bekijken. Wil je iets wijzigen? Dan kan alleen via de chat.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen account. Geef je wijzigingen door via de chat.

  • Mijn e-mailadres is gewijzigd. Kan ik nu wel inloggen op Mijn Account?

    Ja, je kan met je aangepaste e-mailadres inloggen op Mijn Account. Heb je nog een Allsecur verzekering of een woonverzekering? Dan kun je hier inloggen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?
    Dan heb je nog geen Mijn Account. Als je iets wilt aanpassen, stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Waar vind ik mijn gebruikersnaam van Mijn Account?

    Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Je hebt geen wachtwoord nodig, want via e-mail of sms vraag je een eenmalige toegangscode op.

    Heb je nog een Allsecur verzekering of een woonverzekering?
    Dan kun je hier inloggen of je gebruikersnaam opvragen als je deze kwijt bent.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?
    Dan heb je nog geen Mijn Account. Als je je verzekering wilt aanpassen, stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Hoe kan ik een Mijn Account aanmaken?

    Heb je een verzekering bij Allianz Direct?
    Dan hebben wij al een Mijn Account voor je aangemaakt. Je e-mailadres is je gebruikersnaam en je hebt geen wachtwoord nodig, want via e-mail of sms vraag je een eenmalige toegangscode op.

    Heb je nog een Allsecur verzekering of een woonverzekering?
    Dan kun je hier inloggen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?
    Dan heb je nog geen Mijn Account. Als je je verzekering wilt aanpassen, stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Inloggen met mijn e-mailadres in Mijn Account lukt niet

    Dit kan drie redenen hebben:

    1. Je bent al eerder klant geweest.
      Gebruik je jouw e-mailadres misschien al op een oud account? Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. Dan passen wij dit voor je aan. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

    2. Je hebt nog een Allsecur verzekering.
      Dan kun je nog niet inloggen via de link op de website. Log in op de Allsecur omgeving.

    3. Je hebt een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019.
      Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur ons dan een bericht via de chat.

  • Hoe kan ik in Mijn Account inloggen?

    Ga naar Mijn Account  en log in met je e-mailadres. In plaats van een wachtwoord gebruik je een tijdelijke inlogcode via e-mail of sms. Hier kun je één keer mee inloggen en daarna is de code verlopen. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering of heb je een woonverzekering?
    Dan kun je hier inloggen of je vergeten gebruikersnaam en/of wachtwoord opvragen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?
    Dan heb je nog geen Mijn Account. Als je je verzekering wilt aanpassen, stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

Polisdocumenten

Belangrijke informatie over je verzekering.

  • Waar vind ik de polisvoorwaarden?

    De polisvoorwaarden vind je op onze downloadspagina. Kijk op jouw polisblad in Mijn Account voor de juiste versie. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering of heb je een woonverzekering?
    Dan kun je hier inloggen om je polisblad te bekijken.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?
    Dan heb je nog geen Mijn Account en heb je je polisblad via e-mail gekregen. Kun je deze niet meer terugvinden? Stuur ons dan een chatbericht.

  • In welke landen heb je een groene kaart nodig en hoe kom ik hieraan?

    Vanaf 1 juli is de groene kaart niet meer verplicht, maar mag je met een internationaal verzekeringsbewijs naar alle landen die op het verzekeringsbewijs vermeld staan. Hierop staat dezelfde informatie als op de groene kaart, alleen is het verzekeringsbewijs wit.

    Allsecur-klanten hebben al een wit, internationaal verzekeringsbewijs. Allianz Direct-klanten krijgen dit binnenkort ook. Tot die tijd vind je de groene kaart in Mijn Account.

    In Nederland is het voldoende om je verzekeringsbewijs op je telefoon te laten zien. Ga je de grens over? Dan moet je verzekeringsbewijs aan een aantal voorwaarden voldoen:

    • Print het verzekeringsbewijs tweezijdig en op wit papier. Is je kaart nog groen? Dan is het heel belangrijk dat je deze in kleur print. Hij moet namelijk echt groen zijn (en niet grijs). Anders is 'ie helaas niet geldig.
    • Print het verzekeringsbewijs of de groene kaart recht en duidelijk leesbaar. Komt hij scheef of onduidelijk uit de printer? Neem dan geen risico en print 'm opnieuw.

