Vrouw op de bank met telefoon

Mijn verzekering en wijzigingen

Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen over je verzekering. Is er iets veranderd aan jouw situatie en wil je dit doorgeven? Lees hieronder hoe je dit 24/7 in Mijn Account kunt doen.   

Van Allsecur naar Allianz Direct

De belangrijkste acties en wijzigingen

  • Ik heb mijn verzekering aangepast, maar ik krijg geen nieuw voorstel van Allianz Direct. Gaat dat wel goed?

    Ja, dat gaat goed. Het staat alleen nog niet op je nieuwe voorstel. Maar geen zorgen! We passen je wijzigingen namelijk wél op je verzekering aan, per startdatum van je nieuwe verzekeringsjaar. Dus zodra je nieuwe verzekeringsjaar ingaat, zorgen wij ervoor dat je verzekering klopt. Je zult dit terugzien op het nieuwe polisblad. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, wij regelen het voor je!

  • Mijn verzekeringsjaar bij Allsecur loopt bijna af, wat gebeurt er nu?

    Je ontvangt van ons een voorstel voor verlenging van je verzekering bij Allianz Direct. Je krijgt dit voorstel een maand voordat je verzekering afloopt. Als we nog informatie van je nodig hebben om je te verlengen, dan staat dit ook in het voorstel. Lees het daarom goed door!

  • Wanneer kan ik inloggen in Mijn Account?

    Zodra je verzekering verlengd is, kun je je verzekering beheren en aanpassen in Mijn Account. Log in met het emailadres wat bij ons bekend is.

  • Kan ik mijn papieren per post blijven ontvangen?

    Nee. Allianz Direct gaat voor een puur digitale dienstverlening. Je verzekeringsdocumenten kun je zelf downloaden in je Mijn Account.

  • Er is 2x snel achter elkaar premie afgeschreven, hoe kan dat?

    Dit kan gebeuren als je verzekering net met een nieuw jaar is verlengd bij Allianz Direct. Bij Allsecur kon je een betaaldag kiezen. Dat kan helaas niet meer. De dag dat je nieuwe verzekeringsjaar is gestart, is ook de dag dat je de premie betaalt. Zo kan het gebeuren, dat je je laatste ‘uitgestelde’ betaling van Allsecur, vlak voor je eerste betaling bij Allianz Direct was. Ontdek hier meer over

  • Waarom moet ik een (ander) emailadres doorgeven?

    Allianz Direct gaat voor een puur digitale dienstverlening. Je verzekeringsdocumenten zijn persoonlijk en kun je zelf downloaden in je Mijn Account. Daarom hebben we per polishouder een eigen, uniek emailadres nodig. Als je voorheen één mailadres gebruikt hebt voor meerdere accounts of polishouders, dan hebben we nu per account een eigen mailadres nodig. 

  • Wat zijn de betaaltermijnen bij Allianz Direct?

    Bij Allianz Direct kennen we betaling per maand en per jaar. Betaalde je eerder per kwartaal, dan zetten we je automatisch naar maand. Wil je betalen per jaar, dan kun je dit zelf aanpassen in Mijn Account. Bij betaling per jaar krijg je 3% korting op je premie.

  • Wanneer ontvang ik een nieuw verlengingsvoorstel?

    Die ontvang je ongeveer een maand voordat je verzekeringsjaar afloopt.

  • Waarom ontvang ik een verlengingsvoorstel per post en niet per email?

    Soms krijgen wij een email retour, hebben wij geen correct of uniek emailadres, of hebben we geen expliciete toestemming voor communicatie per email. Dan sturen we je een verlengingsvoorstel per post. Om je verzekering te verlengen, hebben we wel je emailadres en toestemming nodig. Geef deze daarom zo snel mogelijk door via Chat. Rechtsonderin op allianzdirect.nl.

  • Waarom is mijn premie veranderd?

    De premie voor een verzekering wordt door verschillende dingen bepaald. Ontdek hier meer over.

  • Wat gebeurt er als jullie de premie niet kunnen afschrijven?

    Soms lukt het ons niet om je premie af te schrijven. Dan proberen we het altijd een tweede keer. Lukt het nog steeds niet? Dan sturen we je een betaallink per e-mail. Hiermee kun je je premie zelf betalen via iDEAL en voorkom je dat we je verzekering beëindigen. 

