Vrouw op de bank met telefoon

Mijn verzekering en wijzigingen

Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen over je verzekering. Is er iets veranderd aan jouw situatie en wil je dit doorgeven? Lees hieronder hoe je dit 24/7 in Mijn Account kunt doen.   

Ga naar Mijn Account

Van Allsecur naar Allianz Direct

De belangrijkste acties en wijzigingen

  • Ik heb mijn verzekering aangepast, maar ik krijg geen nieuw voorstel van Allianz Direct. Gaat dat wel goed?

    Ja, dat gaat goed. Het staat alleen nog niet op je nieuwe voorstel. Maar geen zorgen! We passen je wijzigingen namelijk wél op je verzekering aan, per startdatum van je nieuwe verzekeringsjaar. Dus zodra je nieuwe verzekeringsjaar ingaat, zorgen wij ervoor dat je verzekering klopt. Je zult dit terugzien op het nieuwe polisblad. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, wij regelen het voor je!

  • Waarom moet ik een (ander) emailadres doorgeven?

    Allianz Direct gaat voor een puur digitale dienstverlening. Je verzekeringsdocumenten zijn persoonlijk en kun je zelf downloaden in je Mijn Account. Daarom hebben we per polishouder een eigen, uniek emailadres nodig. Als je voorheen één mailadres gebruikt hebt voor meerdere accounts of polishouders, dan hebben we nu per account een eigen mailadres nodig. 

  • Hoe geef ik een emailadres en toestemming voor digitale communicatie aan jullie door?

    Dit kan per Chat op allianzdirect.nl (rechtsonderin je scherm). Hou je polisnummer bij de hand!

  • Wat is een uniek emailadres?

    Dat is een emailadres dat nog niet bekend is bij ons. Als je eerder bijvoorbeeld met je partner een emailadres deelde voor jullie verzekeringen, kan dat emailadres maar op 1 verzekering blijven staan. Voor de andere verzekering vragen we dan een ander, uniek emailadres.

  • Mijn verzekeringsjaar bij Allsecur loopt bijna af, wat gebeurt er nu?

    Je ontvangt van ons een voorstel voor verlenging van je verzekering bij Allianz Direct. Je krijgt dit voorstel een maand voordat je verzekering afloopt. Als we nog informatie van je nodig hebben om je te verlengen, dan staat dit ook in het voorstel. Lees het daarom goed door!

  • Kan ik mijn papieren per post blijven ontvangen?

    Nee. Allianz Direct gaat voor een puur digitale dienstverlening. Je verzekeringsdocumenten kun je zelf downloaden in je Mijn Account.

  • Wanneer kan ik inloggen in Mijn Account?

    Zodra je verzekering verlengd is, kun je je verzekering beheren en aanpassen in Mijn Account. Log in met het emailadres wat bij ons bekend is.

  • Wanneer ontvang ik een nieuw verlengingsvoorstel?

    Die ontvang je ongeveer een maand voordat je verzekeringsjaar afloopt.

  • Waarom ontvang ik een verlengingsvoorstel per post en niet per email?

    Soms krijgen wij een email retour, hebben wij geen correct of uniek emailadres, of hebben we geen expliciete toestemming voor communicatie per email. Dan sturen we je een verlengingsvoorstel per post. Om je verzekering te verlengen, hebben we wel je emailadres en toestemming nodig. Geef deze daarom zo snel mogelijk door via Chat. Rechtsonderin op allianzdirect.nl.

  • Ik krijg 2 incasso's snel achter elkaar, hoe kan dat?

    Voorheen kon je een betaaldag kiezen. Dat kan helaas niet meer. De dag dat je verzekering ingaat, is ook de dag dat je betaalt. Ontdek hier meer over

  • Wat zijn de betaaltermijnen bij Allianz Direct?

