Vrouw in auto

Schade melden

Wat kun je van ons verwachten?
  • checkmark

    Wij maken samen met jou je schadedossier compleet

  • checkmark

    Wij bekijken de schade

  • checkmark

    We houden je op de hoogte van de schadeafhandeling

  • checkmark

    Wij betalen de schadevergoeding

  • checkmark

    Wij verhalen de schadevergoeding bij de tegenpartij

Van schade krijg je een hoop kopzorgen. Een groot gedeelte van deze zorgen nemen wij uit handen. Of het nu gaat om autoschade, schade aan je spullen, schade aan je woning of als je aansprakelijk bent gesteld, wij helpen je graag.

Wat wij voor je doen bij schade

Wat kun je van ons verwachten? Wij regelen je schade in 3 stappen.

  • Je melding komt binnen

    Binnen 2 werkdagen krijg jij een schadenummer en krijgt je schadedossier een update.

  • Wij duiken in de schade

    Wij bekijken je schade en schatten direct de kosten.

  • Betalen of repareren

    Als je dossier compleet is, betalen we je het schadebedrag uit. Of we zorgen dat het gerepareerd wordt.

Online of telefonisch

Heb je schade? Je hoeft ons niet te bellen om je schade te melden. Dit regel je makkelijk en snel zelf in Mijn Account.

Sta je met pech langs de weg of heeft het spoed? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Wat doen wij als jij schade hebt?

Nadat je de schade hebt gemeld via Mijn Account, maken wij een inschatting van de kosten. Gaat het om een groot bedrag? Dan komt een expert kijken hoe groot de schade is. De reparateur kan je een inschatting geven van het bedrag en hoe lang het schadeherstel duurt.

Reparatie van je auto

Laat je auto repareren bij een Tophersteller bij jou in de buurt! Anders betalen wij 500 euro minder uit. 
Heb je Vrije Reparatiekeuze? Dan kun je naar elk reparatiebedrijf.

Wat te doen bij ruitschade?

Heb je ruitschade? Meld je schade makkelijk en snel in Mijn Account. Voor schadeherstel kun je terecht bij onze aangesloten ruitherstellers: ABS Autoherstel, Schadenet, A.A.S. Schadeherstel, Carglass en Autotaalglas. Je kan meteen een afspraak maken. Waar en wanneer het je uitkomt.

Aansprakelijk gesteld, wat nu?

Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding. Beschrijf voor jezelf de schade en het ontstaan ervan zo uitgebreid mogelijk. Meld je schade en wij gaan direct voor je aan de slag.

Vraag over een lopende schade

Heb je een vraag over een lopende schade? Check dan eerst onze veelgestelde vragen! Grote kans dat we jouw vraag al eens beantwoord hebben. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via chat of telefonisch. 

video player
Externe video content

Deze video wordt geladen door YouTube. Google verzamelt informatie over jouw interactie met deze video door gebruik te maken van cookies en kan deze informatie gebruiken om advertenties te tonen. Accepteer de cookies om door te gaan naar de video.

Ik heb een claim ingediend, wat gebeurt er nu? © Allianz Direct

Nog vragen over schade en pech?

We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet.

Naar meest gestelde vragen
Vrouw staart uit het raam