
Pers
Het laatste nieuws
De laatste persberichten en ontwikkelingen rondom Allianz Direct.
Nederlanders laten besparing auto liggen
25 maart 2021: Hoewel het gebruik van de auto flink is veranderd het afgelopen jaar, blijven Nederlanders loyaal aan hun autoverzekeraar. Voor maar liefst 95 procent van de Nederlanders was de coronacrisis geen reden om te switchen.
Allianz start Olympisch partnership
11 januari 2021: Op 1 januari gaf ons moederbedrijf Allianz het officiële startschot voor zijn wereldwijde partnership van acht jaar met de Olympische en Paralympische Spelen. Het bedrijf werkte al sinds 2006 samen met de Paralympische Beweging.
Hier besparen Nederlanders het liefst op
22 december 2020: Sinds COVID-19 maakt een vijfde van de Nederlanders zich zorgen om zijn/haar financiën. Maar waar besparen Nederlanders het liefst op? Wij onderzochten het.
Wat redden Nederlanders bij een brand?
18 september 2020, Rotterdam: Meer dan de helft van de Nederlanders weet precies wat ze als eerst redden bij een brand. Foto's zijn het meest waardevolle bezit, maar de smartphone wordt als eerst gered bij brand..
Nederlanders makkelijk doelwit inbrekers
11 september 2020: Uit ons onderzoek is gebleken dat Nederlanders nog steeds een makkelijk doelwit zijn voor inbrekers. Lees hier hoe je een inbraak kunt voorkomen.
Beste autoverzekering van het jaar
21 april 2020: Autoverzekering.nl roept Allianz Direct uit tot beste autoverzekeraar van het jaar! In 2019 voldeden we het beste aan de wensen van autobezitters in Nederland.
16 jaar bij dezelfde woonverzekeraar
20 augustus 2020: Uit ons laatste onderzoek blijkt dat Nederlanders gemiddeld 16 jaar bij dezelfde woonverzekeraar blijven. Dat terwijl je door over te stappen veel kan besparen. Lees nu hoe.
Usain Bolt nieuw gezicht Allianz Direct
27 januari 2020: Allianz Direct start vanaf vandaag met een nieuwe Europese reclamecampagne waarin de Olympische legende Usain Bolt de hoofdrol speelt.
De grootste ergernissen in het verkeer
10 december 2019: Langzame rijders, snelheidsduivels en onnodig linksrijders zijn een doorn in het oog van Nederlandse automobilisten. Wij deden onderzoek naar de grootste frustraties achter het stuur.
Overstappen van autoverzekering loont
Nederlanders blijven gemiddeld 11 jaar bij dezelfde verzekeraar. Jammer, want door over te stappen, bespaar je vaak veel geld. Wij deden er onderzoek naar.
Weinig kennis over autoverzekeringen
22 juni 2020: 1 op de 3 Nederlanders weet niet wat hij of zij voor de autoverzekering betaalt. En jij?
Samenwerking met Tim & Tom Coronel stopt
16 oktober 2019: Allianz Direct neemt afscheid van Tim en Tom Coronel. De twee broers waren jarenlang het boegbeeld van het merk.
Allsecur wordt Allianz Direct
29 juli 2019: Dit najaar zal online verzekeraar Allsecur verder gaan onder de naam Allianz Direct en neemt hiermee de naam van het moederbedrijf Allianz aan.
Nederland gaat voorbereid op wintersport
13 februari 2020: De voorjaarsvakantie is voor Nederlanders dé periode om op wintersport te gaan. Wij onderzochten hoe Nederlanders zich voorbereiden op een autorit naar de sneeuw.
Made by us
Allianz Direct wordt gemaakt door de mensen die er werken. In de serie 'Made by us' vertellen wij je meer over onszelf en wat we doen.
Contact
Ron Adams
Marketing & Sales Manager
ron.adams@allianzdirect.nl | 06-20537579
Steffie van der Velde
PR & Corporate Communicatie Manager
steffie.van.der.velde@allianzdirect.nl | 06-23071370