Hier wordt veel naar gezocht:
Alles over je autoverzekering regelen – van schade melden tot dekking wijzigen.
Welkom bij de klantenservice van Allianz Direct! Veel van je vragen kun je hier zelf oplossen – van schade melden tot het aanpassen van je gegevens. Log in op Mijn Account waar je direct je verzekering kunt regelen, documenten kunt bekijken en snel wijzigingen kunt doorvoeren. Handig toch? Zo hoef je niet te bellen of te chatten.
Bekijk hieronder de meestgestelde vragen.
Meestgestelde vragen
Hoe werken schadevrije jaren?
Het antwoord zit al in de naam: een schadevrij jaar is een jaar waarin je geen schade hebt geclaimd. Als je een jaar geen schade claimt, krijg je er dus 1 schadevrij jaar bij. Aan de hand van jouw schadevrije jaren ziet je autoverzekeraar hoe veilig je rijdt. In ruil voor meer schadevrije jaren, kun je rekenen op een lagere premie.
Claim je schade die invloed heeft op je schadevrije jaren? Dan verlies je 5 schadevrije jaren. Dit is bij elke verzekeraar hetzelfde geregeld. Heb je meer dan 15 schadevrije jaren? Dan val je bij een schadeclaim altijd terug naar 10 schadevrije jaren. Na een schadeclaim verlies je schadevrije jaren, wat vervolgens ook impact heeft op je premie.
Verder is het goed om te weten dat je bij Allianz Direct jouw schadevrije jaren voor 1 auto kan gebruiken. Wil je een tweede auto bij ons verzekeren? Dan begin je met die autoverzekering op 0 schadevrije jaren en bouw je ieder jaar zonder schade 1 schadevrij jaar op. Heb je al eerder een tweede auto verzekerd en heb je daar een set schadevrije jaren voor in Roy Data opgebouwd? Dan zullen wij deze voor je tweede autoverzekering gebruiken.
Geen zin om te lezen, of wil je meer weten over schadevrije jaren? In deze video leggen we het je nog uitgebreider uit!
Was dit artikel nuttig?
Kan ik mijn autoverzekering pauzeren?
Wil je je autoverzekering tijdelijk stopzetten? Bij Allianz Direct is het mogelijk om je autoverzekering te pauzeren zodra je jouw auto tijdelijk niet gebruikt:
Stap 1: log in op Mijn Account
Stap 2: klik op de polis welke je pauzeren
Stap 3: klik op de “Pauzeren” knop
Stap 4: doorloop de stappen en kies de ingangsdatum.
Stap 5: druk op afronden en je auto is gepauzeerd vanaf de datum die jij hebt gekozen!Let op: je kunt je autoverzekering maximaal 1 keer per jaar pauzeren voor uiterlijk 6 maanden. Je betaalt dan geen premie, maar bouwt wel nog schadevrije jaren op als je je verzekering weer activeert. Activeren gaat makkelijk met één druk op de knop in Mijn Account. Vergeet ook niet je auto bij de RDW te schorsen, anders ben je nog steeds verplicht om deze te verzekeren.
Klik hier voor meer informatie over het pauzeren van je autoverzekering.
Hoe kan ik de dekking wijzigen van mijn verzekering?
Je kunt een aantal zaken aan je dekking wijzigen. Dit doe je grotendeels zelf via Mijn Account, of met behulp van een medewerker via de chat of telefoon. Check hier per verzekering wat je opties zijn!
Autoverzekering wijzigen
Je autoverzekering wijzigen regel je makkelijk zelf in Mijn Account. Dit kun je allemaal zelf doen:
- Auto vervangen of wijzigen
- Dekking verlagen*
- Tweede auto verzekeren
- Aanvullende dekking wijzigen
- Kilometrage aanpassen
- Autoverzekering tijdelijk pauzeren
- Adres aanpassen
*De dekking kan niet verhoogd worden.
Log in en kies de verzekering die je wilt aanpassen. Vouw het overzicht uit door op Verzekering beheren te klikken. Doorloop de stappen en pas je verzekering aan naar wens. Let op! Check altijd of de door jouw gewenste aanvullende dekkingen erop blijven staan!
Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?
Dan kun je de verzekering via Mijn Account ook aanpassen, alleen niet per morgen. Je wijziging gaat dan in op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar. Wil je zolang niet wachten? Laat het ons weten via de chat, dan passen wij het voor je aan.
Woonverzekering wijzigen
Heb je een woonverzekering bij ons? Dan kun je persoonlijke gegevens zelf wijzigen. Bij andere wijzigingen helpen we je graag telefonisch of via de chat verder.
