Moeder en kind tegen het raam

Betalen

Hoe betaal je premie en hoe wijzig je je betaalgegevens? Dit zijn de meest gestelde vragen over betalen van je premie.

Betalen

We maken het je graag zo makkelijk mogelijk.

  • Wanneer betaal ik mijn premie?

    De premie wordt elke maand of elk jaar automatisch van je rekening afgeschreven. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE. 5 dagen van te voren sturen we je een bericht, zodat rekening kunt houden met deze afschrijving.

    Mislukt dit automatische incasso? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je rekeningnummer en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven . Hiermee voorkom je dat we je verzekering beëindigen. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Bekijk je openstaande betalingen dan door in te loggen.

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    Dit kun je zien in Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor 'Aanpassen'. Wil je alleen maar naar de premie kijken en nog niks aanpassen? Dan kun je de pagina gewoon wegklikken. Heb je nog een Allsecur-verzekering? Dan kun je hier inloggen.

    Heb je een woonverzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan kun je je verzekering niet in Mijn Account wijzigen. Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur.

  • Er is 2x snel achter elkaar premie afgeschreven, hoe kan dat?

    Dit kan gebeuren als je verzekering net met een nieuw jaar is verlengd bij Allianz Direct. Bij Allsecur kon je een betaaldag kiezen. Dat kan helaas niet meer. De dag dat je nieuwe verzekeringsjaar is gestart, is ook de dag dat je de premie betaalt. Zo kan het gebeuren, dat je je laatste ‘uitgestelde’ betaling van Allsecur, vlak voor je eerste betaling bij Allianz Direct was. Ontdek er hier meer over

  • Ik heb per ongeluk te veel geld overgemaakt. Wat nu?

    Geen zorgen, we verrekenen dit automatisch met je volgende betaling. Betaal je je premie per jaar en wil je niet zo lang wachten? Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 20.30 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 16.30 uur.

  • Mijn tweede premie wordt niet automatisch afgeschreven. Wat kan ik doen?

    Sorry, er is dan iets misgegaan met de toestemming voor dit automatische incasso. Ga naar Mijn Account en geef je rekeningnummer door. Plus zet het vinkje voor je toestemming voor automatische incasso. Binnen een paar dagen zal de premie van je rekening af worden geschreven. 

  • Wat gebeurt er als jullie de premie niet kunnen afschrijven?

    Soms lukt het ons niet om je premie af te schrijven. Dan proberen we het altijd een tweede keer. Lukt het nog steeds niet? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je rekeningnummer en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven . Hiermee voorkom je dat we je verzekering beëindigen. 

    Toestemming voor buitenlandse incasso's
    Als Europese verzekeraar schrijven wij de premie af vanuit een duits rekeningnummer. Je herkent deze aan de letters DE. Het kan zijn dat je bij de bank geen toestemming hebt gegeven voor incasso's vanuit het buitenland. Neem contact op met je bank om dit aan te passen.

    Maak je met je bank gebruik van een goedkeuringslijst?
    Toen we onze naam in 2019 van Allsecur naar Allianz Direct aanpasten, veranderde onze accountnaam bij de bank mee. Voeg ons daarom opnieuw toe aan de goedkeuringslijst. Zorg ook dat er in Mijn Account het juiste rekeningnummer staat en dat je de checkbox voor de toestemming van je incasso vinkt. Dan kunnen wij voortaan de premie weer van je rekening afschrijven.

  • Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

    Je kan je rekeningnummer zelf wijzigen via Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor IBAN aanpassen. Heb je meerdere verzekeringen bij ons? Pas de IBAN daar dan ook aan, dit gebeurt niet automatisch.

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Log dan in via deze link. Ga naar Wat wilt u doen? en wijzig je betaalgegevens.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Krijg ik korting wanneer ik per jaar betaal?

    Ja, je krijgt 3% korting op je premie als je ervoor kiest om per jaar in plaats van per maand te betalen.

  • Waar kan ik de facturen vinden voor mijn verzekeringspremie?

    We maken geen facturen van onze premies. Hoeveel je per maand of jaar betaalt, zie je op je polisblad in Mijn Account. Ongeveer 5 dagen voordat de premie van je rekening wordt afgeschreven krijg je van ons een aankondiging van de afschijving in je mail.

    Vraagt je boekhouder toch om facturen aan te leveren? Voor de premie betaal je alleen assurantiebelasting, geen BTW. Hiervoor hoef je voor de belastingdienst geen facturen te tonen. Je kan dus prima je lasten aantonen met je polisblad. Kijk voor meer informatie op de website van de Belastingdienst.

  • Hoe betaal ik de premie voor mijn online autoverzekering?

    We schrijven je premie elke maand of elk jaar automatisch van je rekening af. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE. Mislukt dit automatische incasso? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je rekeningnummer en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven . Hiermee voorkom je dat we je verzekering beëindigen. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Bekijk je openstaande betalingen dan door in te loggen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Maak je premie dan over naar NL49INGB0006645966 en zet je factuurnummer in het opmerkingenveld.

Geen antwoord gevonden?

Vraag het onze klantenservice!

Neem contact op
Vrouw thuis