    Toestemming voor buitenlandse incasso's
    Als Europese verzekeraar schrijven wij de premie af vanuit een duits rekeningnummer. Je herkent deze aan de letters DE. Het kan zijn dat je bij de bank geen toestemming hebt gegeven voor incasso's vanuit het buitenland. Neem contact op met je bank om dit aan te passen.

    Maak je met je bank gebruik van een goedkeuringslijst?
    Toen we onze naam in 2019 van Allsecur naar Allianz Direct aanpasten, veranderde onze accountnaam bij de bank mee. Keur ons opnieuw goed door eenmalig te betalen via de betaallink in je e-mail. Dan kunnen wij voortaan de premie weer van je rekening afschrijven.

  • Hoe geef ik een emailadres en toestemming voor digitale communicatie aan jullie door?

    Dit kan per Chat op allianzdirect.nl (rechtsonderin je scherm). Hou je polisnummer bij de hand!

  • Wat is een uniek emailadres?

    Dat is een emailadres dat nog niet bekend is bij ons. Als je eerder bijvoorbeeld met je partner een emailadres deelde voor jullie verzekeringen, kan dat emailadres maar op 1 verzekering blijven staan. Voor de andere verzekering vragen we dan een ander, uniek emailadres.

Wijzig je verzekering

In Mijn Account pas je de meeste dingen zelf aan. Hier lees je hoe je dit 24/7 kunt doen.

  • Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

    Je kan je rekeningnummer zelf wijzigen via Mijn Account. Ga naar je persoonlijke gegevens en pas daar je betaalgegevens aan.

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Log dan in via deze link. Ga naar Wat wilt u doen? en wijzig je betaalgegevens.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

    Als je wilt dat wij je gegevens verwijderen, kun je een aanvraag doen via dit formulier. Let op: in veel gevallen verplicht de wet ons om je gegevens een paar jaar te bewaren. De kans bestaat daarom dat wij deze niet mogen verwijderen. Lees hier alles over in ons privacybeleid.

  • Wat is jullie opzegtermijn?

    Je kan bij Allianz Direct dagelijks je verzekering aanpassen of opzeggen. We hebben dus geen opzegtermijn. Ook als je nog onder Allsecur voorwaarden verzekerd bent. Wil je je verzekering opzeggen? Lees hier alles over opzeggen.

  • Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

    Natuurlijk zien we je niet graag vertrekken, maar we maken het je wel zo makkelijk mogelijk. Zo kun je dagelijks opzeggen en is er geen opzegtermijn. Je regelt dit via Mijn Account. Je vind de opzegoptie bij Mijn Verzekeringen

    Wil je je Allsecur verzekering opzeggen?

    Log dan in via deze link. Ga naar de optie Wat wilt u doen? en kies daar voor verzekering opzeggen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019 die je wilt opzeggen?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

    Is je auto verkocht, geschorst bij de RDW of wil je je verzekering alleen maar pauzeren? Bekijk dan de andere opties.

  • Ik wil mijn auto veranderen op mijn verzekering. Hoe doe ik dit?

    Vraag voor de nieuwe auto een nieuwe verzekering aan via Mijn Account. Log hiervoor in en scroll naar beneden. Klik op het plusje voor Heb je nog een andere auto? en verzeker je nieuwe auto. Omdat je de oude auto al hebt verkocht of dit binnenkort doet, neem je de schadevrije jaren over van je lopende verzekering. Wanneer de oude auto van jouw naam af is geschreven, kun je de verzekering opzeggen via Mijn verzekeringen in Mijn Account. Vergeet dit niet, anders blijft de verzekering onnodig doorlopen.

    Wil je je oude Allsecur verzekering opzeggen?

    Log dan in via deze link. Ga naar de optie Wat wilt u doen? en kies daar voor verzekering opzeggen.

    Je hebt je auto al eerder verkocht of je hebt een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019

    Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Mijn verzekering is gepauzeerd. Hoe kan ik mijn auto weer verzekeren?

    Je kan je verzekering weer activeren in Mijn Account. Log in, ga naar Mijn verzekeringen en kies bij de acties voor Heractiveren.  Doorloop de stappen en je bent vanaf morgen weer verzekerd!

    Heb je nog een Allsecur verzekering of Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef via Chat rechtsonderin je scherm aan ons door wat we voor je kunnen doen. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.  Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe kan ik de dekking wijzigen van mijn verzekering?

