Vrouw op de bank met de telefoon

Van Allsecur naar Allianz Direct

Een nieuwe naam, maar verder de service die je van ons gewend bent. Bekijk hier de veelgestelde vragen over onze naamswijziging.

Van Allsecur naar Allianz Direct

De belangrijkste acties en wijzigingen

  • Ik heb mijn verzekering aangepast, maar ik krijg geen nieuw voorstel van Allianz Direct. Gaat dat wel goed?

    Ja, dat gaat goed. Het staat alleen nog niet op je nieuwe voorstel. Maar geen zorgen! We passen je wijzigingen namelijk wél op je verzekering aan, per startdatum van je nieuwe verzekeringsjaar. Dus zodra je nieuwe verzekeringsjaar ingaat, zorgen wij ervoor dat je verzekering klopt. Je zult dit terugzien op het nieuwe polisblad. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, wij regelen het voor je!

  • Mijn verzekeringsjaar bij Allsecur loopt bijna af, wat gebeurt er nu?

    Je ontvangt van ons een voorstel voor verlenging van je verzekering bij Allianz Direct. Je krijgt dit voorstel een maand voordat je verzekering afloopt. Als we nog informatie van je nodig hebben om je te verlengen, dan staat dit ook in het voorstel. Lees het daarom goed door!

  • Wat zijn de betaaltermijnen bij Allianz Direct?

    Bij Allianz Direct kennen we betaling per maand en per jaar. Betaalde je eerder per kwartaal, dan zetten we je automatisch naar maand. Wil je betalen per jaar, dan kun je dit zelf aanpassen in Mijn Account. Bij betaling per jaar krijg je 3% korting op je premie.

  • Er is 2x snel achter elkaar premie afgeschreven, hoe kan dat?

    Dit kan gebeuren als je verzekering net met een nieuw jaar is verlengd bij Allianz Direct. Bij Allsecur kon je een betaaldag kiezen. Dat kan helaas niet meer. De dag dat je nieuwe verzekeringsjaar is gestart, is ook de dag dat je de premie betaalt. Zo kan het gebeuren, dat je je laatste ‘uitgestelde’ betaling van Allsecur, vlak voor je eerste betaling bij Allianz Direct was. Ontdek er hier meer over

  • Wat gebeurt er als jullie de premie niet kunnen afschrijven?

    Soms lukt het ons niet om je premie af te schrijven. Dan proberen we het altijd een tweede keer. Lukt het nog steeds niet? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je rekeningnummer en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven . Hiermee voorkom je dat we je verzekering stopzetten. 

    Toestemming voor buitenlandse incasso's
    Als Europese verzekeraar schrijven wij de premie af vanuit een Duits rekeningnummer. Je herkent deze aan de letters DE. Het kan zijn dat je bij de bank geen toestemming hebt gegeven voor incasso's vanuit het buitenland. Neem contact op met je bank om dit aan te passen.

    Maak je met je bank gebruik van een goedkeuringslijst?
    Voeg Allianz Direct opnieuw toe aan de goedkeuringslijst. Hiervoor heb je ons IncassantID nodig, NL66ZZZ29037929000. Zorg ook dat er in Mijn Account het juiste rekeningnummer staat en dat je de checkbox voor de toestemming van je incasso vinkt. Dan kunnen wij voortaan de premie weer van je rekening afschrijven.

  • Wanneer kan ik inloggen in Mijn Account?

    Zodra je verzekering verlengd is, kun je je verzekering beheren en aanpassen in Mijn Account. Log in met het emailadres wat bij ons bekend is.

  • Wanneer ontvang ik een nieuw verlengingsvoorstel?

    Die ontvang je ongeveer een maand voordat je verzekeringsjaar afloopt.

  • Kan ik mijn papieren per post blijven ontvangen?

    Nee. Allianz Direct gaat voor een puur digitale dienstverlening. Je verzekeringsdocumenten kun je zelf downloaden in Mijn Account.

  • Waarom moet ik een (ander) emailadres doorgeven?

    Allianz Direct gaat voor een puur digitale dienstverlening. Je verzekeringsdocumenten zijn persoonlijk en kun je zelf downloaden in je Mijn Account. Daarom hebben we per polishouder een eigen, uniek emailadres nodig. Als je voorheen één mailadres gebruikt hebt voor meerdere accounts of polishouders, dan hebben we nu per account een eigen mailadres nodig. 

  • Hoe geef ik een emailadres en toestemming voor digitale communicatie aan jullie door?

    Dit kan per Chat op deze pagina(rechtsonderin je scherm). Hou je polisnummer bij de hand! Je vindt de chatoptie alleen tijdens openingstijden.

  • Wat is een uniek emailadres?

    Dat is een emailadres dat nog niet bekend is bij ons. Als je eerder bijvoorbeeld met je partner een emailadres deelde voor jullie verzekeringen, kan dat emailadres maar op 1 verzekering blijven staan. Voor de andere verzekering vragen we dan een ander, uniek emailadres.

  • Waarom ontvang ik een verlengingsvoorstel per post en niet per email?

    Soms krijgen wij een email retour, hebben wij geen correct of uniek emailadres, of hebben we geen expliciete toestemming voor communicatie per email. Dan sturen we je een verlengingsvoorstel per post. Om je verzekering te verlengen, hebben we wel je emailadres en toestemming nodig. Geef deze daarom zo snel mogelijk door via Chat. Rechtsonderin op deze pagina. Je ziet de chatoptie alleen tijdens openingstijden.

Staat jouw antwoord er niet tussen?

Het is tijd om aan de bel te trekken! Graag helpen we je verder. Start rechts onderin op deze pagina een live chat of ontdek alle contactmogelijkheden.

Naar contactmogelijkheden
Vrouw thuis