Afsluiten & voorwaarden reisverzekering

Vragen over het afsluiten van een reisverzekering of over de voorwaarden? Check hieronder meer veelgestelde vragen en vind het antwoord op jouw vraag!

Afsluiten en voorwaarden reisverzekering

Vragen over het afsluiten of de voorwaarden van een reisverzekering? 

We helpen je graag verder.

  • Helpt Allianz Direct me bij het overstappen?

    Zeker weten, graag zelfs! Zeg je oude verzekering op met onze opzegservice. Check de opzegtermijn van je verzekeraar en vul de gegevens in.

    Alles ingevuld? Dan wordt de rest voor je geregeld en zorgen wij voor een soepele overgang naar jouw Allianz Direct verzekering. 

    Was dit artikel nuttig?

  • Hoe lang van tevoren moet ik een annuleringsverzekering afsluiten?

    De dekking van de (Reis- en) Annuleringsverzekering geldt alleen als je de verzekering uiterlijk 14 dagen na het boeken van je reis hebt afgesloten. Heb je een Doorlopende Annuleringsverzekering? Dan zijn alle reizen die je tijdens de looptijd van je verzekering maakt, gedekt.

     

  • Krijg ik korting wanneer ik per jaar betaal?

    Ja, je krijgt 3% korting op je premie als je ervoor kiest om per jaar in plaats van per maand te betalen.

    Je kan je betaaltermijn aanpassen voordat je nieuwe verzekeringsjaar start. Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Heb ik bedenktijd na het afsluiten van een verzekering?

    Ja. Je kunt de verzekering binnen 14 dagen met terugwerkende kracht beƫindigen. De premie die je betaalt hebt krijg je dan van ons terug.

  • Waar vind ik de polisvoorwaarden?

    De polisvoorwaarden vind je op onze downloadspagina. Kijk op jouw polisblad in Mijn Account voor de juiste versie. 

  • Ik ben bij jullie verzekerd maar ik heb nog geen polis ontvangen

    Als je je verzekering aangevraagd en betaald hebt, krijg je direct van ons een e-mail met je polisblad. Niks gehad? Dan heb je misschien je e-mailadres verkeerd ingevuld. Stuur ons een chatbericht met het goede e-mailadres en dan passen we dit voor je aan. Daarna kun je je polis bekijken door met dit e-mailadres in te loggen in Mijn Account.

  • Hoe wordt de premie berekend voor mijn verzekering?

    Wij berekenen je premie op basis van allerlei factoren, bijvoorbeeld je schadevrije jaren. Hoe meer schadevrije jaren je hebt, hoe meer ervaring je hebt in rijden zonder het maken van een schade. Andere factoren die we meenemen in de premieberekening zijn bijvoorbeeld inflatie en wijzigingen in schadecijfers door inbraken en stormen. Dit doen we op het moment dat je je bij ons verzekert.

    Aan het einde van jouw verzekeringsjaar berekenen we je premie opnieuw. Een maand van tevoren ontvang je dan van ons een premie alert met daarin de nieuwe premie voor het volgende verzekeringsjaar.

     

  • Waarom ben ik afgewezen?

    Wat vervelend dat wij je niet kunnen verzekeren. Om een scherpe premie en voorwaarden te kunnen bieden, kunnen we helaas niet iedereen verzekeren. Ontdek wat de reden voor de afwijzing kan zijn geweest bij de meest voorkomende redenen van afwijzing van je autoverzekeringwoonverzekering of reisverzekering.

Vrouw thuis aan het relaxen

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen?

We helpen je graag verder! Via de chat krijg je het snelst antwoord op al jouw vragen.

Was dit artikel nuttig?