    Heb je een Allsecur verzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je in plaats van een groene kaart een wit verzekeringsbewijs. Je vindt deze in de mail met je polisdocumenten. Als Allsecur-klant vind je 'm in je Allsecur-account. Op het verzekeringsbewijs staat dezelfde informatie als op de groene kaart. Vanaf 1 juli 2020 is het toegestaan om met deze witte variant de grens over te gaan naar de landen die erop vermeld staan. Let bij het printen wel op de voorwaarden hierboven.

  • Waarom krijg ik de groene kaart digitaal?

    Een digitale groene kaart of verzekeringsbewijs heeft veel voordelen:

    • Altijd bij de hand, 24/7 op te zoeken in Mijn Account
    • Net zo geldig als de geprinte versie (let op: enkele landen uitgezonderd)
    • Goed voor het milieu; hij hoeft alleen maar geprint te worden voor specifieke landen
    • Kostenbesparing: hierdoor blijven de premies scherp

    Heb je een Allsecur verzekering?
    Dan heb je in plaats van een groene kaart een wit verzekeringsbewijs. Hierop staat dezelfde informatie als op de groene kaart, alleen is het verzekeringsbewijs wit. Vanaf 1 juli 2020 is het toegestaan om met deze witte variant de grens over te gaan naar de landen die erop vermeld staan.

    Heb je een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019?
    Dan vind je het verzekeringsbewijs in de mail bij je polisdocumenten. Om een groene kaart per post aan te vragen of het verzekeringsbewijs opnieuw per mail te krijgen, stuur je ons een bericht via de chat. Die vind je tijdens openingstijden rechts onderin je scherm.

  • Heb ik een Internationaal Verzekeringsbewijs (groene kaart) nodig voor mijn caravan?

    In Nederland is het voldoende om je verzekeringsbewijs op telefoon te laten zien. In Polen, Duitsland, Kroatië en Spanje is voor je caravan een aparte verzekeringsbewijs verplicht.

    Je vindt de groene kaart voor je caravan in Mijn Account. Let bij het printen van je witte of groene kaart op de volgende dingen:

    • Print het verzekeringsbewijs tweezijdig en op wit papier. Is je kaart nog groen? Dan is het heel belangrijk dat je deze in kleur print. Hij moet namelijk echt groen zijn (en niet grijs). Anders is 'ie helaas niet geldig.
    • Print het verzekeringsbewijs of de groene kaart recht en duidelijk leesbaar. Komt hij scheef of onduidelijk uit de printer? Neem dan geen risico en print 'm opnieuw.

    Heb je een Allsecur verzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?
    Dan heb je in plaats van een groene kaart een wit verzekeringsbewijs. Je vindt deze in de mail met je polisdocumenten. Als Allsecur-klant vind je 'm in je Allsecur-account. Op het verzekeringsbewijs staat dezelfde informatie als op de groene kaart. Vanaf 1 juli 2020 is het toegestaan om met deze witte variant de grens over te gaan naar de landen die erop vermeld staan. Let bij het printen wel op de voorwaarden hierboven.

    Is je caravan nog niet aan je verzekering toegevoegd?
    Stuur ons tijdens onze openingstijden een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. Geef hierbij gelijk de volgende gegevens van de caravan door: kenteken (als de caravan zwaarder is dan 750 kg), merk en type caravan.

  • Er staat nog Allsecur op mijn groene kaart. Wat nu?

    Geen probleem, je kan deze gewoon blijven gebruiken. Als je al overgestapt bent op Allianz Direct kun je ook gebruik maken van de digitale groene kaart in Mijn Account.

  • Waar kan ik de Voorwaarden Wonen Allianz Direct 02 vinden?

    Sorry! Wij hebben een foutje gemaakt in het polisblad van onze woonverzekeringen. De voorwaarden heten nu namelijk Voorwaarden Wonen Allianz Direct 02, terwijl dit Wonen Allianz Direct 01 had moeten zijn.  Je vindt de juiste voorwaarden op onze downloadspagina.

Geen antwoord gevonden?

Vraag het onze klantenservice!

Neem contact op
Vrouw thuis