Moeder en dochter in huis

Woonschade

  • checkmark

    24/7 bereikbaar voor noodgevallen

  • checkmark

    Zelf kiezen waar je iets laat herstellen

  • checkmark

    Gemakkelijk zelf online je schade melden

Schade aan je huis. Of schade bij iemand anders thuis, veroorzaakt door jou of iemand uit je gezin. Nooit leuk en soms erg kostbaar. Wij helpen je de schade zo snel mogelijk vergoed en hersteld te hebben.

  • Noodsituatie

    Bel bij nood of als je direct hulp nodig hebt ons alarmnummer: 010 - 300 6540.

  • Schade melden

    Schade melden of de status van je schademelding checken? Dat kan makkelijk in je Mijn Account.

  • Heb je nog vragen?

    Check eerst de veelgestelde vragen. Nog geen antwoord gevonden? Via de chat kunnen we je het snelst helpen.

Wat verwachten wij van jou?

Woonschade melden doe je makkelijk en snel online – binnen een paar minuten ben je klaar!

Misschien al handig van ons om aan jou te melden... schade door vallen of stoten aan mobiele apparatuur zoals telefoons, tablets en laptops vergoeden wij nooit. Meld overige schade via onderstaand stappenplan:

Stap 1: Meld je schade

Graag zo snel mogelijk via Mijn Account. Je hoeft hier geen ingewikkelde inlog voor aan te maken; dit hebben wij al voor je gedaan toen je je verzekering afsloot. Log simpel in met je emailadres.

Beantwoord alle vragen zo eerlijk mogelijk. Zijn er dingen niet duidelijk? Kijk onderaan deze pagina bij onze meest gestelde vragen.

Stap 2: Houd altijd je schadenummer bij de hand

Nadat je je schade hebt ingediend ontvang je een schadenummer. Vermeld dit altijd als je contact met ons hebt- zowel via mail, chat als telefoon.

Stap 3: Upload foto's van de schade

Nadat je melding van de schade gemaakt hebt, kan je beeldmateriaal uploaden. Dit doe je in Mijn Account bij ‘Bekijk je gemelde schades’ en vervolgens ‘Acties’ en ‘Upload documenten/foto’s'. We sturen je hier ook altijd een mailtje over.

Stap 4: Upload relevante documenten

Zoals aankoopbonnen van de beschadigde spullen, al opgevraagde hersteloffertes of schaderapporten. Zo weten wij welke kosten je wilt claimen en kunnen wij beoordelen of hoeveel we aan je uitkeren. Ook dit doe je in Mijn Account bij gemelde schades.

Stap 5: Je claim is succesvol ingediend

Een van onze schadespecialisten neemt contact met je op voor de verdere afhandeling en betaling. Jij hoeft dit zelf dus niet te doen.

 

Wat doen wij voor jou?

 

Stap 1: We behandelen jouw schademelding

Nadat jij je schade hebt gemeld bekijken we de melding, de foto’s en relevante documenten zoals een herstelofferte. Aan de hand hiervan beslissen we of en hoeveel we aan je uitkeren. 

Stap 2: We sturen (eventueel) een schade-expert langs

Gaat het om een groot schadebedrag of een ingewikkelde schade, dan kunnen we een expert sturen om de schade te bekijken. Hij of zij geeft dan een inschatting van de (herstel)kosten.

Contra-expert 

Je hebt altijd het recht een eigen expert in te schakelen, een contra-expert. Als je gebruik wilt maken van een contra-expert, adviseren wij je om dit eerst met ons te bespreken. De kosten van de contra-expert betalen wij altijd tot het bedrag dat wij aan onze expert betaald hebben. Zijn de kosten van jouw expert hoger? Dan beoordelen wij of die extra kosten redelijk zijn. Zo ja, dan betalen we die ook. Zo nee, dan betalen we die extra kosten niet.

Stap 3: We beoordelen de schade

Een van onze schadespecialisten beoordeelt met behulp van de beschikbare informatie of jouw schade verzekerd is en welk bedrag betaald wordt.

Stap 4: We wikkelen de schade af

Wij informeren jou over de afwikkeling van de schade. We sturen altijd een sluitingsmail als de schade is afgewikkeld en betaald.

Helaas is niet iedere schade verzekerd en soms wijzen wij een claim dus af. Wij vertellen je hierbij altijd waarom wij de schade niet vergoeden en waar je dit in de polisvoorwaarden kunt lezen. 

 

Vragen?

Bekijk onze veel gestelde vragen of neem contact met ons op via de chat (doordeweeks bereikbaar tussen 8.30 en 19.00). We helpen je graag verder.

Veelgestelde vragen over woonschade

Hopelijk helpen deze antwoorden je verder

  • Hoe kan ik schade melden voor mijn inboedel-, opstal of aansprakelijkheidsverzekering?

    Je kunt je schade zelf online melden in je Mijn Account.  Bij spoed kun je ons 24/7 te bellen op 010-300 6540. 

    Lukt het schade melden niet? Neem doordeweeks tussen 8.30-17.00 contact met ons op via de chat of telefoon op 010-300 6540.

