Familie samen buiten plezier maken

WA verzekering

De beste WA verzekering volgens de Consumentenbond!
  • checkmark

    Wettelijk verplicht

  • checkmark

    De goedkoopste basisdekking

  • checkmark

    Meest gekozen bij auto's ouder dan 12 jaar

Met deze autoverzekering ben je verzekerd voor schade die je met je auto bij anderen veroorzaakt. De musthave voor iedereen met een auto.

WA: wat is wel en niet verzekerd?

In vergelijking met andere verzekeringen heeft WA een echte basisdekking. Bekijk hieronder welke schade wel en niet verzekerd is of download de voorwaarden.

Wel verzekerd bij schade:

  • checkmark aan andere auto's/personen
  • checkmark door lading die van je auto valt
  • checkmark veroorzaakt met je aanhanger
  • checkmark aan een andere auto van jezelf

Niet verzekerd voor schade:

  • cross aan je eigen auto, aanhanger, caravan of vouwwagen
  • cross ontstaan tijdens het laden en lossen
  • cross aan jezelf en je eigen spullen
  • cross als je geen geldig rijbewijs hebt
  • cross door alcohol- of drugsmisbruik

De kleine lettertjes

Download de voorwaarden en verzekeringskaart van onze WA autoverzekering.

Goede hulp bij schade

Heb je een WA autoverzekering bij ons? Dan is dit wat wij doen als je schade hebt.

  • Persoonlijke schadecoach

    Je schadecoach staat je bij en houdt je op de hoogte.

  • Vervangend vervoer

    Altijd vervangend vervoer bij reparatie door Allianz Direct herstellers.

  • Wegslepen van je auto

    Wij helpen altijd bij het verslepen van je auto.

Meer over autoschade

Je staat er nooit alleen voor.

WA of toch een andere dekking?

Weet je zeker dat je voor een WA autoverzekering gaat of wil je toch nog even vergelijken? Kies de beste dekking voor jou en je auto.

  • WA

    Meest gekozen bij auto's ouder dan 12 jaar.

    De beste volgens de Consumentenbond!
    • checkmark

      Schade aan anderen

    • checkmark

      Hulp bij schade

  • Beperkt Casco

    Meest gekozen bij auto's tussen de 6 en 12 jaar.

    • checkmark

      Schade aan anderen

    • checkmark

      Hulp bij schade

    • checkmark

      Brand en explosie

    • checkmark

      Inbraak en diefstal

    • checkmark

      Storm, hagel en overstroming

    • checkmark

      Dieren

    • checkmark

      Ruitschade

  • All Risk

    Meest gekozen bij auto's jonger dan 6 jaar.

    • checkmark

      Schade aan anderen

    • checkmark

      Hulp bij schade

    • checkmark

      Brand en explosie

    • checkmark

      Inbraak en diefstal

    • checkmark

      Storm, hagel en overstroming

    • checkmark

      Dieren

    • checkmark

      Ruitschade

    • checkmark

      Aanrijding

    • checkmark

      Vandalisme

De cijfers zijn niet mis.

  • star 0
  • star 1
  • star 2
  • star 3

Onze klanten beoordelen ons met 4 sterren op Kiyoh en maar liefst 83% raadt ons aan!

Nr. 1

Klaar om over te stappen?

  • Wij helpen je graag

    Door over te stappen van autoverzekering bespaar je in Nederland gemiddeld €180 euro per jaar! Benieuwd hoeveel jij kunt besparen? Bereken je premie of neem gerust contact op met onze klantenservice.

  • Gebruik de opzegbrief

    Direct overstappen? We maken het makkelijk voor je met onze Opzegbrief. Je hoeft deze alleen maar in te vullen en via de post of e-mail naar je huidige verzekeraar op te sturen. Dan is het zo geregeld!

