Reisschade

  • Eenvoudig en snel geregeld via Mijn Account

  • Meld je schade altijd binnen 28 dagen na terugkomst van je reis

  • 24/7 bereikbaar voor (medische) noodgevallen tijdens je reis

Is er schade tijdens je reis ontstaan? Wij staan direct voor je klaar!

Wat te doen bij reisschade

Natuurlijk wil je de afhandeling van reisschade zo snel mogelijk geregeld hebben. Zo helpen wij jou op weg:

  • Noodsituatie

    Heb je direct hulp nodig?

    • Voor (medische) noodgevallen tijdens je reis

    • Bel direct ons alarmnummer

    • 24/7 bereikbaar

  • Nog vragen? Chat!

    Kun je het antwoord op je vraag niet vinden? Stuur ons een berichtje via de chatfunctie.

    • Het snelst antwoord

    • Geen wachtrij

    • Wanneer het jou uitkomt

  • Schade melden en status checken

    Heb je autoschade en is er geen spraken van een noodgeval? Meld je schade dan snel en eenvoudig via Mijn Account.

    • Nieuwe schade melden

    • De status van je schademelding checken

    • Eenvoudig en snel geregeld

Veelgestelde vragen over reisschade

Hopelijk helpen deze antwoorden je verder

  • Wanneer dien ik een schade in?

    Het is belangrijk dat je je schade uiterlijk binnen 28 dagen na terugkeer in Nederland meldt, maar het liefst zo snel mogelijk. 

  • Welke documenten moet ik aanleveren?

    Om je schade zo snel mogelijk af te handelen, hebben we de volgende documenten van je nodig:

    • Een schadeformulier: zorg ervoor dat je het juiste schadeformulier download
    • Een boekingsbevestiging of bewijs van je reis
    • Bonnen/aankoopnota's van beschadigde spullen of bewijs van gemaakte kosten voor bijvoorbeeld medische diensten
    • Overige documenten die van belang kunnen zijn, zoals een politierapport of foto's van de schade of situatie

  • Welk schadeformulier kan ik gebruiken?

    Er zijn verschillende reisschade formulieren te vinden te downloaden op onze website:

    SOS-Schadeformulier: wanneer je extra kosten hebt gemaakt als gevolg van een onverwachte gebeurtenis waarvoor wij dekking bieden. Denk hierbij aan ziek worden tijdens je vakantie of pech met je auto. Heb je bijvoorbeeld extra verblijf- of reiskosten moeten maken die anders niet gemaakt zouden zijn?

    Schadeformulier bij ongeval of ziekte: Wanneer je medische hulp nodig hebt gehad.

    Schadeformulier reisbagage: Wanneer (een deel van) je bagage verloren, gestolen of stuk is.

    Schadeformulier bij annulering of onderbreking: Wanneer je reis vooraf moet annuleren of voortijdig af moet breken.

  • Hoe lang duurt het voordat een schademelding is afgewikkeld?

    Nadat je de schade hebt gemeld, gaan wij direct voor je aan de slag. We doen ons best om je zo snel mogelijk op de hoogte te brengen over de afhandeling. Afhankelijk van hoe ingewikkeld je schade is, kan dit 15 werkdagen duren.

  • Is mijn bagage verzekerd op mijn reisverzekering?

    Je bagage is standaard meeverzekerd. De hoogte van de dekking is afhankelijk van welke reisverzekering je hebt afgesloten, dit vind je terug op je polisblad. Welke spullen wij wel of juist niet verzekeren en de hoogte van de vergoeding vind je terug in de voorwaarden

  • Ben ik ook verzekerd voor schade door eigen schuld?

    Ben je bijvoorbeeld per ongeluk iets verloren, dan valt dat onder de dekking. Schade door opzet is uitgesloten.

  • Mijn reisgenoot is ziek en kan niet mee op reis, maar is geen 1e of 2e graadsfamilie. Kan ik mijn reis ook annuleren?

    Je bent voor annulering verzekerd, als een reisgenoot de reis moet annuleren en de:
    ·         reisgenoot op je boekings- of reserveringsformulier genoemd staat;
    ·         reisgenoot een eigen annuleringsverzekering voor deze reis heeft afgesloten;
    ·         oorzaak van de annulering verzekerd is.
    Je moet het bewijsstuk meesturen waaruit blijkt dat je reisgenote de annuleringskosten heeft teruggekregen via zijn/haar eigen annuleringsverzekering. 

  • Zijn door mij gehuurde of geleende spullen verzekerd?

    De huur van sportuitrusting is gedekt als je de aanvullende dekking “Wintersporten en Risicosporten” hebt afgesloten. Geleende spullen vallen niet onder de dekking van de reisverzekering, maar je kunt wel checken of het eventueel onder je aansprakelijkheidsverzekering valt.

  • Als mijn vlucht niet door kan gaan door overmacht, welke kosten worden dan vergoed?

    Dit is afhankelijk van de dekking van je reisverzekering en eventueel aanvullende dekkingen die je hebt afgesloten. Kijk daarom altijd in de voorwaarden wat wel of niet verzekerd is en wat de hoogte van de vergoeding is.

Heb je een andere vraag?

Check dan onze veelgestelde vragen. Grote kans dat we jouw vraag al eens beantwoord hebben.