    Meer weten over de stappen bij schade aan je huis of inboedel? Bekijk deze korte video.

  • Ik heb mijn mobiele telefoon, laptop of tablet laten vallen en nu is deze beschadigd, is dit verzekerd?

    Schade door vallen of stoten aan mobiele elektronica zoals telefoons, tablets en smartwatches is bij ons nooit verzekerd, ook niet bij een All Risk verzekering. Lees onze polisvoorwaarden voor meer informatie.

  • Ik heb schade aan mijn huis. Mag ik maatregelen nemen om meer schade te voorkomen?

    Ja! Graag zelfs. Sterker nog, je bent verplicht om (in hoeverre mogelijk) schade aan je huis zo veel mogelijk te beperken. Als de schade onder onze dekking valt vergoeden wij eventuele spullen die je hiervoor moet gebruiken en ook de (extra) schade die dit kan opleveren. Is het bijvoorbeeld nodig om een houten plank in je muur te timmeren om een gat snel te dichten? Dit mag en vergoeden wij.

  • Wat is het verschil tussen inboedel en opstal? En aansprakelijkheid?

    Opstal is je huis zelf en alles wat eraan vast zit of ‘vast’ is in je tuin, zoals een schuur of terras. Inboedel is alles wat los staat in je huis of tuin, zoals meubilair, decoratie en apparatuur. Aansprakelijkheid houdt in dat je verzekerd bent voor schade die je aan spullen van anderen maakt. Bijvoorbeeld iets bij iemand anders thuis, maar ook als iets van iemand anders bij jou thuis kapot gaat. Ook kan aansprakelijk bij letsel aan derden gelden: bijvoorbeeld een hond die de hond van iemand anders bijt en deze hond moet naar de dierenarts.

  • Ik (of een gezinslid) heb schade gemaakt bij iemand anders. Wat moet ik doen?

    Laat de tegenpartij, dus degene bij wie de schade veroorzaakt is, altijd eerst zijn of haar eigen verzekeraar inlichten. Vaak is de dekking dan hoger doordat deze vaak met nieuwwaarde is. Heb je een aansprakelijkheidsverzekering bij ons? Alleen dan kun je ook schade veroorzaakt bij iemand anders online melden in Mijn Account. Als verzekeraar van jou, de veroorzaker, dekken we tot maximaal de dagwaarde. Als je de schade gemeld hebt, gaan we direct voor je aan de slag. Erken in de tussentijd geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding. 

  • Ik heb schade aan mijn huurwoning. Wat nu?

    Is er schade aan de woning zelf? Neem contact op met de verhuurder. Deze kan de schade misschien verhalen op zijn eigen opstalverzekering.

    Heb je bij ons een inboedelverzekering? Dan zijn de spullen in je woning in principe verzekerd. Ook als de spullen beschadigd zijn door schade aan de opstal (bijvoorbeeld door een lekkage). Bekijk de  voorwaarden voor een volledig overzicht van wat is verzekerd.

  • Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met het schadebedrag?

    We stellen in overleg met jou het schadebedrag vast of we laten de schade door een deskundige bepalen. Ben je het niet eens met het bedrag dat de expert vaststelt? Dan kun je zelf een contra-expert inschakelen. Dit is een deskundige die je zelf inschakelt. Wij vergoeden de kosten hiervoor, in ieder geval tot het bedrag dat wij onze eigen deskundigen betalen. Stel het uurtarief van jouw contra-expert is €100,- en van onze expert €80,-, dan vergoeden wij tot €80,-.

    Ook betalen wij het schadebedrag uit dat de contra-expert vaststelt als dit hoger is dan wat onze expert bepaald heeft. Mits dit een verklaarbaar en in alle redelijkheid bepaald bedrag is.

    Meer informatie over het inschakelen van een eigen deskundige lees je in de voorwaarden

     

  • Heb ik een verplicht eigen risico bij stormschade?

    Nee, je hebt €0,- verplicht eigen risico. Ook bij stormschades. Als je voor een vrijwillig eigen risico gekozen hebt dan geldt dat uiteraard wel.

  • Helpen jullie ook bij het herstel van mijn huis na schade?

    Dat ligt eraan. De meeste door ons gedekte opstalschades kunnen door ons hersteld worden, je mag dan kiezen: ontvang een vergoeding of krijg hulp bij herstel. We sturen dan vakspecialisten uit ons eigen netwerk om de schade bij je te laten herstellen. Je hoeft niets voor te schieten en alles wordt netjes geregeld. Je kunt er ook voor kiezen om de schade zelf te (laten) herstellen. Bewaar dan alle offertes of facturen voor deze herstelwerkzaamheden en dien deze bij ons in. Check voor de zekerheid altijd onze voorwaarden.

    Herstel aan je dak wordt vrijwel nooit door ons geregeld. Je dient daarvoor zelf een dakdekker in te schakelen om de schade te beoordelen en herstellen. Wij regelen wel hulp bij nood, in het zeldzame geval dat je dak er door bijvoorbeeld storm helemaal af ligt. Bel dan meteen ons noodnummer 088-592 92 92.