Vrouw in auto

Schade melden

Schade geeft kopzorgen. Of het nu gaat om autoschade, schade aan je spullen, schade aan je woning, schade tijdens het reizen of als je aansprakelijk bent gesteld, wij nemen een groot gedeelte van deze zorgen graag uit handen.

Wat wij voor je doen bij schade

Wat kun je van ons verwachten? Wij regelen je schade in 3 stappen.

  • Je melding komt binnen

    We maken een dossier voor je aan en je ontvangt van ons een schadenummer.

  • Wij duiken in de schade

    Wij bekijken je schade en maken direct een inschatting van de kosten.

  • Betalen of repareren

    Als je dossier compleet is, betalen we je het schadebedrag uit. Of we zorgen dat het gerepareerd wordt.

Online of telefonisch

Heb je schade? Je hoeft ons niet te bellen om je schade te melden. Dit regel je makkelijk en snel zelf in Mijn Account. Bij reisschade kun je ons mailen op schade.reisverzekering@allianz.com.

Sta je met pech langs de weg of heeft het spoed? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Wat doen wij als jij schade hebt?

Nadat je de schade hebt gemeld, maken wij een inschatting van de kosten. Gaat het om een groot bedrag of een ingewikkelde schade, dan kunnen we een expert sturen om de schade te bekijken. Hij of zij geeft dan een inschatting van de (herstel)kosten.

Reparatie van je auto

Laat je auto repareren bij een Tophersteller bij jou in de buurt! Doe je dit niet, dan betalen wij 500 euro minder uit. 
Heb je Vrije Reparatiekeuze? Dan kun je naar elk reparatiebedrijf.

Wat te doen bij ruitschade?

Bij ruitschade hoef je geen schadeformulier in te vullen en ook geen melding te maken via Mijn Account. Je kunt direct terecht bij onze aangesloten ruitherstellers:  ABS Autoherstel, Schadenet, A.A.S. Schadeherstel, Carglass en Autotaalglas. Je kunt meteen een afspraak maken. Waar en wanneer het jou uitkomt.

Heb je Vrije Reparatiekeuze? Met deze dekking mag jij zelf kiezen waar je je schade laat herstellen. Dit moet wel een merkdealer of een garage zijn die aangesloten is bij BOVAG of FOCWA.

Let op! Putjes in ruiten worden nooit vergoed, dit doen we alleen bij een barst of sterretje.

Letselschade

Heb je naast schade aan je auto ook lichamelijke schade? Bijvoorbeeld verwondingen of pijn? Wat vervelend, focus eerst op je herstel! 

Om het jou zo gemakkelijk mogelijk te maken, leggen we je graag uit hoe de verdere afhandeling van letselschade er voor jou uit ziet (hoe wordt de schade vastgesteld en vergoed, met wie kun je te maken krijgen en wat kun je van ons verwachten?). Meer informatie hierover lees je hier.

Aansprakelijk gesteld, wat nu?

Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding. Beschrijf voor jezelf de schade en het ontstaan ervan zo uitgebreid mogelijk. Meld je schade en wij gaan direct voor je aan de slag.

Vraag over een lopende schade

Heb je een vraag over een lopende schade? Check dan eerst onze veelgestelde vragen. Grote kans dat we jouw vraag al eens beantwoord hebben. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via de chat rechtsonder in je scherm.

video player
Externe video content

Deze video wordt geladen door YouTube. Google verzamelt informatie over jouw interactie met deze video door gebruik te maken van cookies en kan deze informatie gebruiken om advertenties te tonen. Accepteer de cookies om door te gaan naar de video.

Ik heb een claim ingediend, wat gebeurt er nu? © Allianz Direct

Nog meer vragen over schade en pech?

We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet.

Naar meest gestelde vragen
Vrouw staart uit het raam