    Je kunt je dekking niet verhogen, alleen verlagen. Dit kan dagelijks! Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je wilt aanpassen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken.

    Kies de optie Aanpassen, daarna bevestig je de auto waarvoor je de verzekering wil aanpassen. Kies ik wil mijn verzekering wijzigen. Doorloop de stappen en pas je verzekering aan naar wens. Let op! Check altijd of de door jouw gewenste aanvullende dekkingen erop blijven staan!

    Heb je nog een Allsecur of Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe kan ik mijn verhuizing doorgeven?

    Je kan je adres zelf wijzigen in Mijn Account bij Mijn gegevens

    Heb je een woonverzekering, Allsecur autoverzekering of een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Neem dan contact met ons op om je adreswijziging door te geven.

  • Ik heb een nieuwe auto gekocht. Hoe geef ik dit door?

    Wat goed, gefeliciteerd met je nieuwe auto!

    Voor de nieuwe auto vraag je een verzekering aan via Mijn Account. Heb je nog een Allsecur verzekering of een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2020, dan kun je ook op deze manier een tweede auto verzekeren. Log in in Mijn Account en scroll naar beneden. Klik op het plusje voor Heb je nog een andere auto?  en verzeker je nieuwe auto. 

    Mijn nieuwe auto vervangt de oude

    Doorloop dan ook de stappen hierboven. Over je schadevrije jaren:

    • Heb je de oude auto al verkocht of doe je dit binnenkort, neem dan de schadevrije jaren over van je lopende verzekering.
    • Verkoop je de oude auto niet en heb je geen andere schadevrije jaren? Dan start je voor de nieuwe verzekering met 0 schadevrije jaren.

    Wanneer de oude auto van jouw naam af is geschreven, kun je de verzekering opzeggen bij Mijn verzekeringen in Mijn Account. Niet vergeten, anders blijft de verzekering onnodig doorlopen.

    Wil je je Allsecur verzekering opzeggen? Log dan in via deze link. Ga naar Wat wilt u doen? en kies voor verzekering opzeggen. Heb je nog een Allianz-verzekering van vóór 10 oktober 2019? Chat dan met ons, dan zetten wij de verzekering hiervoor stop. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Hoe kan ik het eigen risico wijzigen van mijn All Risk verzekering?

    Wil je je vrijwillig eigen risico verlagen? Dit kan dagelijks. Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je aan wilt passen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken. Kies de optie Aanpassen, daarna bevestig je de auto die je aan wil passen. Kies voor ik wil mijn verzekering wijzigen. Na het scherm waar je ziet dat je Allrisk verzekerd bent, kun je je eigen risico wijzigen. Let op, check altijd of de door jouw gewenste aanvullende dekkingen erop blijven staan. Doorloop de overige stappen. 

    Heb je een Allsecur of Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Zijn beide auto's verzekerd op de dag dat ik mijn kenteken wijzig?

    Heb je een nieuwe auto gekocht en ruil je de oude op dezelfde dag in? Qua verzekering loopt dit soepel in elkaar over. Je bent met de oude auto verzekerd totdat de auto op naam van de koper staat en de nieuwe auto is verzekerd zodra deze op jouw naam staat.

    Heb je de meldcode al? Dan kun je je auto alvast aanpassen via Mijn Account. Heb je nog een Allsecur verzekering? Dan kun je hier inloggen om je auto aan te passen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Neem dan contact met ons op. 

  • Ik ben trotse ouder geworden. Hoe geef ik de geboorte van mijn kind door?

    Gefeliciteerd met de geboorte van je kind! Is dit je eerste kind en heb je bij ons een inboedel-, opstal- of aansprakelijkheidsverzekering? Chat ons dan om de geboorte door te geven. Wij passen dan de gezinssamenstelling op je verzekering aan. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

    Heb je al een of meer kinderen op je verzekering, dan hoef je niets aan ons door te geven. Je verzekering geldt namelijk voor meerdere kinderen!

  • Moet ik het doorgeven als ik ga verbouwen?

    Wordt de oppervlakte van je woonhuis door de aan- of verbouw vergroot met meer dan 20m2? Of plaats je een bijgebouw groter dan 20m2? Alleen dan hoef je dit aan ons door te geven. Open een Chat met ons. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

    Let goed op, want een verbouwing heeft gevolgen voor je verzekering. In de voorwaarden lees je wat we wel en niet vergoeden tijdens het aanbouwen of verbouwen van je woning. 