    Bij Allianz Direct kennen we betaling per maand en per jaar. Betaalde je eerder per kwartaal, dan zetten we je automatisch naar maand. Wil je betalen per jaar, dan kun je dit zelf aanpassen in Mijn Account. Bij betaling per jaar krijg je 3% korting op je premie.

  • Waarom is mijn premie veranderd?

    De premie voor een verzekering wordt door verschillende dingen bepaald. Ontdek hier meer over.

Wijzig je verzekering

In Mijn Account pas je de meeste dingen zelf aan. Hier lees je hoe je dit 24/7 kunt doen.

  • Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

    Je kan je rekeningnummer zelf wijzigen via Mijn Account. Ga naar je persoonlijke gegevens en pas daar je betaalgegevens aan.

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Log dan in via deze link. Ga naar Wat wilt u doen? en wijzig je betaalgegevens.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

    Als je wilt dat wij je gegevens verwijderen, kun je een aanvraag doen via dit formulier. Let op: in veel gevallen verplicht de wet ons om je gegevens een paar jaar te bewaren. De kans bestaat daarom dat wij deze niet mogen verwijderen. Lees hier alles over in ons privacybeleid.

  • Wat is jullie opzegtermijn?

    Je kan bij Allianz Direct dagelijks je verzekering aanpassen of opzeggen. We hebben dus geen opzegtermijn. Ook als je nog onder Allsecur voorwaarden verzekerd bent. Wil je je verzekering opzeggen? Lees hier alles over opzeggen.

  • Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

    Natuurlijk zien we je niet graag vertrekken, maar we maken het je wel zo makkelijk mogelijk. Zo kun je dagelijks opzeggen en is er geen opzegtermijn. Je regelt dit via Mijn Account.

    Is je auto verkocht, geschorst bij de RDW of wil je je verzekering alleen maar pauzeren? Bekijk dan de andere opties.

  • Hoe kan ik de dekking wijzigen van mijn verzekering?

    Wil je je dekking verlagen? Dit kan dagelijks. Stuur ons een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Je kunt je dekking helaas niet verhogen.

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Dan kun je de verzekering makkelijk en snel aanpassen via Mijn Account.

  • Hoe kan ik mijn adreswijziging doorgeven?

    Je kan je adres zelf wijzigen in Mijn Account. We passen het dan meteen aan op je polisblad. 

    Heb je een woonverzekering, Allsecur autoverzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Neem dan contact met ons op om je adreswijziging door te geven.

  • Zijn beide auto's verzekerd op de dag dat ik mijn kenteken wijzig?

    Heb je een nieuwe auto gekocht en ruil je de oude op dezelfde dag in? Qua verzekering loopt dit soepel in elkaar over. Je bent met de oude auto verzekerd totdat de auto op naam van de koper staat en de nieuwe auto is verzekerd zodra deze op jouw naam staat.

    Heb je de meldcode al? Dan kun je je auto alvast aanpassen via Mijn Account. Heb je nog een Allsecur verzekering? Dan kun je hier inloggen om je auto aan te passen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Neem dan contact met ons op. 

  • Ik heb mijn auto verkocht, hoe geef ik dit door?

    Dat is afhankelijk van jouw situatie.

    Je hebt een nieuwe auto

    Heb je al een nieuwe auto? Pas je verzekering dan in Mijn Account aan voor Allianz Direct of voor Allsecur. Je ziet meteen wat je nieuwe premie wordt.

    Je hebt nu nog geen nieuwe auto, maar koopt deze binnenkort

    Dan kun je je verzekering pauzeren. Je betaalt dan geen premie, maar je blijft wel schadevrije jaren opbouwen. Ook hoef je straks voor je nieuwe auto niet opnieuw een machtiging af te geven om de premie van je rekening af te schrijven.

    Heb je nog een Allsecur verzekering? Dan kun je deze pauzeren via Mijn Account. Dit kan maar voor 3 maanden. Wil je je verzekering langer pauzeren? Je krijgt één keer de mogelijkheid om deze periode met 3 maanden te verlengen.

