Betalen

Hoe betaal je premie en hoe wijzig je je betaalgegevens? Dit zijn de meest gestelde vragen over betalen van je premie.

Betalen

We maken het je graag zo makkelijk mogelijk.

  • Wanneer betaal ik mijn premie?

    De startdatum van de verzekering is ook de incassodag van de verzekering. De premie wordt elke maand of elk jaar automatisch van de door jou gekozen betaalmethode afgeschreven. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE. 5 dagen van te voren sturen we je een bericht, zodat rekening kunt houden met deze afschrijving. 

    Mislukt de automatische afschrijving? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je betaalmethode en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven. Hiermee voorkom je dat we je verzekering beëindigen. 

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    Dit kun je zien in Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor Aanpassen. Wil je alleen maar naar de premie kijken en nog niks aanpassen? Dan kun je de pagina gewoon wegklikken. 

    Om je premie te verlagen hebben we een aantal tips verzameld. Check ze hier en doe er je voordeel mee.

  • Er is 2x snel achter elkaar premie afgeschreven, hoe kan dat?

    Dit kan gebeuren als je verzekering net met een nieuw jaar is verlengd bij Allianz Direct. De dag dat je nieuwe verzekeringsjaar is gestart, is ook de dag dat je de premie betaalt. Ontdek er hier meer over

  • Ik heb per ongeluk te veel geld overgemaakt. Wat nu?

    Geen zorgen, we verrekenen dit automatisch met je volgende betaling. Betaal je je premie per jaar en wil je niet zo lang wachten? Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur.  

  • Mijn tweede premie wordt niet automatisch afgeschreven. Wat kan ik doen?

    Sorry, er is dan iets misgegaan met de toestemming voor de automatische incasso. Ga naar Mijn Account en geef je rekeningnummer door. Plus zet het vinkje voor je toestemming voor automatische incasso. Binnen een paar dagen zal de premie van je rekening af worden geschreven. 

  • Wat gebeurt er als jullie de premie niet kunnen afschrijven?

    Soms lukt het ons niet om je premie af te schrijven. Dan proberen we het altijd een tweede keer. Lukt het nog steeds niet? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je betaalmethode en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven . Hiermee voorkom je dat we je verzekering stopzetten. 

    Toestemming voor buitenlandse incasso's
    Als Europese verzekeraar schrijven wij de premie af vanuit een Duits rekeningnummer. Je herkent deze aan de letters DE. Het kan zijn dat je bij de bank geen toestemming hebt gegeven voor incasso's vanuit het buitenland. Neem contact op met je bank om dit aan te passen.

    Maak je met je bank gebruik van een goedkeuringslijst?
    Voeg Allianz Direct opnieuw toe aan de goedkeuringslijst. Hiervoor heb je ons IncassantID nodig, NL66ZZZ29037929000. Zorg ook dat er in Mijn Account de juiste betaalmethode staat en dat je de checkbox voor de toestemming van je incasso vinkt. Dan kunnen wij voortaan de premie weer van je gekozen betaalmethode afschrijven.

  • Er is geld door Allianz Direct afgeschreven met een Duits rekeningnummer. Klopt dit?

    Ja, wees gerust. Als Europese verzekeraar schrijven wij de premie af vanuit een Duits rekeningnummer. Je herkent deze aan de letters DE. 

  • Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

    Je kan je rekeningnummer zelf wijzigen via Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor IBAN aanpassen. Heb je meerdere verzekeringen bij ons? Pas de IBAN daar dan ook aan, dit gebeurt niet automatisch.

  • Krijg ik korting wanneer ik per jaar betaal?

    Ja, je krijgt 3% korting op je premie als je ervoor kiest om per jaar in plaats van per maand te betalen.

    Je kan je betaaltermijn aanpassen voordat je nieuwe verzekeringsjaar start. Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Waar kan ik de facturen vinden voor mijn verzekeringspremie?

    We maken geen facturen van onze premies. Hoeveel je per maand of jaar betaalt, zie je op je polisblad in Mijn Account. Ongeveer 5 dagen voordat de premie van je rekening wordt afgeschreven krijg je van ons een aankondiging van de afschijving in je mail.

    Vraagt je boekhouder toch om facturen aan te leveren? Voor de premie betaal je alleen assurantiebelasting, geen BTW. Hiervoor hoef je voor de belastingdienst geen facturen te tonen. Je kan dus prima je lasten aantonen met je polisblad. Kijk voor meer informatie op de website van de Belastingdienst.

  • Hoe betaal ik de premie voor mijn online autoverzekering?

    We schrijven je premie elke maand of elk jaar automatisch van de door jou gekozen betaalmethode af. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE. Mislukt de automatische incasso? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je betaalmethode en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven. Hiermee voorkom je dat we je verzekering beëindigen. 

Staat jouw antwoord er niet tussen?

Het is tijd om aan de bel te trekken! We helpen je graag verder. Start rechts onderin op deze pagina een live chat of ontdek alle contactmogelijkheden.

Naar contactmogelijkheden
Vrouw thuis