man kijkt over schouder

Schade en pech

Schade heb je gelukkig niet vaak. Daarom is het logisch dat je veel vragen hebt. Bekijk hier de meest gestelde vragen over schade en pech.

Schade

Melden, repareren en afhandelen.

  • Wat te doen als ik schade heb?

    Schade melden en hulp krijgen

    1. Wel schade, maar geen noodsituatie? Meld het dan via Mijn Account. Heb je nog een Allsecur-verzekering? Dan kun je hier inloggen.
    2. Sta je met schade of pech langs de weg? Bel dan 24/7 met 088 - 548 5000 en kies optie 1. We regelen dan direct hulp voor je.
    3. Heb je een vraag over een lopende schade? Dan kun je ons doordeweeks bellen tussen 8.30u en 18.30u. Kies dan optie 2.
    4. Is je auto gestolen, is er ingebroken, heb je schade door joyriding of vandalisme of ben je aangereden door een onbekende dader? Doe dan direct aangifte bij de politie en stuur het proces-verbaal naar ons op.

    Laat je auto repareren

    Laat je auto repareren door een Tophersteller bij jou in de buurt. Anders betalen we je 500 euro minder uit.
    Heb jij de aanvullende dekking Vrije Reparatiekeuze? Dan kun je naar elk reparatiebedrijf toe.

  • Hoe kan ik de schadeafdeling bellen?

    Bel 088 - 548 5000 en kies voor de optie 'schade'. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 18.30 uur.

  • Hoe kan ik de schadeafdeling bellen?

    Bel 088 - 548 5000 en kies voor de optie 'schade'. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 18.30 uur.

  • Kan ik mijn schade ook zelf betalen?

    Ja, zeker! Je kunt ons binnen 24 maanden terugbetalen. Dan krijg je de schadevrije jaren die je met je schade verloor gewoon weer terug. Twijfel je of dit handig is? Neem dan contact met ons op. We denken graag met je mee.

  • Hoe staat het met de afhandeling van de schade?

    Bel ons doordeweeks op 088 - 548 5000 tussen 8.30u en 18.30u. Dan kunnen wij je een update geven.

Autoschade

  • Hoe kom ik aan een schadeformulier?

    Deze vind je op onze downloadspagina. Vul deze in bij:

    • Een aanrijding met een persoon, dier of object. Laat het formulier ter plekke of achteraf ondertekenen.
    • Een aanrijding met een onbekend persoon of dier van een onbekende eigenaar.
    • Vandalisme

    Je hebt dus geen schadeformulier nodig bij ruitschade, hagel, storm, inbraak, diefstal of joyriding. Doe bij inbraak, diefstal en joyriding wel altijd aangifte bij de politie.

     

  • Waar kan ik mijn schadeformulier naartoe sturen?

    Per post
    Postbus 1008
    3000 BA Rotterdam

    Digitaal
    Scan het in en mail het naar schade@allianzdirect.nl. Vermeld ook je schadenummer als je die hebt.

    Heb je een Allsecur verzekering? Mail het dan naar schade@contact.allsecur.nl

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019? Gebruik dan schadeservice@allianz.nl.

  • Waar kan ik mijn auto laten repareren?

    Vind de dichtsbijzijnde locatie op Topherstel.nl, de organisatie waarmee wij samenwerken voor reparaties.

    Heb je de aanvullende dekking Vrije reparatiekeuze? Dan kun je bij elk herstelbedrijf terecht.
    Let op: bij ruitreparatie en -vervanging moet dit bedrijf wel aangesloten zijn bij BOVAG of FOCWA.

  • Hoeveel val ik terug na schade?

    Alle verzekeraars hebben afgesproken dat je per schade 5 schadevrije jaren terugvalt. Ook kun je maximaal 15 schadevrije jaren hebben, zelfs als je er in werkelijkheid meer op je polis hebt staan. Hoe dat werkt? Bekijk hier het rekenvoorbeeld.

    Rekenvoorbeeld

    Terugval bij 12 schadevrije jaren: 12 - 5 = 7 schadevrije jaren
    Terugval bij 20 schadevrije jaren: 15 - 5 = 10 schadevrije jaren
    Terugval bij 3 schadevrije jaren: 3 - 5 = -2 schadevrije jaren

    Wanneer is het goedkoper om de schade zelf te betalen?

    Als je terugvalt in schadevrije jaren, ga je meer premie betalen. Betaal je de schade zelf? Dan val je niet terug en blijft je premie gelijk. Daarom is dit soms handiger om te doen. Wil je weten wat voor jou goedkoper is? Stuur dan een berichtje naar schade@allianzdirect.nl en dan rekenen we het voor je uit.

    Later betalen? Als wij de schade hebben betaald, kun je dit binnen 24 maanden terugbetalen. Dan krijg je je schadevrije jaren terug en berekenen we je premie weer aan de hand van dit aantal.

  • Verandert mijn premie door schade?

    Dat ligt eraan wie er voor de schade betaalt. Betalen wij? Dan passen wij je schadevrije jaren aan en betaal je in het nieuwe verzekeringsjaar meer premie. Benieuwd hoeveel? Bel ons dan op 088-548 5000. Kunnen wij het bedrag door een ander laten betalen (verhalen)? Dan gebeurt er niks met je schadevrije jaren en je premie.

