Stelletje foto italie

Mijn verzekering en wijzigingen

Is er iets veranderd? Geef dat dan zo snel mogelijk aan ons door. Hier vind je de meest gestelde vragen over jouw verzekering.

Je verzekering wijzigen

Pas 24/7 je verzekering zelf aan via Mijn Account.

  • Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

    Je kan je rekeningnummer zelf wijzigen via Mijn Account. Ga hiervoor naar je persoonlijke gegevens en  kies voor het aanpassen van je  betaalgegevens. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Ga dan naar de optie betalinggegevens wijzigen bij 'Wat wilt u doen?'.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 1 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur een bericht via chat of WhatsApp

  • Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

    Vanuit de privacywet heb je het recht om ons te vragen je gegevens te verwijderen. Als je dat wilt, geef dat dan aan via dit formulier. Let op! De wet verplicht ons in veel gevallen de gegevens een aantal jaar bewaren. De kans bestaat daarom dat wij de gegevens niet mogen verwijderen.

    Lees hier alles over ons privacybeleid

  • Hoe kan ik de dekking wijzigen van mijn verzekering?

    Je kunt zelf je dekkingen aanpassen in Mijn Account. Kies, nadat je bent ingelogd, voor de actie 'Aanpassen'. Je kan daarna de dekkingen zelf aan of uit zetten. Doorloop alle stappen om de wijziging(en) op te slaan.

    Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Ook dan pas je de verzekering makkelijk aan via Mijn Account, kies bij jouw verzekering voor verzekering aanpassen bij 'Wat wilt u doen?'.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 1 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur ons dan een bericht via chat of WhatsApp

  • Zijn beide auto's verzekerd op de dag dat ik mijn kenteken wijzig?

    Heb je een nieuwe auto gekocht en ruil je de oude auto op dezelfde dag in? Je bent dan met de oude auto verzekerd totdat de auto op naam van de koper wordt overgezet. De nieuwe auto is verzekerd zodra die op jouw naam wordt gezet. Zo gaat de verzekering soepel over naar de nieuwe auto. Heb je de meldcode al? Dan kun je de auto alvast aanpassen via Mijn Account

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 1 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Neem dan contact op met onze klantenservice

  • Ik heb mijn auto verkocht, hoe geef ik dit door?

    Dat is afhankelijk van jouw situatie:

    Je hebt een nieuwe auto

    Pas je verzekering dan aan in Mijn Account. Je ziet meteen wat je nieuwe premie gaat zijn.

    Je hebt nu geen auto maar gaat deze binnenkort wel kopen:

    Pauzeer je verzekering dan ( schorsen). Je hoeft dan geen premie te betalen meer maar kunt je nieuwe auto, zodra je deze hebt, deze gelijk verzekeren. Voordeel, je blijft schadevrije jaren opbouwen en hoeft niet opnieuw een machtiging af te geven om de premie van je rekening af te schrijven. Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct? Dan kun je de verzekering ook schorsen via Mijn Account, alleen is de periode maximaal 3 maanden. Je krijgt wel de mogelijk om deze periode nog een keer met 3 maanden te verlengen.


    Heb je je auto al een paar dagen eerder verkocht of heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 1 oktober?

    Stuur dan een bericht via chat of WhatsApp om je verzekering te pauzeren.

  • Kan ik mijn autoverzekering tijdelijk pauzeren?

    Dat kan. Je kunt je verzekering voor maximaal zes maanden pauzeren (schorsen), en max. 1 keer per verzekeringsjaar. Het voordeel is dat je tijdens de schorsing niets hoeft te betalen, maar je schadevrije jaren tellen wel door: pure winst dus!

    Dit kun je zelf regelen in Mijn Account. Kies bij je autoverzekering voor de actie Aanpassen en kies de datum waarop je de verzekering wil pauzeren.

    Heb je teveel vooruit betaald?
    Dan houden we de teveel betaalde premie even vast en verrekenen we later weer.


    Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Ook dan kun je de verzekering pauzeren in Mijn Account. De schorsing is dan in principe 3 maanden maar je kan dit één keer met 3 maanden verlengen.
     

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 1 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur ons dan een bericht via chat of WhatsApp

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    In Mijn Account kun je erachter komen hoeveel je gaat betalen wanneer je je verzekering aanpast. Kies bij jouw verzekering voor de actie Aanpassen. Als je de wijziging niet wil doorvoeren kun je de pagina gewoon wegklikken en is verzekering niet aangepast.

    Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Dan vindt je deze optie bij je autoverzekering in het verzekeringoverzicht voor 'Uw auto wijzigen' achter 'Wat wilt u doen?'.  

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 1 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur ons dan een bericht via chat of WhatsApp

  • Ik wil de auto op naam van mijn partner zetten. Kan hij/zij gebruik maken van mijn schadevrije jaren?

    Ja, dat kan! Maar alleen als je ze zelf niet gebruikt en ook niet wilt gebruiken. Je kunt schadevrije jaren overdragen met een overdrachtsverklaring. Die vind je bij downloads.

     

  • Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

Mijn verzekering

  • Hoe weet ik waarvoor ik verzekerd ben?

    Op je polisblad staan de dekkingen die je gekozen hebt, met de verzekerde bedragen. Dat kan je ook altijd nakijken via Mijn Account.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 1 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Kijk dan in de mail voor je polisblad. Hier vind je alle informatie over je verzekering.

  • Ik ben bij jullie verzekerd maar ik heb nog geen polis ontvangen

    Nadat je de verzekering hebt aanvraagd en online hebt betaald, krijg je direct van ons een mail. Als je die niet heb gehad dan is er waarschijnlijk iets misgegaan bij de invoer van het e-mailadres. Stuur ons een bericht via chat of WhatsApp met daarin het goede e-mailadres, dan passen we dit voor je aan. Je kunt dan met dit emailadres inloggen in Mijn Account en je polis inzien.

  • Ik ben niet tevreden. Wat kan ik doen?

    Dat is vervelend. Wij worden juist blij van tevreden klanten. 
    Lees wat je kunt doen

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    In Mijn Account kun je erachter komen hoeveel je gaat betalen wanneer je je verzekering aanpast. Kies bij jouw verzekering voor de actie Aanpassen. Als je de wijziging niet wil doorvoeren kun je de pagina gewoon wegklikken en is verzekering niet aangepast.

    Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Dan vindt je deze optie bij je autoverzekering in het verzekeringoverzicht voor 'Uw auto wijzigen' achter 'Wat wilt u doen?'.  

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 1 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur ons dan een bericht via chat of WhatsApp

  • Waarom ben ik afgewezen?

    Er kunnen verschillende redenen zijn waarom wij je niet kunnen verzekeren. Chat of app ons, dan kijken wij het voor je na.

Staat je vraag er niet bij?

> terug naar service