Koppel eet buiten

Beperkt Casco verzekering

Verzeker je voor:
  • checkmark

    Ruitschade

  • checkmark

    Diefstal en inbraakschade

  • checkmark

    Brandschade en schade door natuurgeweld (bijv. storm)

Met deze verzekering ben je niet alleen gedekt voor schade die je veroorzaakt bij een ander, maar ook voor allerlei soorten schade waar je zelf niets aan kunt doen.

Beperkt Casco: wat is wel en niet verzekerd?

Met de Beperkt Casco autoverzekering, ook wel WA plus genoemd, ben je verzekerd voor de meest voorkomende schade. Bekijk wat hier allemaal onder valt of download de voorwaarden.

Wel verzekerd bij schade:

  • checkmark aan andere auto’s/personen
  • checkmark door inbraak en diefstal
  • checkmark door storm, hagel, brand en overstroming
  • checkmark veroorzaakt door wilde dieren (bijv. vogels of herten)

Niet verzekerd bij schade:

  • cross aan jezelf en je eigen spullen
  • cross als je auto niet op slot zat of je sleutels er nog in lagen
  • cross als je auto niet het vereiste alarmsysteem heeft (als dit zo is vermelden we dit op je polisblad)
  • cross door alcohol- of drugsmisbruik

De kleine lettertjes

Download de voorwaarden en verzekeringskaart van onze Beperkt Casco autoverzekering.

Goede hulp bij schade

Schade is nooit fijn. Gelukkig zijn jij en je auto bij ons in goede handen. Dit doen we voor je:

  • Persoonlijke schadecoach

    Je schadecoach staat je bij en houdt je op de hoogte.

  • Vervangend vervoer

    Altijd vervangend vervoer bij reparatie door Allianz Direct herstellers.

  • Wegslepen van je auto

    Wij helpen altijd bij het verslepen van je auto.

Meer over autoschade

Je staat er nooit alleen voor.

Beperkt Casco of toch een andere dekking?

Weet je zeker dat je voor een Beperkt Casco autoverzekering gaat of wil je toch nog even vergelijken? Kies de beste dekking voor jou en je auto.

  • WA

    Meest gekozen bij auto's ouder dan 12 jaar.

    De beste volgens de Consumentenbond!
    • checkmark

      Schade aan anderen

    • checkmark

      Hulp bij schade

  • Beperkt Casco

    Meest gekozen bij auto's tussen de 6 en 12 jaar.

    • checkmark

      Schade aan anderen

    • checkmark

      Hulp bij schade

    • checkmark

      Brand en explosie

    • checkmark

      Inbraak en diefstal

    • checkmark

      Storm, hagel en overstroming

    • checkmark

      Dieren

    • checkmark

      Ruitschade

  • All Risk

    Meest gekozen bij auto's jonger dan 6 jaar.

    • checkmark

      Schade aan anderen

    • checkmark

      Hulp bij schade

    • checkmark

      Brand en explosie

    • checkmark

      Inbraak en diefstal

    • checkmark

      Storm, hagel en overstroming

    • checkmark

      Dieren

    • checkmark

      Ruitschade

    • checkmark

      Aanrijding

    • checkmark

      Vandalisme

Een mooi compliment

  • star 0
  • star 1
  • star 2
  • star 3

Onze klanten beoordelen ons met 4 sterren op Kiyoh. Op naar de 5 sterren!

83 %
Boat
Car

Klaar om over te stappen?

  • Wij helpen je graag

    Door over te stappen van autoverzekering bespaar je in Nederland gemiddeld €180 euro per jaar! Benieuwd hoeveel jij kunt besparen? Bereken je premie of neem gerust contact op met onze klantenservice.

  • Gebruik de opzegbrief

    Direct overstappen? We maken het makkelijk voor je met onze Opzegbrief. Je hoeft deze alleen maar in te vullen en via de post of e-mail naar je huidige verzekeraar op te sturen. Dan is het zo geregeld!

Gratis inbegrepen

Nooit meer teveel betalen? Bij al onze autoverzekeringen maak je gratis gebruik van Premie Alert. Met deze extra service controleren wij jaarlijks of je premie nog bij de leeftijd van je auto past en geven je een seintje als je premie omlaag kan.

Ontdek Premie Alert
Koppel thuis met ipad

Veelgestelde vragen

Wij maken het je graag zo makkelijk mogelijk. Misschien hebben we jouw vraag al een keer eerder beantwoord. Staat ‘ie hier toch niet tussen? Onze klantenservice helpt je graag.

  • Aanrijding met een tegenpartij ( Beperkt Casco)

    Met de beperkt casco verzekering ben je verzekerd tegen schade aan andere auto’s en personen. De schade aan je eigen auto is niet verzekerd.