  • Hoeveel moet ik meer betalen na een schade?

    Had jouw schade invloed op je schadevrije jaren? Bel ons dan doordeweeks tussen 8.30u en 18.30 op 088 - 548 5000 en kies voor de optie 'schade'. Dan geven wij je een schatting van hoeveel je volgend jaar gaat betalen.

  • Waarom betaal ik na schade ineens zo veel meer?

    Je verzekert je auto bij ons voor risico op schade. Dit risico schatten we in door te kijken naar onder andere je auto, je leeftijd, je woonplaats, maar ook je schadevrije jaren. Als je schade rijdt, verlies je schadevrije jaren, wordt dit risico hoger en betaal je dus meer premie. Ook kijken we naar de nieuwste schadecijfers. Hierdoor kan het risico ook anders uitvallen dan het jaar ervoor.

  • Hoe kan ik de tegenpartij aansprakelijk stellen voor schade?

    Stel de tegenpartij aansprakelijk door een verhaalbrief in te vullen. Je vindt deze onder 'Schade' bij onze Downloads.
    Stuur deze naar de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij. Deze neemt contact met je op.

    Heb je een rechtsbijstandverzekering bij Allianz Direct?

    Meld de schade dan bij ons en dan proberen wij deze te verhalen bij de tegenpartij.

  • Ik heb schade aan mijn auto. Heb ik recht op een vervangende auto?

    Laat jij je auto repareren door een Tophersteller? Dan krijg je tijdens de reparatie een vervangende auto. Sta je met schade of pech langs de weg en kun je niet meer rijden? Bel dan 24/7 met 088 - 548 5000. Wij zorgen dat je auto naar de garage wordt gesleept.

Ruitschade

  • Is mijn ruitschade gedekt?

    Dat verschilt per situatie. Op deze pagina vind je alles over ruitschade.

  • Heb ik een eigen risico bij ruitschade?

    Als je een Beperkt Casco dekking heb je geen eigen risico. Bij een All Risk dekking kun je hier vrijwillig voor kiezen. Dit eigen risico geldt wel alleen voor schades die onder deze dekking vallen. Lees er meer over in onze voorwaarden.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je misschien nog wel een eigen risico bij ruitschade. Wordt je ruit vervangen? Dan betaal je 50% van het eigen risico dat je hebt gekozen. Bij een reparatie hoef je geen eigen risico te betalen.

  • Ik heb Vrije Reparatiekeuze, waar mag ik dan mijn ruitschade laten repareren?

    Met deze dekking mag jij zelf kiezen waar je je schade laat herstellen. Dit moet wel een merkdealer of een garage zijn die aangesloten is bij BOVAG of FOCWA.

  • Er zit een putje in de ruit van mijn auto. Ben ik hiervoor verzekerd?

    Helaas zijn putjes in ruiten niet verzekerd. We vergoeden alleen bij een barst of een sterretje. Lees hier alles over in onze voorwaarden

Woonschade

Bij schade aan je opstal, inboedel of bij aansprakelijkheid

  • Hoe kan ik mijn schade melden voor mijn inboedel-, opstal of aansprakelijkheidsverzekering?

    Bel ons op 088 548 5000 om je schade te melden. Dat kan van 8:30 uur tot 18:30 uur. Bij spoed kun je ons 24/7 te bellen. Online schade melden lukt nog niet.

  • Helpen jullie ook bij het herstel van mijn huis na schade?

    Ja, na een schade mag je bij ons kiezen: geld of hulp bij herstel. Bij hulp bij herstel sturen we vakspecialisten uit ons eigen netwerk om de schade bij je te laten herstellen. Je hoeft dan niets voor te schieten en wordt alles netjes geregeld.

  • Heb ik een verplicht eigen risico bij stormschade?

    Nee, je hebt €0,- verplicht eigen risico. Ook bij stormschades. Als je voor een vrijwillig eigen risico gekozen hebt dan geldt dat uiteraard wel.

  • Ik of iemand uit mijn gezin heeft schade gemaakt aan een ander. Wat moet ik doen?

    Bel ons op 088 548 5000 om je schade te melden. Dat kan van 8:30 uur tot 18:30 uur. Bij spoed zijn wij 24/7 te bellen. Erken in de tussentijd geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding. Beschrijf voor jezelf hoe de schade is ontstaan en wat de schade precies is.  Als je de schade gemeld hebt, gaan direct voor je aan de slag.

  • Mag ik maatregelen nemen om meer schade te voorkomen?

    Ja, maar alleen als dat echt nodig is om de schade te beperken of meer schade te voorkomen. Wij betalen ook de schade aan spullen die je voor die maatregelen hebt gebruikt.

  • Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met het schadebedrag?

    We stellen overleg met jou het schadebedrag vast of we laten de schade door een deskundige bepalen. Ben je het niet eens het bedrag dat de expert vaststelt? Dan kun je zelf een contra-expert inschakelen. Wij betalen de kosten voor de contra-expert in ieder geval tot de kosten van onze eigen deskundige. Zijn de kosten van jouw contra-expert hoger, dan betalen we voor het extra deel alleen wat redelijk is. Meer informatie over het inschakelen van een eigen deskundige lees je in de voorwaarden


Geen antwoord gevonden?

Vraag het onze klantenservice!

Neem contact op
Vrouw thuis