Afsluiten & voorwaarden

Vragen over het afsluiten van een autoverzekering of over de voorwaarden? Lees verder voor meer veelgestelde vragen en vind het antwoord op jouw vraag!

Afsluiten en voorwaarden

Vragen over het afsluiten of de voorwaarden van een autoverzekering? 

We helpen je graag verder.

  • Waar is de bonus malus tabel?

    We hebben geen bonus-malus tabel maar nemen jouw schadevrije jaren mee in onze premieberekening. Waarom? Dat is eerlijker! Een bonus-malus tabel werkt met vaste kortingspercentages op de premie. Hierdoor krijgen sommige klanten in verhouding heel veel korting en anderen juist weer weinig. En dat terwijl de kans dat elk van deze klanten een ongeluk krijgt bijna even groot is.

    Wij geven graag iedereen een eerlijke én aantrekkelijke premie.  Wil jij weten hoeveel jij voor jouw auto zou betalen? Bereken het direct online.

    Was dit artikel nuttig?

  • Helpt Allianz Direct me bij het overstappen?

    Zeker weten, graag zelfs! Zeg je oude verzekering op met onze opzegservice. Check de opzegtermijn van je verzekeraar en vul de gegevens in.

    Alles ingevuld? Dan wordt de rest voor je geregeld en zorgen wij voor een soepele overgang naar jouw Allianz Direct verzekering. 

    Was dit artikel nuttig?

  • Hoe betaal ik de premie voor mijn online autoverzekering?

    We schrijven je premie elke maand of elk jaar automatisch af. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE.

    Let op: Voeg Allianz Direct (opnieuw) toe aan de goedkeuringslijst. Hiervoor heb je ons IncassantID nodig, dat is: NL66ZZZ29037929000. Zorg ook dat er in Mijn Account de juiste betaalmethode staat en dat je de checkbox voor de toestemming van je incasso aanvinkt. Dan kunnen wij voortaan de premie weer automatisch afschrijven.

  • Waar vind ik mijn meldcode?

    De meldcode staat op je kentekenbewijs. Deze krijg je als de auto op jouw naam is gezet. Is dat nog niet gedaan? Vraag de code dan op bij de verkoper.

    Heb je wel het chassisnummer? Kijk dan naar de laatste 4 cijfers. Dit is de meldcode.

  • Krijg ik korting wanneer ik per jaar betaal?

    Ja, je krijgt 3% korting op je premie als je ervoor kiest om per jaar in plaats van per maand te betalen.

    Je kan je betaaltermijn aanpassen voordat je nieuwe verzekeringsjaar start. Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Waarom is de Inzittendenverzekering handig?

    Voor maar €4,83 per maand zijn jij en je medepassagiers verzekerd voor de tijdelijke én blijvende gevolgen van een ongeval. Handig, want de kosten kunnen hoog oplopen. Je betaalt om je beschadigde spullen te vervangen en er zijn medische kosten. In het ergste geval loopt een inzittende lichamelijk letsel op, waardoor hij of zij niet meer kan werken. In zo’n situatie is het al helemaal belangrijk dat diegene verzekerd is van een financiële vergoeding. 

  • Wanneer kies je nou welke verzekering?

    Vind jij het lastig om te kiezen tussen WA, Beperkt Basco en All Risk? In deze video leggen we het verschil uit.

  • Welke aanvullende dekkingen kan ik kiezen bij mijn autoverzekering?

    Naast WA, Beperkt Casco en All Risk kun je ook andere risico afdekken. Bekijk deze video om ze even kort door te nemen.

  • Heb ik bedenktijd na het afsluiten van een verzekering?

    Ja. Je kunt de verzekering binnen 14 dagen met terugwerkende kracht beëindigen. De premie die je betaalt hebt krijg je dan van ons terug.

  • Waar vind ik de polisvoorwaarden?

    De polisvoorwaarden vind je op onze downloadspagina. Kijk op jouw polisblad in Mijn Account voor de juiste versie. 

  • Kan ik mijn caravan, vouwwagen of camper bij jullie verzekeren?

    Nee, wij verzekeren auto's, woningen, inboedel en aansprakelijkheid.

  • Ik ben bij jullie verzekerd maar ik heb nog geen polis ontvangen

    Als je je verzekering aangevraagd en betaald hebt, krijg je direct van ons een e-mail met je polisblad. Niks gehad? Dan heb je misschien je e-mailadres verkeerd ingevuld. Stuur ons een chatbericht met het goede e-mailadres en dan passen we dit voor je aan. Daarna kun je je polis bekijken door met dit e-mailadres in te loggen in Mijn Account.

  • Hoe wordt de premie berekend voor mijn verzekering?

    Wij berekenen je premie op basis van allerlei factoren, bijvoorbeeld je schadevrije jaren. Hoe meer schadevrije jaren je hebt, hoe meer ervaring je hebt in rijden zonder het maken van een schade. Andere factoren die we meenemen in de premieberekening zijn bijvoorbeeld inflatie en wijzigingen in schadecijfers door inbraken en stormen. Dit doen we op het moment dat je je bij ons verzekert.

    Aan het einde van jouw verzekeringsjaar berekenen we je premie opnieuw. Een maand van tevoren ontvang je dan van ons een premie alert met daarin de nieuwe premie voor het volgende verzekeringsjaar.

     

  • Kan ik bij jullie mijn eendagskenteken verzekeren?

    Nee, wij kunnen je auto helaas alleen verzekeren als deze een definitief kenteken heeft. In dat geval kun je je premie online berekenen.

  • Waar kan ik terugvinden welke beveiligingseisen voor mijn auto gelden?

    Indien we extra beveiliging vragen voor je auto zie je dit tijdens de aanvraag wanneer je kiest welke dekking je graag wilt afsluiten. Ook staat dit vermeld op je polisblad onder het kopje “Diefstalbeveiliging”. Staat er op je polisblad niets vermeld over diefstalbeveiliging dan is extra beveiliging voor jouw auto niet nodig.

    Als de gevraagde beveiliging nog niet is ingebouwd in de auto, heb je hiervoor nog 30 dagen de tijd na de ingangsdatum van je verzekering. Gedurende deze periode is er dekking bij schade door braak, diefstal en joyriding.

    Meer informatie over de beveiligingssystemen kun je vinden op de website van het SCM/CCV.

  • Waarom ben ik afgewezen?

    Wat vervelend dat wij je niet kunnen verzekeren. Om een scherpe premie en voorwaarden te kunnen bieden, kunnen we helaas niet iedereen verzekeren. Ontdek wat de reden voor de afwijzing kan zijn geweest bij de meest voorkomende redenen van afwijzing van je autoverzekeringwoonverzekering of reisverzekering.

  • Ik heb een waarschuwingsbrief van de RDW, wat moet ik nu doen?

    Ben je bij Allianz Direct verzekerd en heb je alsnog een waarschuwingsbrief gekregen? Neem contact met ons op zodat we kunnen kijken wat er mis is gegaan met je RDW-aanmelding.

Vrouw thuis aan het relaxen

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen?

We helpen je graag verder! Via de chat krijg je het snelst antwoord op al jouw vragen.

Was dit artikel nuttig?