Wat wij voor je doen bij schade
Wat kun je van ons verwachten? Wij regelen je schade in 3 stappen.
Je melding komt binnen
Binnen 2 werkdagen krijg jij een schadenummer en krijgt je schadedossier een update.
Wij duiken in de schade
Wij bekijken je schade en schatten direct de kosten.
Betalen of repareren
Als je dossier compleet is, betalen we je het schadebedrag uit. Of we zorgen dat het gerepareerd wordt.
Online of telefonisch
Heb je hulp nodig bij schade of pech? Neem dan telefonisch contact met ons op. Als het geen haast heeft meld je schade dan in Mijn Account. Als je nog een Allsecur verzekering hebt, log dan in via deze link. Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019 of gaat het om een woonschade? Dan kun je de schade alleen telefonisch melden.
Wat doen wij als jij schade hebt?
Als je de schade meldt, maken wij een inschatting van de kosten. Als het om een groter bedrag gaat, komt een expert kijken hoe groot de schade is. De reparateur kan je een inschatting geven van het bedrag en hoe lang het schadeherstel duurt.
Reparatie van je auto
Laat je auto repareren bij een Tophersteller bij jou in de buurt! Anders betalen wij 500 euro minder uit.
Heb je Vrije Reparatiekeuze? Dan kun je naar elk reparatiebedrijf.
Wat te doen bij ruitschade?
Als je schade aan jouw ruit hebt, kun je ons bellen. Via het keuzemenu wordt je doorverbonden met één van onze aangesloten glasherstellers. Of maak direct een afspraak in de online agenda op hun website. Allianz Direct werkt samen met de betrouwbare ruitherstellers: ABS Autoherstel, Schadenet, A.A.S. Schadeherstel, Carglass en Autotaalglas.
Aansprakelijk gesteld, wat nu?
Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding. Beschrijf voor jezelf de schade en het ontstaan ervan zo uitgebreid mogelijk. Meld je schade en wij gaan direct voor je aan de slag.
Vraag over een lopende schade
Als je een vraag hebt over een schade die je al gemeld hebt, kun je bellen naar de klantenservice. We zitten voor je klaar op werkdagen tussen 8.30u en 18.30u.
Schade melden
Noodgeval melden
Heb jij direct hulp nodig? Neem voor noodgevallen en pech direct telefonisch contact op.
Online autoschade melden
Is de autoschade al gemaakt en heb je niet direct hulp nodig? Meld de schade dan online via Mijn Account.
Woonschade melden
Bel ons om je schade te melden aan je woonhuis, aan je inboedel of als je persoonlijk aansprakelijk bent gesteld.
Schade met een tegenpartij
Bij een botsing met een tegenpartij moet je altijd samen een schadeformulier invullen. Heb je geen schadeformulier? Download en print deze dan op onze downloadspagina.
Nog vragen over schade en pech?
We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet.
Naar meest gestelde vragen