Moeder en dochter in huis

Woonschade

  • checkmark

    24/7 bereikbaar voor noodgevallen

  • checkmark

    Zelf kiezen waar je iets laat herstellen

  • checkmark

    Gemakkelijk zelf online je schade melden

Schade aan je huis. Of schade bij iemand anders thuis, veroorzaakt door jou of iemand uit je gezin. Nooit leuk en soms erg kostbaar. Wij helpen je de schade zo snel mogelijk vergoed en hersteld te hebben.

  • Noodsituatie

    Bel bij nood of als je direct hulp nodig hebt ons alarmnummer: 010 - 300 6540.

  • Schade melden

    Schade melden of de status van je schademelding checken? Dat kan makkelijk in je Mijn Account.

  • Heb je nog vragen?

    Check eerst de veelgestelde vragen. Nog geen antwoord gevonden? Via de chat kunnen we je het snelst helpen.

Veelgestelde vragen over woonschade

Hopelijk helpen deze antwoorden je verder, heb je andere vragen neem contact met ons op via de chat (doordeweeks bereikbaar tussen 8.30 en 18.00).

  • Hoe kan ik schade melden voor mijn inboedel-, opstal of aansprakelijkheidsverzekering?

    Je kunt je schade zelf online melden in je Mijn Account.  Bij spoed kun je ons 24/7 te bellen op 010-300 6540. 

    Lukt het schade melden niet? Neem doordeweeks tussen 8.30-17.00 contact met ons op via de chat of telefoon op 010-300 6540.

    Meer weten over de stappen bij schade aan je huis of inboedel? Bekijk deze korte video.

  • Ik heb mijn mobiele telefoon, laptop of tablet laten vallen en nu is deze beschadigd, is dit verzekerd?

    Schade door vallen of stoten aan mobiele elektronica zoals telefoons, tablets en smartwatches is bij ons nooit verzekerd, ook niet bij een All Risk verzekering. Lees onze polisvoorwaarden voor meer informatie.

  • Ik heb schade aan mijn huis. Mag ik maatregelen nemen om meer schade te voorkomen?

    Ja! Graag zelfs. Sterker nog, je bent verplicht om (in hoeverre mogelijk) schade aan je huis zo veel mogelijk te beperken. Als de schade onder onze dekking valt vergoeden wij eventuele spullen die je hiervoor moet gebruiken en ook de (extra) schade die dit kan opleveren. Is het bijvoorbeeld nodig om een houten plank in je muur te timmeren om een gat snel te dichten? Dit mag en vergoeden wij.

  • Wat is het verschil tussen inboedel en opstal? En aansprakelijkheid?

    Opstal is je huis zelf en alles wat eraan vast zit of ‘vast’ is in je tuin, zoals een schuur of terras. Inboedel is alles wat los staat in je huis of tuin, zoals meubilair, decoratie en apparatuur. Aansprakelijkheid houdt in dat je verzekerd bent voor schade die je aan spullen van anderen maakt. Bijvoorbeeld iets bij iemand anders thuis, maar ook als iets van iemand anders bij jou thuis kapot gaat. Ook kan aansprakelijk bij letsel aan derden gelden: bijvoorbeeld een hond die de hond van iemand anders bijt en deze hond moet naar de dierenarts.

  • Ik (of een gezinslid) heb schade gemaakt bij iemand anders. Wat moet ik doen?

    Laat de tegenpartij, dus degene bij wie de schade veroorzaakt is, altijd eerst zijn of haar eigen verzekeraar inlichten. Vaak is de dekking dan hoger doordat deze vaak met nieuwwaarde is. Heb je een aansprakelijkheidsverzekering bij ons? Alleen dan kun je ook schade veroorzaakt bij iemand anders online melden in Mijn Account. Als verzekeraar van jou, de veroorzaker, dekken we tot maximaal de dagwaarde. Als je de schade gemeld hebt, gaan we direct voor je aan de slag. Erken in de tussentijd geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding. 

  • Ik heb schade aan mijn huurwoning. Wat nu?

    Is er schade aan de woning zelf? Neem contact op met de verhuurder. Deze kan de schade misschien verhalen op zijn eigen opstalverzekering.

    Heb je bij ons een inboedelverzekering? Dan zijn de spullen in je woning in principe verzekerd. Ook als de spullen beschadigd zijn door schade aan de opstal (bijvoorbeeld door een lekkage). Bekijk de  voorwaarden voor een volledig overzicht van wat is verzekerd.

  • Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met het schadebedrag?

    We stellen in overleg met jou het schadebedrag vast of we laten de schade door een deskundige bepalen. Ben je het niet eens met het bedrag dat de expert vaststelt? Dan kun je zelf een contra-expert inschakelen. Dit is een deskundige die je zelf inschakelt. Wij vergoeden de kosten hiervoor, in ieder geval tot het bedrag dat wij onze eigen deskundigen betalen. Stel het uurtarief van jouw contra-expert is €100,- en van onze expert €80,-, dan vergoeden wij tot €80,-.

    Ook betalen wij het schadebedrag uit dat de contra-expert vaststelt als dit hoger is dan wat onze expert bepaald heeft. Mits dit een verklaarbaar en in alle redelijkheid bepaald bedrag is.

    Meer informatie over het inschakelen van een eigen deskundige lees je in de voorwaarden

     

  • Heb ik een verplicht eigen risico bij stormschade?

    Nee, je hebt €0,- verplicht eigen risico. Ook bij stormschades. Als je voor een vrijwillig eigen risico gekozen hebt dan geldt dat uiteraard wel.

  • Helpen jullie ook bij het herstel van mijn huis na schade?

    Dat ligt eraan. De meeste door ons gedekte opstalschades kunnen door ons hersteld worden, je mag dan kiezen: ontvang een vergoeding of krijg hulp bij herstel. We sturen dan vakspecialisten uit ons eigen netwerk om de schade bij je te laten herstellen. Je hoeft niets voor te schieten en alles wordt netjes geregeld. Je kunt er ook voor kiezen om de schade zelf te (laten) herstellen. Bewaar dan alle offertes of facturen voor deze herstelwerkzaamheden en dien deze bij ons in. Check voor de zekerheid altijd onze voorwaarden.

    Herstel aan je dak wordt vrijwel nooit door ons geregeld. Je dient daarvoor zelf een dakdekker in te schakelen om de schade te beoordelen en herstellen. Wij regelen wel hulp bij nood, in het zeldzame geval dat je dak er door bijvoorbeeld storm helemaal af ligt. Bel dan gelijk naar 010-300 6540.