Reisverzekering wijzigen
Heb je een reisverzekering bij ons? Dan kun je persoonlijke gegevens zelf makkelijk wijzigen via Mijn Account. Wil je iets aan je reisverzekering aanpassen - bijvoorbeeld de reisduur of de dekking - neem dan even contact met ons op via de chat of door ons te bellen. Dan helpen wij je daar graag bij! Goed om te weten: in het eerste jaar kun je de reisverzekering alleen verhogen, niet verlagen.
Hoe kan ik mijn e-mailadres of telefoonnummer wijzigen?
Je kan je e-mailadres en telefoonnummer aanpassen in Mijn Account. Volg de link en vul je nieuwe gegevens in.
Hoe kan ik een tweede auto verzekeren?
Allereerst: bedankt voor je vertrouwen in ons! Je kunt je tweede auto eenvoudig verzekeren door in te loggen op Mijn Account.
Let op: schadevrije jaren kun je maar voor één auto gebruiken. Dus als je een tweede auto gaat verzekeren, start je voor deze auto opnieuw met 0 schadevrije jaren, ook als je voor je eerste auto al schadevrije jaren hebt opgebouwd.
Wil je meer weten over schadevrije jaren? Lees hier hoe het werkt.
Was dit artikel nuttig?
Hoe werkt online schade melden?
We hebben het zo eenvoudig mogelijk voor je gemaakt om schade online te melden. Dit is hoe het werkt:
- Stap 1: log in op Mijn Account.
- Stap 2: klik op 'schade melden'.
- Stap 3: klik op 'schade melden en beheren'. Je vindt deze knop in het blok 'Schade', linksonder in je scherm.
- Stap 4: je ziet nu een overzicht van jouw verzekeringen. Selecteer waarvoor jij schade wilt melden en klik op 'schade melden'.
- Stap 5: er worden nu een aantal vragen gesteld over jouw schade. Vul alle vragen in en klik vervolgens op 'schadedossier aanmaken'. Let op: we nemen je schademelding pas in behandeling als alle vragen zijn ingevuld. Je krijgt een bevestigingsmail als dit is gelukt.
- Stap 6: als je alle vragen hebt beantwoord en je dossier is aangemaakt, zie je nu een overzicht van jouw vervolgstappen. Belangrijk is dat je jouw schadedossier zo snel mogelijk compleet maakt, door (indien van toepassing) foto's en documenten aan te leveren. Je kunt nu drie dingen doen:
- Je schadedossier nú compleet maken: klik op 'verder';
- De foto's en documenten op een ander moment uploaden in jouw schadedossier. Ga hiervoor naar: Mijn Account > Schhade melden en beheren > Bekijk je gemelde schades. Klik op het juiste schadedossier en vervolgens op 'Upload extra documenten' onder 'Acties'. Je kunt nu extra documenten of foto's uploaden;
- Of mail je documenten en foto's naar schade@allianzdirect.nl. Let op: het is belangrijk dat je alleen het schadenummer in de onderwerpsregel vermeldt. Je vind dit schadenummer in Mijn Account. Je ontvangt na het versturen van je mail, géén automatische bevestigingsmail. Je kunt er vanuit gaan dat we jouw mail goed ontvangen hebben. Afhankelijk van de drukte kan het 15 werkdagen duren voordat je weer van ons hoort.
Kom je er niet helemaal uit en wil je hulp bij het online schade melden? We helpen je graag! Stuur ons een berichtje via de chatfunctie rechts onderin je scherm.
Wat is Mijn Account en hoe werkt het?
Mijn Account is het online portaal van Allianz Direct waar je makkelijk en snel alles voor je verzekering kan regelen. Als je bij ons verzekerd bent hebben wij automatisch een Mijn Account voor je aangemaakt. Log direct in met je emailadres; je hebt geen wachtwoord nodig omdat je een tijdelijke inlogcode ontvangt via email of sms.
In Mijn Account kan je schade melden, je polis bekijken of aanpassen, je verzekeringspapieren downloaden en meer. Klik hier voor meer informatie.
Autoverzekering
Vragen over je autoverzekering? Pas je dekking aan, meld schade of geef een nieuwe auto door – snel en eenvoudig!
Woonverzekering
Meer weten over je woonverzekering? Voer wijzigingen door, meld schade en vind de beste dekking.
Reisverzekering
Vragen over je reisverzekering? Pas je dekking aan, meld schade, of wijzig/annuleer je verzekering – snel geregeld voor een zorgeloze voorbereiding!
Schade
Schade melden? Vind snel de stappen en info voor een vlotte afhandeling. We helpen je verder!
Mijn Account
Problemen met inloggen of gegevens aanpassen? Vind hier alles over accountinstellingen en wijzigingen – snel en makkelijk!
Algemene vragen
Algemene vragen over Allianz Direct? Vind hier antwoorden op veelgestelde vragen over onze diensten.

Vond je de informatie op deze pagina handig?