Met Mijn Account regel je alles rondom je verzekering makkelijk en snel. Zodra je een verzekering bij ons afsluit, maken wij automatisch een account voor je aan. Je hoeft dus niets zelf aan te maken.
Op deze pagina vind je antwoord op de meest gestelde vragen, verdeeld over drie onderwerpen:
Hoe werkt Mijn Account?
Inloggen in Mijn Account
Persoonlijke gegevens wijzigen
Hoe werkt Mijn Account?
Hoe kan ik een Mijn Account aanmaken?
Je hoeft zelf geen account aan te maken. Zodra je een verzekering bij ons afsluit, maken wij automatisch een Mijn Account voor je. Je logt in met het e-mailadres waarmee je je verzekering hebt afgesloten. Je krijgt iedere keer dat je inlogt een eenmalige code via sms of e-mail.
Waar vind ik mijn gebruikersnaam van Mijn Account?
Je gebruikersnaam is altijd het e-mailadres waarmee je je verzekering hebt afgesloten. Twijfel je welk e-mailadres je hebt gebruikt? Probeer het met je meest gebruikte adressen of laat de code via sms sturen.
Wat kan ik doen in Mijn Account?
In Mijn Account regel je alles rondom je verzekering snel en makkelijk:
- Je polis inzien en downloaden;
- Schade melden;
- Je auto wijzigen of een tweede auto verzekeren;
- Aanvullende dekkingen toevoegen of aanpassen;
- Je eigen risico of kilometrage wijzigen;
- Je correspondentieadres, telefoonnummer, IBAN of e-mailadres aanpassen;
- Je verzekering pauzeren of opzeggen.
Voor je woon- of reisverzekering kun je via de chat je dekking laten aanpassen. Andere wijzigingen? Ook die regel je makkelijk met ons via de chat (ma-vr 8.30 – 21.00 uur).
Wat is Mijn Account en hoe werkt het?
Mijn Account is jouw persoonlijke online omgeving bij Allianz Direct. Je regelt er alles voor je verzekering. Je logt altijd in met je e-mailadres en ontvangt een eenmalige inlogcode via sms of e-mail.
Inloggen in Mijn Account
Inloggen met mijn e-mailadres in Mijn Account lukt niet
Lukt het niet om in te loggen? Probeer dit eerst:
- Controleer of je het juiste e-mailadres gebruikt (het adres waarmee je je verzekering hebt afgesloten).
- Vraag de inlogcode opnieuw aan via e-mail of sms.
- Werkt het nog steeds niet? Het kan zijn dat je e-mailadres al aan een oud account is gekoppeld. Neem contact met ons op via de chat (ma–vr, 8.30 – 21.00 uur). We helpen je meteen verder.
Mijn e-mailadres is gewijzigd. Kan ik nu wel inloggen op Mijn Account?
Ja! Als je jouw e-mailadres in Mijn Account hebt gewijzigd, kun je vervolgens met je aangepaste e-mailadres opnieuw inloggen op Mijn Account.
Is je e-mailadres nog niet aangepast in je Mijn Account? Log dan in met je oude e-mailadres en verander deze in je persoonlijke gegevens. Je kunt de code dan naar SMS laten versturen. Na het aanpassen kun je met je nieuwe e-mailadres inloggen.
Mijn e-mailadres is gewijzigd. Kan ik nu wel inloggen op Mijn Account?
Ja! Als je jouw e-mailadres in Mijn Account hebt gewijzigd, kun je vervolgens met je aangepaste e-mailadres opnieuw inloggen op Mijn Account.
Is je e-mailadres nog niet aangepast in je Mijn Account? Log dan in met je oude e-mailadres en verander deze in je persoonlijke gegevens. Je kunt de code dan naar SMS laten versturen. Na het aanpassen kun je met je nieuwe e-mailadres inloggen.
Wanneer kan ik inloggen in Mijn Account?
Zodra je een verzekering hebt afgesloten kun je direct inloggen in Mijn Account. Je gebruikt het opgegeven e-mailadres als inlognaam. Wil je dit aanpassen? Log in met je huidige e-mailadres en pas je e-mailadres aan in Mijn Account. Daarna gebruik je voortaan je nieuwe adres om in te loggen.
Hoe kan ik mijn inlognaam wijzigen?
Je inlognaam is hetzelfde als het e-mailadres waarmee je je verzekering hebt afgesloten. Is je e-mailadres veranderd? Pas dit dan eenvoudig aan in Mijn Account bij ' Mijn gegevens'.
Persoonlijke gegevens wijzigen
Moet ik mijn verhuizing doorgeven?
Ja, heel graag! Je kunt je adres zelf aanpassen in Mijn Account bij 'Mijn gegevens'.
Let op: een adreswijziging betekent niet automatisch dat je nieuwe woning verzekerd is.Heb je een woonverzekering? Dan zeg je de oude verzekering op en sluit je een nieuwe af voor je nieuwe adres. Regel dit eenvoudig zelf in Mijn Account.
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
Je kunt het rekeningnummer waar wij jouw premie van afschrijven zelf aanpassen in Mijn Account:
- Log in op Mijn Account.
- Selecteer de verzekering waarvan je IBAN wilt wijzigen.
- Klik op "Ik wil mijn IBAN aanpassen".
- Heb je meerdere verzekeringen bij ons? Pas de IBAN aan voor elke verzekering.
- Vink "IBAN" aan onder "Kies een andere betaalmethode".
- Voer je nieuwe IBAN rekeningnummer in.
- Geef opnieuw toestemming voor automatische afschrijving.
- Klik op "Bevestig".
Je rekeningnummer is nu aangepast. De eerstvolgende premie zal worden afgeschreven vanaf je nieuwe rekeningnummer.
Let op! Pas het rekeningnummer dan bij elke verzekering aan – dit gebeurt niet automatisch.
Hoe kan ik mijn e-mailadres of telefoonnummer wijzigen?
Ga in Mijn Account naar ' Mijn gegevens' en vul je nieuwe e-mailadres of telefoonnummer in. Vanaf dat moment gebruiken we je nieuwe gegevens voor contact en inloggen.
Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen?
Wil je dat wij je gegevens verwijderen? Dien een aanvraag in via ons formulier. Houd er rekening mee dat we sommige gegevens wettelijk verplicht moeten bewaren, bijvoorbeeld voor administratie of belasting. Lees meer in ons privacybeleid.
Hoe geef ik belangrijke veranderingen in mijn persoonlijke situatie door (scheiding, geboorte van een kind, sekse-aanpassing)?
Soms verandert er iets in je leven dat invloed heeft op je verzekering, zoals een scheiding, de geboorte van een kind of een wijziging van je geslacht. Geef dit makkelijk aan ons door via de chat (ma–vr 8.30–21.00 uur). Wij passen je gegevens en gezinssamenstelling samen met jou aan.

Was dit artikel nuttig?