Betalingsinformatie

Heb je vragen over wanneer je premie wordt afgeschreven, hoe je de premie kunt betalen, of andere betalingsinformatie? Check hieronder nog meer veelgestelde vragen en vind hier het antwoord op jouw vragen.

Betalingsinformatie

Op zoek naar informatie over je betalingen?

We helpen je graag verder.

  • Wanneer betaal ik mijn premie?

    De startdatum van de verzekering is ook de incassodag van de verzekering. De premie wordt elke maand of elk jaar automatisch van de door jou gekozen betaalmethode afgeschreven. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE. 5 dagen van te voren sturen we je een bericht, zodat rekening kunt houden met deze afschrijving. 

    Mislukt de automatische afschrijving? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je betaalmethode en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven. Hiermee voorkom je dat we je verzekering beĆ«indigen. 

  • Hoe betaal ik de premie voor mijn online autoverzekering?

    We schrijven je premie elke maand of elk jaar automatisch van de door jou gekozen betaalmethode af. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE. Mislukt de automatische incasso? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je betaalmethode en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven. Hiermee voorkom je dat we je verzekering beĆ«indigen. 

  • Waar kan ik de facturen vinden voor mijn verzekeringspremie?

    We maken geen facturen van onze premies. Hoeveel je per maand of jaar betaalt, zie je op je polisblad in Mijn Account. Ongeveer 5 dagen voordat de premie van je rekening wordt afgeschreven krijg je van ons een aankondiging van de afschijving in je mail.

    Vraagt je boekhouder toch om facturen aan te leveren? Voor de premie betaal je alleen assurantiebelasting, geen BTW. Hiervoor hoef je voor de belastingdienst geen facturen te tonen. Je kan dus prima je lasten aantonen met je polisblad. Kijk voor meer informatie op de website van de Belastingdienst.

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    Dit kun je zien in Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor Dekking wijzigen. Wil je alleen maar naar de premie kijken en nog niks aanpassen? Dan kun je de pagina gewoon wegklikken. Dit werkt overigens alleen in het geval van een autoverzekering.

    Om je premie te verlagen hebben we een aantal tips verzameld. Check ze hier en doe er je voordeel mee.

  • Mijn premie wordt afgeschreven van een Duits rekeningnummer. Klopt dat?

    Ja, geen zorgen. Wij hebben inderdaad een Duits rekeningnummer.  

  • Kan ik de premie handmatig overmaken?

    Wij schrijven je premie automatisch af via de door jou gekozen betaalmethode. Afhankelijk van jouw keuze gebeurt dit maandelijks of jaarlijks en dit gaat geheel automatisch. Hier hoef jij dus niks voor te doen! De premie handmatig overmaken is niet mogelijk, maar dus ook niet nodig. 

  • Hoe kan ik mijn betaaltermijn wijzigen van jaar naar maand, of andersom?

    Je kan je betaaltermijn aanpassen voordat je nieuwe verzekeringsjaar start. Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

Was dit artikel nuttig?

Vrouw thuis aan het relaxen

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen?

We helpen je graag verder! Via de chat krijg je het snelst antwoord op al jouw vragen.