Gratis inbegrepen

Nooit meer teveel betalen? Bij al onze autoverzekeringen maak je gratis gebruik van Premie Alert. Met deze extra service controleren wij jaarlijks of je premie nog bij de leeftijd van je auto past en geven je een seintje als je premie omlaag kan.

Ontdek Premie Alert
Koppel thuis met ipad

Veelgestelde vragen

Wij maken het je graag zo makkelijk mogelijk. Misschien hebben we jouw vraag al een keer eerder beantwoord. Staat ‘ie hier toch niet tussen? Onze klantenservice helpt je graag.

  • Hoe kan ik een tweede auto verzekeren?

    Allereerst: bedankt voor je vertrouwen in ons! Je kunt je tweede verzekering aanvragen door in te loggen op Mijn Account.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019 of zelfs nog een Allsecur verzekering? Neem dan contact met ons op om je tweede auto te verzekeren.

  • Hoe wordt de premie berekend voor mijn verzekering?

    Wij berekenen je premie op basis van allerlei factoren. Dit doen we op het moment dat je je bij ons verzekerd. Aan het einde van jouw verzekeringsjaar berekenen we je premie opnieuw. Een maand van te voren ontvang je dan van ons een premie alert met daarin de nieuwe premie voor het volgende verzekeringsjaar.

  • Wat is jullie opzegtermijn?

    Je kan bij Allianz Direct dagelijks je verzekering aanpassen of opzeggen. We hebben dus geen opzegtermijn. Ook als je nog onder Allsecur voorwaarden verzekerd bent. Wil je je verzekering opzeggen? Lees hier alles over opzeggen.

  • Hoeveel schadevrije jaren heb ik?

    Op je polisblad in Mijn Account staat hoeveel schadevrije jaren je al hebt opgebouwd. Elk nieuw verzekeringsjaar worden je schadevrije jaren hier bijgewerkt.

    Heb je nog een Allsecur verzekering? Log dan in en ga naar 'Polis inzien' om je polisblad met schadevrije jaren te bekijken.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019? Dan heb je nog geen Mijn Account en heb je je polisblad in je mailbox gekregen. Kun je deze niet vinden? Stuur ons dan een chatbericht.

    Ben je nog niet bij ons verzekerd?

    Stond er een auto verzekerd op jouw naam in de afgelopen 48 maanden? Dan heeft je vorige autoverzekeraar jouw schadevrije jaren bijgehouden en kun je ze daar opvragen. Zo nee, dan heb je geen schadevrije jaren op je naam staan.

    Reed je de afgelopen tijd in een leaseauto?

    Dan kan de leasemaatschappij je een leaseverklaring geven. Als deze niet ouder is dan 12 maanden kijken wij of we je schadevrije jaren kunnen toekennen en hoeveel dat er zijn. Stuur ons hiervoor een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Hoe kan ik de dekking wijzigen van mijn verzekering?

    Wil je je dekking verlagen? Dit kan dagelijks. Stuur ons een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Je kunt je dekking helaas niet verhogen.

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Dan kun je de verzekering makkelijk en snel aanpassen via Mijn Account.

  • Hoe betaal ik de premie voor mijn online autoverzekering?

    Als je inlogt in de mijn omgeving kun je de factuur meteen betalen met Ideal. 

    Maak je het liever zelf over? 
    Maak het bedrag dan over naar NL44INGB0680716807. Zet het factuurnummer in het opmerkingenveld.

  • Ik wil de auto op naam van mijn partner zetten. Kan hij/zij gebruik maken van mijn schadevrije jaren?

    Ja, dat kan! Je kunt schadevrije jaren overdragen met een overdrachtsverklaring. Deze vind je bij downloads. Houd er wel rekening mee dat je ze dan zelf nooit meer kunt gebruiken.

     

Bereken je premie in 20 seconden

Ben je er helemaal over uit? Bereken dan je premie binnen 20 seconden en ga veilig de weg op met jouw kersverse autoverzekering.

Bereken je premie
Koppel in de auto lachend