Schade melden

  • Open snel en eenvoudig een schadedossier via Mijn Account

  • Upload hierin de foto's en informatie over jouw schade

  • Tijd voor reparatie? Kies een van onze Topherstellers bij jou in de buurt

Heb je schade aan je auto, je spullen, je woning of heb je schade tijdens het reizen opgelopen? Via Mijn Account kun je zelf je schade melden. Zonder wachtrij en wanneer het jou uitkomt!

Ik heb schade, wat nu?

Heb je schade aan je auto, je spullen, je woning of heb je schade tijdens je reis opgelopen? Je hoeft ons niet te bellen, maar kunt makkelijk en snel je schade melden via Mijn Account. Dit is hoe het werkt:

  • Schade melden

    Via Mijn Account meld je eenvoudig online bijna alle soorten schade.

    • Eenvoudig en snel geregeld

    • Wanneer het jou uitkomt, zonder wachtrij

    • Laat je autoschade repareren door onze Topherstellers

  • Maak je schadedossier compleet

    Upload de nodige foto's en informatie over je schade

    • Verzamel de juiste documenten

    • Alles in een overzicht

    • Alle stappen bij elkaar

  • Ruitschade? Laat het repareren

    Ons netwerk van glasherstellers helpt jou snel weer de weg op.

    • Direct zelf geregeld

    • Je hoeft ons niet te bellen

    • Altijd in de buurt

Heb je een andere vraag over jouw schade?

Misschien staat het antwoord op jouw vraag hieronder.

  • Wat te doen bij ruitschade?

    Bij ruitschade hoef je geen schadeformulier in te vullen en ook geen melding te maken via Mijn Account. Je kunt direct een afspraak maken bij onze aangesloten glasherstellers. Waar en wanneer het jou uitkomt!

    Wil je de schade toch liever door een andere monteur of garage laten herstellen? Dat kan als je Vrije Reparatiekeuze hebt. De kosten worden dan 100% vergoed, mits je naar een hersteller gaat die is aangesloten bij Bovag of Focwa. Is dit niet het geval? Dan betaal je €500,- eigen bijdrage.

    Heb je geen Vrije Reparatiekeuze, maar kies je er toch voor om je schade bij een andere garage of monteur te laten herstellen? Dan betaal je €500,- eigen bijdrage als deze is aangesloten bij Bovag of Focwa. Is de monteur of garage hier niet bij aangesloten? Dan krijg je helaas geen vergoeding.

  • Wat te doen bij letselschade?

    Heb je naast schade aan je auto ook lichamelijke schade? Bijvoorbeeld verwondingen of pijn? Om het jou zo gemakkelijk mogelijk te maken, leggen we je graag uit hoe de verdere afhandeling van letselschade er voor jou uit ziet. Check hier hoe de schade wordt vastgesteld en vergoed, met wie je eventueel te maken kunt krijgen en wat je van ons kunt verwachten.

  • Aansprakelijk gesteld, wat nu?

    Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding. Beschrijf voor jezelf de scchade en het ontstaan ervan zo uitgebreid mogelijk. Meld je schade en wij gaan direct voor je aan de slag.

  • Wat als ik schade met een tegenpartij heb?

    Bij een botsing met een tegenpartij moet je altijd samen een schadeformulier invullen. Heb je geen schadeformulier? Je kunt 'm hier direct downloaden.

  • Hoe snel hoor ik van jullie?

    Nadat je de schade hebt gemeld, gaan wij direct voor je aan de slag. We doen ons best om je zo snel mogelijk op de hoogte te brengen over de afhandeling. Afhankelijk van hoe ingewikkeld je schade is, kan dit 15 werkdagen duren. Zodra wij een update hebben over de afhandeling van jouw schade, ontvang je van ons een mail.

Heb je een andere vraag?

Check dan onze veelgestelde vragen. Grote kans dat we jouw vraag al eens beantwoord hebben.