    Wil je de schade melden omdat er schade is aan de auto van de tegenpartij?
    Meld de schade dan via Mijn Account als je bij Allianz Direct verzekerd bent of via je Account als je nog een Allsecur verzekering hebt. 

    Is de schade aan jouw auto veroorzaakt door een ander?
    Dan kun je de schade proberen te verhalen door de tegenpartij aansprakelijk te stellen. Om het je gemakkelijk te maken kun je hier een verhaalbrief downloaden. Je past de gegevens aan in de verhaalbrief en stuurt deze naar de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij. Zij laten je dan weten wat er verder gebeurt.

    Verzekerd tegen rechtsbijstand?
    Heb jij een rechtsbijstandverzekering module verkeer? Dan kun je schade melden bij je rechtsbijstandverzekering. Als je de rechtsbijstand bij ons afgesloten kun je de schade melden door te bellen naar 088 - 577 1736.

    Persoonlijke schade
    Heb je lichamelijke klachten of zijn je persoonlijke bezittingen beschadigd geraakt na een aanrijding met je eigen auto? En heb je een inzittendenverzekering bij ons afgesloten? Dan kun je de schade melden om je de persoonlijke schade en schade aan je spullen te verhalen op je verzekering. Bel hiervoor…..

  • Schade door storm, hagel , brand of overstroming

    Met de Allianz Direct All Risk of Beperkt Casco verzekering ben je verzekerd tegen schade door storm, hagel, brand of overstroming. Deze schades zijn niet van invloed op je schadevrije jaren. Meld je schade eenvoudig via Mijn Account.

    Heb je nog een Allsecur verzekering en ben je nog niet over naar Allianz Direct?

    Dan kun je inloggen via deze link om de schade online te melden.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Bel ons dan om je schade te melden. 

  • Hoe kan ik een tweede auto verzekeren?

    Allereerst: bedankt voor je vertrouwen in ons! Je kunt je tweede verzekering aanvragen door in te loggen op Mijn Account.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019 of zelfs nog een Allsecur verzekering? Neem dan contact met ons op om je tweede auto te verzekeren.

  • Hoe wordt de premie berekend voor mijn verzekering?

    Wij berekenen je premie op basis van allerlei factoren. Dit doen we op het moment dat je je bij ons verzekerd. Aan het einde van jouw verzekeringsjaar berekenen we je premie opnieuw. Een maand van te voren ontvang je dan van ons een premie alert met daarin de nieuwe premie voor het volgende verzekeringsjaar.

  • Hoe kan ik de dekking wijzigen van mijn verzekering?

    Je kunt je dekking niet verhogen, alleen verlagen. Dit kan dagelijks! Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je wilt aanpassen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken.

    Kies de optie Aanpassen, daarna bevestig je de auto waarvoor je de verzekering wil aanpassen. Kies ik wil mijn verzekering wijzigen. Doorloop de stappen en pas je verzekering aan naar wens. Let op! Check altijd of de door jouw gewenste aanvullende dekkingen erop blijven staan!

    Heb je nog een Allsecur of Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe betaal ik de premie voor mijn online autoverzekering?

    Als je inlogt in de mijn omgeving kun je de factuur meteen betalen met Ideal. 

    Maak je het liever zelf over? 
    Maak het bedrag dan over naar NL44INGB0680716807. Zet het factuurnummer in het opmerkingenveld.

  • Hoeveel schadevrije jaren heb ik?

    Op je polisblad in Mijn Account staat hoeveel schadevrije jaren je al hebt opgebouwd. Elk nieuw verzekeringsjaar worden je schadevrije jaren hier bijgewerkt.

    Heb je nog een Allsecur verzekering? Log dan in en ga naar 'Polis inzien' om je polisblad met schadevrije jaren te bekijken.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019? Dan heb je nog geen Mijn Account en heb je je polisblad in je mailbox gekregen. Kun je deze niet vinden? Stuur ons dan een chatbericht.

    Ben je nog niet bij ons verzekerd?

    Stond er een auto verzekerd op jouw naam in de afgelopen 48 maanden? Dan heeft je vorige autoverzekeraar jouw schadevrije jaren bijgehouden en kun je ze daar opvragen. Zo nee, dan heb je geen schadevrije jaren op je naam staan.

    Reed je de afgelopen tijd in een leaseauto?

    Dan kan de leasemaatschappij je een leaseverklaring geven. Als deze niet ouder is dan 12 maanden kijken wij of we je schadevrije jaren kunnen toekennen en hoeveel dat er zijn. Stuur ons hiervoor een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

Bereken je premie in 20 seconden

Ben je er helemaal over uit? Bereken dan je premie binnen 20 seconden en ga veilig de weg op met jouw kersverse autoverzekering.

Bereken je premie
Koppel in de auto lachend