  • Ik heb mijn verzekering aangepast, maar ik wil dit ongedaan maken. Hoe los ik dit op?

    Geef je aanpassingen aan ons door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik heb mijn auto verkocht, hoe geef ik dit door?

    Dat is afhankelijk van jouw situatie.

    Je hebt een nieuwe auto

    Gefeliciteerd! Voor de nieuwe auto kun je een nieuwe verzekering aanvragen. Log hiervoor in Mijn Account in en scroll naar beneden. Klik op het plusje voor Heb je nog een andere auto? en verzeker je nieuwe auto.

    Over je schadevrije jaren:

    • Heb je de oude auto al verkocht of doe je dit binnenkort, neem dan de schadevrije jaren over van je lopende verzekering.
    • -Verkoop je de oude auto niet en heb je geen andere schadevrije jaren? Dan start je voor de nieuwe verzekering met 0 schadevrije jaren.

    Wanneer de oude auto van jouw naam af is geschreven, kun je de verzekering opzeggen bij Mijn verzekeringen in Mijn Account. Niet vergeten, anders blijft de verzekering onnodig doorlopen.

    Je hebt nu nog geen nieuwe auto, maar koopt deze binnenkort

    Dan kun je je verzekering pauzeren. Doe dit pas op het moment dat de auto van jouw naam af is geschreven. Tot die tijd ben jij verplicht de auto te verzekeren. Het voordeel van een pauze is dat je tijdens de pauze niets hoeft te betalen, maar je wel schadevrije jaren blijft opbouwen. Ook hoef je straks voor je nieuwe auto niet opnieuw een machtiging af te geven om de premie van je rekening af te schrijven. Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je aan wilt passen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken. Kies voor Pauzeren

    Heb je een Allsecur verzekering?

    Dan kun je deze pauzeren via Mijn Account. Doe dat pas als de auto bij de RDW van jouw naam af is geschreven. Tot die tijd ben jij verplicht de auto te verzekeren. Je verzekering pauzeert voor max. 3 maanden. Wil je je verzekering langer pauzeren? Je krijgt één keer de mogelijkheid om de pauze met 3 maanden te verlengen.

    Log in via deze link. Op de hoofdpagina zie je een drop down menu met de vraag Wat wil je doen? Kies hier voor: polis tijdelijk stopzetten. Vul de datum in en per wanneer je de verzekering wil pauzeren. Klik akkoord stopzetten, en je verzekering wordt gepauzeerd op de door jou gekozen datum. 

    Je hebt je auto al eerder verkocht of je hebt een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019

    Stuur ons dan een bericht via de Chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • De cataloguswaarde klopt niet. Kan ik de cataloguswaarde aanpassen?

    Wij krijgen de informatie over jouw auto automatisch van de RDW. Als wij niet de juiste gegevens van jouw auto hebben, wil je dan eerst controleren welke gegevens de RDW van jouw auto heeft? Als het bij de RDW niet klopt, dan kun je het daar aan laten passen. Daarna kunnen wij het aanpassen op jouw verzekering.

    Als de RDW de gegevens heeft aangepast of als de gegevens wél juist staan bij de RDW, start dan een chat met ons. Rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.  Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik heb de verkeerde schadevrije jaren opgegeven. Hoe pas ik dit aan?

    In de eerste 10 weken na de start van je verzekering checken wij je schadevrije jaren in Roy-data, een landelijke database voor verzekeraars in Nederland. Zodra je vorige verzekeraar daar je schadevrije jaren inzet, nemen wij die over. We passen je verzekering dan vanaf startdatum aan. De premie die je te veel of te weinig hebt betaald, verrekenen we natuurlijk met je. Dit gaat helemaal automatisch. Je hoeft hiervoor niets aan ons door te geven.

    Is jouw verzekering al langer dan 10 weken geleden gestart?

    Start dan een chat met ons. Rechtonderin op deze pagina. Wij kijken samen met jou hoe we je schadevrije jaren het beste kunnen aanpassen. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Kan ik mijn autoverzekering tijdelijk pauzeren?

