Gezin buiten op het strand met de auto

Reisschade

Wat je schade ook is, je wil het opgelost hebben. Meld je schade daarom zo snel mogelijk in Mijn Account.

Wat wij voor je doen bij schade

Hoe behandelen wij je schademelding? Wij helpen je in 3 stappen

  • Behandelen

    Zodra je jouw schademelding indient ontvang je van ons zo snel mogelijk een dossiernummer.

  • Beoordelen

    We bekijken je schade en maken een inschatting van de kosten.

  • Betalen

    Als je dossier compleet is, betalen we je schade uit.

Wat kun je van ons verwachten?

Als je de schade meldt, maken wij een inschatting van de kosten. Soms betalen we direct de schade aan je uit. Als het om een groter bedrag gaat, kijkt een expert naar de schade. Hij of zij geeft een inschatting van de kosten.

Veelgestelde vragen over reisschade

Hopelijk helpen deze antwoorden je verder

  • Hoe kan ik mijn schade melden?

    Je kunt je schade zelf online melden in Mijn Account. Of bel ons op 010 - 300 6540 om je schade te melden. Dat kan van 09:00 uur tot 17:30 uur. Bij spoed kun je ons 24/7 te bellen. 

  • Wanneer dien ik een schade in?

    Het is belangrijk dat je je schade uiterlijk binnen 28 dagen na terugkeer in Nederland meldt, maar het liefst zo snel mogelijk. 

  • Hoe lang duurt het voordat een schademelding is afgewikkeld?

    Binnen tien werkdagen krijg je een reactie van ons. Soms is er aanvullende informatie of documenten nodig om je schade goed te beoordelen. In dat geval vragen je om die informatie naar ons toe te sturen. 

  • Is mijn bagage verzekerd op mijn reisverzekering?

    Je bagage is standaard meeverzekerd. De hoogte van de dekking is afhankelijk van welke reisverzekering je hebt afgesloten, dit vind je terug op je polisblad. Welke spullen wij wel of juist niet verzekeren en de hoogte van de vergoeding vind je terug in de voorwaarden

  • Ben ik ook verzekerd voor schade door eigen schuld?

    Ben je bijvoorbeeld per ongeluk iets verloren, dan valt dat onder de dekking. Schade door opzet is uitgesloten.

  • Zijn door mij gehuurde of geleende spullen verzekerd?

    De huur van sportuitrusting is gedekt als je de aanvullende dekking “Wintersporten en Risicosporten” hebt afgesloten. Geleende spullen vallen niet onder de dekking van de reisverzekering, maar je kunt wel checken of het eventueel onder je aansprakelijkheidsverzekering valt.

  • Als mijn vlucht niet door kan gaan door overmacht, welke kosten worden dan vergoed?

    Dit is afhankelijk van de dekking van je reisverzekering en eventueel aanvullende dekkingen die je hebt afgesloten. Kijk daarom altijd in de voorwaarden wat wel of niet verzekerd is en wat de hoogte van de vergoeding is.