Moeder en dochter in huis

Woonschade

Schade aan je huis los je natuurlijk het liefst zo snel mogelijk op! Wij helpen je graag zodat je weer met een gerust hart thuis kunt komen.

Wat wij voor je doen bij schade

Hoe behandelen wij je schademelding? Wij helpen je in 3 stappen

  • Behandelen

    Binnen 2 werkdagen krijg je een schadenummer en werken we je schadedossier bij.

  • Beoordelen

    We bekijken je schade en maken een inschatting van de kosten.

  • Betalen of repareren

    Als je dossier compleet is, betalen we je schade uit of we zorgen dat deze gerepareerd wordt.

Wat kun je van ons verwachten?

Als je de schade meldt, maken wij een inschatting van de kosten. Soms betalen we direct de schade aan je uit. Als het om een groter bedrag gaat, kijkt een expert naar de schade. Hij of zij geeft een inschatting van de kosten en hoe lang het schadeherstel duurt. 

Aansprakelijk gesteld, wat nu?

Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding. Beschrijf voor jezelf de schade en het ontstaan ervan zo uitgebreid mogelijk. Meld je schade en wij gaan direct voor je aan de slag.

Veelgestelde vragen over woonschade

Hopelijk helpen deze antwoorden je verder

  • Hoe kan ik mijn schade melden voor mijn inboedel-, opstal of aansprakelijkheidsverzekering?

    Je kunt je schade zelf online melden in je Mijn Account. Of bel ons op 010 - 300 6540 om je schade te melden. Dat kan van 8:00 uur tot 19:0 uur. Bij spoed kun je ons 24/7 te bellen. 

    Meer weten over de stappen bij schade aan je huis of inboedel? Bekijk deze korte video.

  • Mag ik maatregelen nemen om meer schade te voorkomen?

    Ja, maar alleen als dat echt nodig is om de schade te beperken of meer schade te voorkomen. Wij betalen ook de schade aan spullen die je voor die maatregelen hebt gebruikt.

  • Ik of iemand uit mijn gezin heeft schade gemaakt aan een ander. Wat moet ik doen?

    Je kunt de schade online melden in Mijn account, of bel ons op 010 - 300 6540 om je schade te melden. Dat kan doordeweeks van 8:00 uur tot 19:00 uur. Bij spoed zijn wij 24/7 te bereiken. Erken in de tussentijd geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding. Beschrijf voor jezelf hoe de schade is ontstaan en wat de schade precies is. Als je de schade gemeld hebt, gaan direct voor je aan de slag.

  • Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met het schadebedrag?

    We stellen in overleg met jou het schadebedrag vast of we laten de schade door een deskundige bepalen. Ben je het niet eens het bedrag dat de expert vaststelt? Dan kun je zelf een contra-expert inschakelen. Wij betalen de kosten voor de contra-expert in ieder geval tot de kosten van onze eigen deskundige. Zijn de kosten van jouw contra-expert hoger, dan betalen we voor het extra deel alleen wat redelijk is. Meer informatie over het inschakelen van een eigen deskundige lees je in de voorwaarden

     

  • Heb ik een verplicht eigen risico bij stormschade?

    Nee, je hebt €0,- verplicht eigen risico. Ook bij stormschades. Als je voor een vrijwillig eigen risico gekozen hebt dan geldt dat uiteraard wel.

  • Helpen jullie ook bij het herstel van mijn huis na schade?

    Ja, na een schade mag je bij ons kiezen: geld of hulp bij herstel. Bij hulp bij herstel sturen we vakspecialisten uit ons eigen netwerk om de schade bij je te laten herstellen. Je hoeft dan niets voor te schieten en wordt alles netjes geregeld.