    Ja, je kunt je verzekering 1 keer per verzekeringsjaar voor maximaal zes maanden pauzeren. Het voordeel is dat je tijdens deze pauze niets hoeft te betalen, maar je wel schadevrije jaren blijft opbouwen. Regel dit in Mijn Account. Ga naar Mijn verzekeringen. Kies bij je autoverzekering voor Pauzeren en vul de datum in waarop je wilt pauzeren.

    Heb je vooruit betaald? Dan houden we de betaalde premie even vast. Dit verrekenen we direct zodra je je verzekering weer opstart.

    Heb je een Allsecur verzekering?

    Dan kun je deze pauzeren via Mijn Account. Dit kan voor max. 3 maanden. Wil je je verzekering langer pauzeren? Je krijgt één keer de mogelijkheid om deze periode met 3 maanden te verlengen. Na het inloggen, zie je een drop down menu met de vraag Wat wil je doen?. Kies voor: polis tijdelijk stopzetten.

    Heb je een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur ons dan een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    Dit kun je zien in Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor 'Aanpassen'. Wil je alleen maar naar de premie kijken en nog niks aanpassen? Dan kun je de pagina gewoon wegklikken. Heb je nog een Allsecur-verzekering? Dan kun je hier inloggen.

    Heb je een woonverzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan kun je je verzekering niet in Mijn Account wijzigen. Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Hoe kan ik mijn e-mailadres of telefoonnummer wijzigen?

    Je kan je e-mailadres en telefoonnummer aanpassen in Mijn Account. Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn gegevens. Kies voor aanpassen en vul je nieuwe gegevens in.

    Heb je nog een Allsecur verzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik verwacht komend jaar meer of minder kilometers te gaan rijden. Hoe pas ik dit aan?

    Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je aan wilt passen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken. Kies de optie Aanpassen, daarna bevestig je de auto die je aan wil passen.

    Kies voor ik wil mijn verzekering wijzigen. Dan zie je in een scherm waar je kan kiezen tussen de WA, Beperkt Casco en de Allrisk verzekering. Scroll zonder te klikken, helemaal naar beneden en daar vind je de gegevens over de hoofdbestuurder en het aantal kilometers per jaar. Pas het aantal aan door op het potloodje te klikken. Kies het juiste aantal kilometers per jaar en kies Opslaan en herberekenen. Doorloop alle stappen en je verzekering is aangepast. Je krijgt gelijk een mail met je wijziging.

    Heb je een Allsecur verzekering?

    Log dan in via deze link. Op de hoofdpagina zie je een drop down menu met de vraag Wat wil je doen? Kies voor: je auto wijzigen. Dan zie je, onder je kenteken en meldcode, je aantal kilometers per jaar staan. Selecteer de juiste categorie en kies herbereken premie. Doorloop alle stappen en je verzekering is aangepast. Je krijgt dan binnen enkele minuten een mail met je aangepaste polis.

    Heb je nog een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe kan ik de bestuurder wijzigen op mijn autoverzekering?

    Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je aan wilt passen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken. Kies de optie Aanpassen, daarna bevestig je de auto die je aan wil passen. Kies voor ik wil mijn verzekering wijzigen. Dan kom je in een scherm waar je kan kiezen tussen de WA, Beperkt Casco en de Allrisk verzekering. Klik hier niet op maar scroll helemaal naar beneden en daar vind je de gegevens over de hoofdbestuurder en het aantal kilometers per jaar dat je nu zou rijden. Door op het potloodje te klikken kun je dit aantal aanpassen. Pas de hoofdbestuurder aan en kies Opslaan en herberekenen. Doorloop alle stappen en je verzekering is aangepast. Je krijgt meteen van ons een mail met je wijziging.

    Let op, door de hoofdbestuurder te wijzigen bouwt de bestuurder nog geen schadevrije jaren op. Dat kan alleen de verzekeringsnemer. Als je dat wel wilt, kun je een nieuwe verzekering op naam van de nieuwe bestuurder aanvragen zodat hij of zij de verzekeringsnemer wordt. Aan je partner zou je ook schadevrije jaren kunnen overdragen. Lees hier meer over het overdragen van schadevrije jaren.

    Heb je nog een Allsecur verzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe kan ik mijn inlognaam wijzigen?

    Je inlognaam is hetzelfde als je e-mailadres. Deze kan je aanpassen door in te loggen in Mijn Account. Scroll naar beneden en ga naar Mijn gegevens. Kies voor aanpassen en vul je nieuwe gegevens in.