    Je hebt je auto al eerder verkocht of je hebt een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019

    Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Kan ik mijn autoverzekering tijdelijk pauzeren?

    Ja, je kunt je verzekering 1 keer per verzekeringsjaar voor maximaal zes maanden pauzeren. Het voordeel is dat je tijdens deze schorsing niets hoeft te betalen, maar je wel schadevrije jaren blijft opbouwen. Regel dit in Mijn Account. Kies bij je autoverzekering voor 'Aanpassen' en vul de datum in waarop je wilt pauzeren.

    Heb je teveel vooruit betaald? Dan houden we de teveel betaalde premie even vast. Dit verrekenen we later weer.

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Dan kun je deze pauzeren via Mijn Account. Dit kan maar voor 3 maanden. Wil je je verzekering langer pauzeren? Je krijgt één keer de mogelijkheid om deze periode met 3 maanden te verlengen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur ons dan een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    Dit kun je zien in Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor 'Aanpassen'. Wil je alleen maar naar de premie kijken en nog niks aanpassen? Dan kun je de pagina gewoon wegklikken. Heb je nog een Allsecur-verzekering? Dan kun je hier inloggen.

    Heb je een woonverzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan kun je je verzekering niet in Mijn Account wijzigen. Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Ik wil de auto op naam van mijn partner zetten. Kan hij/zij gebruik maken van mijn schadevrije jaren?

    Ja, dat kan! Je kunt schadevrije jaren overdragen met een overdrachtsverklaring. Deze vind je bij downloads. Houd er wel rekening mee dat je ze dan zelf nooit meer kunt gebruiken.

     

Mijn verzekering

Kom alles te weten over je dekking en premie.

  • Hoe weet ik waarvoor ik verzekerd ben?

    Bekijk je gekozen dekkingen en verzekerde bedragen op je polisblad. Deze vind je in Mijn Account.

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Log dan in op de oude Mijn Account om je verzekering te bekijken en aan te passen. 

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account en staat je polisblad in je mailbox.

  • Wat verandert er als ik overga naar Allianz Direct?

    Heb je op dit moment nog een Allsecur verzekering? Dan krijg je van ons vanzelf een aanbod voor een Allianz Direct verzekering. Als je wilt kun je ook nu al overstappen. Op deze pagina lees je wat er precies verandert.

  • Ik ben bij jullie verzekerd maar ik heb nog geen polis ontvangen

    Als je je verzekering aangevraagd en betaald hebt, krijg je direct van ons een e-mail met je polisblad. Niks gehad? Dan heb je misschien je e-mailadres verkeerd ingevuld. Stuur ons een chatbericht met het goede e-mailadres en dan passen we dit voor je aan. Daarna kun je je polis bekijken door met dit e-mailadres in te loggen in Mijn Account.

  • Ik ben niet tevreden. Wat kan ik doen?

    Dat is vervelend! Neem gerust contact met ons op, zodat we je kunnen helpen. Liever een klacht indienen? Ga dan naar onze klachtenpagina.

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    Dit kun je zien in Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor 'Aanpassen'. Wil je alleen maar naar de premie kijken en nog niks aanpassen? Dan kun je de pagina gewoon wegklikken. Heb je nog een Allsecur-verzekering? Dan kun je hier inloggen.

    Heb je een woonverzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan kun je je verzekering niet in Mijn Account wijzigen. Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Waarom ben ik afgewezen?

    Dit kan verschillende redenen hebben. Bekijk hier de meest voorkomende redenen voor afwijzing.

  • Ik heb een waarschuwingsbrief van de RDW, wat moet ik nu doen?

    Ben je bij Allianz Direct verzekerd en heb je alsnog een waarschuwingsbrief gekregen? Neem contact met ons op zodat we kunnen kijken wat er mis is gegaan met je RDW-aanmelding.

Geen antwoord gevonden?

Vraag het onze klantenservice!

Neem contact op
Vrouw thuis