Stelletje met tablet

Mijn Account en polisdocumenten

Alles wat wij kunnen, kun jij ook! De meeste dingen regel je 24/7 online in Mijn Account. Bekijk hier de meest gestelde vragen over deze service en over je polisdocumenten.

Ga naar Mijn Account

Mijn Account

Makkelijk en snel alles voor je verzekering regelen.

  • Wat kan ik doen in Mijn Account?

    In Mijn Account kun je:

    • Je auto wijzigen
    • Een tweede auto verzekeren
    • Je hoofddekking verlagen of je aanvullende dekkingen wijzigen
    • Je eigen risico verhogen
    • Je kilometrage aanpassen
    • Je adres wijzigen
    • Je telefoonnummer en e-mailadres aanpassen
    • Je IBAN aanpassen
    • Je verzekering opzeggen of pauzeren
    • Schade melden

    Wil jij je dekking, betaaltermijn of iets anders aanpassen? Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Log dan in op de oude Mijn Account. Hier kun je:

    • Je auto wijzigen
    • Je hoofddekking verlagen of je aanvullende dekkingen wijzigen
    • Je eigen risico verlagen
    • Je kilometrage aanpassen
    • Je rekeningnummer of betaaltermijn aanpassen
    • Je verzekering opzeggen of pauzeren
    • Schade melden

    Om je adres, telefoonnummer of e-mailadres te wijzigen kun je hier inloggen. Voor alle andere wijzigingen kun je met ons chatten. 

    Heb je een woonverzekering?

    Dan kun je hier inloggen om je verzekering te bekijken. Wil je iets wijzigen? Dan kan alleen via de chat.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen account. Geef je wijzigingen door via de chat.

  • Mijn e-mailadres is gewijzigd. Kan ik nu wel inloggen op Mijn Account?

    Ja, je kan met je aangepaste e-mailadres inloggen op Mijn Account. Heb je nog een Allsecur verzekering of een woonverzekering? Dan kun je hier inloggen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?
    Dan heb je nog geen Mijn Account. Als je iets wilt aanpassen, stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Waar vind ik mijn gebruikersnaam van Mijn Account?

    Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Je hebt geen wachtwoord nodig, want via e-mail of sms vraag je een eenmalige toegangscode op.

    Heb je nog een Allsecur verzekering of een woonverzekering?
    Dan kun je hier inloggen of je gebruikersnaam opvragen als je deze kwijt bent.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?
    Dan heb je nog geen Mijn Account. Als je je verzekering wilt aanpassen, stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Hoe kan ik een Mijn Account aanmaken?

    Heb je een verzekering bij Allianz Direct?
    Dan hebben wij al een Mijn Account voor je aangemaakt. Je e-mailadres is je gebruikersnaam en je hebt geen wachtwoord nodig, want via e-mail of sms vraag je een eenmalige toegangscode op.

    Heb je nog een Allsecur verzekering of een woonverzekering?
    Dan kun je hier inloggen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?
    Dan heb je nog geen Mijn Account. Als je je verzekering wilt aanpassen, stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Inloggen met mijn e-mailadres in Mijn Account lukt niet

    Dit kan drie redenen hebben:

    1. Je bent al eerder klant geweest.
      Gebruik je jouw e-mailadres misschien al op een oud account? Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. Dan passen wij dit voor je aan. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

    2. Je hebt nog een Allsecur verzekering.
      Dan kun je nog niet inloggen via de link op de website. Log in op de Allsecur omgeving.

    3. Je hebt een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019.
      Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur ons dan een bericht via de chat.

  • Hoe kan ik in Mijn Account inloggen?

    Ga naar Mijn Account  en log in met je e-mailadres. In plaats van een wachtwoord gebruik je een tijdelijke inlogcode via e-mail of sms. Hier kun je één keer mee inloggen en daarna is de code verlopen. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering of heb je een woonverzekering?
    Dan kun je hier inloggen of je vergeten gebruikersnaam en/of wachtwoord opvragen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?
    Dan heb je nog geen Mijn Account. Als je je verzekering wilt aanpassen, stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

Polisdocumenten

Belangrijke informatie over je verzekering.

  • Waar vind ik de polisvoorwaarden?

    De polisvoorwaarden vind je op onze downloadspagina. Kijk op jouw polisblad in Mijn Account voor de juiste versie. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering of heb je een woonverzekering?
    Dan kun je hier inloggen om je polisblad te bekijken.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?
    Dan heb je nog geen Mijn Account en heb je je polisblad via e-mail gekregen. Kun je deze niet meer terugvinden? Stuur ons dan een chatbericht.

  • In welke landen heb je een groene kaart nodig?

    Meestal heb je genoeg aan de digitale groene kaart, maar in deze landen is een geprinte groene kaart verplicht:

    • Turkije
    • Marokko
    • Voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië
    • Albanië
    • Bosnië en Herzegovina
    • Moldavië
    • Israël
    • Tunesië
    • Oekraïne
    • Montenegro
    • Wit-Rusland

    Heb je een geprinte groene kaart nodig?
    Je vindt deze in Mijn Account. Print hem in kleur en ga onbezorgd op weg!

    Heb je nog een Allsecur verzekering?
    Log dan hier in en vraag je groene kaart aan. Je krijgt deze binnen 4 werkdagen in je brievenbus.

  • Waarom krijg ik de groene kaart digitaal?

    Een digitale groene kaart heeft veel voordelen:

    • Altijd bij de hand, 24/7 op te zoeken in Mijn Account
    • Net zo geldig als een geprinte groene kaart
    • Goed voor het milieu
    • Kostenbesparing: hierdoor blijven de premies scherp

  • Hoe kom ik aan een groene kaart in de auto?

    Heb je een geprinte groene kaart nodig? Je vindt deze in Mijn Account. Print hem in kleur en ga onbezorgd op weg!

    Heb je nog een Allsecur verzekering? 
    Log dan hier in en vraag je groene kaart aan. Je krijgt deze binnen 4 werkdagen in je brievenbus.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?
    Dan heb je nog geen Mijn Account. Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. Dan sturen wij er een per post naar je toe.

  • Heb ik een groene kaart nodig voor mijn caravan?

    In Polen, Duitsland, Kroatië en Spanje is voor je caravan een aparte groene kaart verplicht.

    Is je caravan nog niet aan je verzekering toegevoegd? Neem dan contact op met onze klantenservice. Houd hiervoor gegevens zoals je kenteken (verplicht als de caravan zwaarder is dan 750 kg), merk en type caravan bij de hand.

  • Waar kan ik de Voorwaarden Wonen Allianz Direct 02 vinden?

    Sorry! Wij hebben een foutje gemaakt in het polisblad van onze woonverzekeringen. De voorwaarden heten nu namelijk Voorwaarden Wonen Allianz Direct 02, terwijl dit Wonen Allianz Direct 01 had moeten zijn.  Je vindt de juiste voorwaarden op onze downloadspagina.

  • Er staat nog Allsecur op mijn groene kaart. Wat nu?

    Geen probleem, je kan deze gewoon blijven gebruiken. Als je al overgestapt bent op Allianz Direct kun je ook gebruik maken van de digitale groene kaart in Mijn Account.

Geen antwoord gevonden?

Vraag het onze klantenservice!

Neem contact op
Vrouw thuis