    Heb je een Allsecur verzekering of een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je aanpassingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik wil de auto op naam van mijn partner zetten. Kan hij/zij gebruik maken van mijn schadevrije jaren?

    Ja, dat kan! Je kunt schadevrije jaren overdragen met een overdrachtsverklaring. Deze vind je bij downloads. Houd er wel rekening mee dat je ze dan zelf nooit meer kunt gebruiken.

     

  • Hoe kan ik mijn betaaltermijn wijzigen van jaar naar maand, of andersom?

    Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik ben getrouwd of geregistreerd partner. Hoe geef ik mijn nieuwe naam door?

    Gefeliciteerd! Bel ons op 088 – 548 5000 om je naam aan te laten passen. We zitten doordeweeks van 8.30u tot 19.00u en op zaterdag van 9.00u tot 16.30u voor je klaar.

  • Ik wil geen commerciële mails ontvangen. Hoe geef ik dit door?

    Dit pas je zelf aan in Mijn Account. Ga naar Mijn gegevens en ga naar de berichtvoorkeuren. Daar kun je de toestemming voor het ontvangen van e-mails voor marketingdoeleinden aan of uit zetten. Natuurlijk blijven we je wel mailen met informatie over je verzekering en betaling.

    Heb je een Allsecur verzekering?

    Log hier in en ga naar Mijn gegevens. Daar kies je voor deelname aan marketingcampagnes. Hier kun je aangeven dat je niet mee wilt doen. 

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik ga scheiden. Hoe geef ik dit door?

    Heb je een inboedel, opstal- of aansprakelijkheidsverzekering? Chat ons dan, zodat we de gezinssamenstelling op je verzekering kunnen aanpassen. Chat ons ook als het verdelen van de spullen gevolgen heeft voor je autoverzekering, of als je naam aangepast gaat worden. 

    Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Hoe kan ik mijn sekse laten aanpassen?

    Geef je aanpassingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

Mijn verzekering

Kom alles te weten over je dekking en premie.

  • Hoe weet ik waarvoor ik verzekerd ben?

    Bekijk je gekozen dekkingen en verzekerde bedragen op je polisblad. Deze vind je in Mijn Account.

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Log dan in op de oude Mijn Account om je verzekering te bekijken en aan te passen. 

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account en staat je polisblad in je mailbox.

  • Wat verandert er als ik overga naar Allianz Direct?

    Heb je op dit moment nog een Allsecur verzekering? Dan krijg je van ons vanzelf een aanbod voor een Allianz Direct verzekering. Als je wilt kun je ook nu al overstappen. Op deze pagina lees je wat er precies verandert.

  • Ik ben bij jullie verzekerd maar ik heb nog geen polis ontvangen

    Als je je verzekering aangevraagd en betaald hebt, krijg je direct van ons een e-mail met je polisblad. Niks gehad? Dan heb je misschien je e-mailadres verkeerd ingevuld. Stuur ons een chatbericht met het goede e-mailadres en dan passen we dit voor je aan. Daarna kun je je polis bekijken door met dit e-mailadres in te loggen in Mijn Account.

  • Ik ben niet tevreden. Wat kan ik doen?

    Dat is vervelend! Neem gerust contact met ons op, zodat we je kunnen helpen. Liever een klacht indienen? Ga dan naar onze klachtenpagina.

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    Dit kun je zien in Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor 'Aanpassen'. Wil je alleen maar naar de premie kijken en nog niks aanpassen? Dan kun je de pagina gewoon wegklikken. Heb je nog een Allsecur-verzekering? Dan kun je hier inloggen.

    Heb je een woonverzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan kun je je verzekering niet in Mijn Account wijzigen. Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Waarom ben ik afgewezen?

    Dit kan verschillende redenen hebben. Bekijk hier de meest voorkomende redenen voor afwijzing.

  • Ik heb een waarschuwingsbrief van de RDW, wat moet ik nu doen?

    Ben je bij Allianz Direct verzekerd en heb je alsnog een waarschuwingsbrief gekregen? Neem contact met ons op zodat we kunnen kijken wat er mis is gegaan met je RDW-aanmelding.

Geen antwoord gevonden?

Vraag het onze klantenservice!

Neem contact op
Vrouw thuis