Doorlopende Annulerings­verzekering

Hele jaar door al je tripjes en vakanties verzekerd voor annulering.

  • Reissom vergoed, tot maximaal €3.500 per persoon per reis

  • Kies zelf je dekking: Basic, Comfort of Premium

  • Annuleringskosten voor vertrek vergoed

  • Uit te breiden met reisonderbreking en vertreksvertraging

  • Voor reizen van maximaal 65 dagen

Met de Doorlopende Annuleringsverzekering van Allianz Direct ben je het hele jaar door verzekerd voor de annuleringskosten als je je reis onverhoopt moet cancelen of afbreken.

Doorlopende annuleringsverzekering bij Allianz Direct

Wat is een doorlopende annuleringsverzekering?

Permanent verzekerd voor kosten door annulering of reisonderbreking

Als je reis of vakantie onverwachts niet door kan gaan, of door omstandigheden moet worden afgebroken, is dat al vervelend genoeg. Je wilt je dan niet ook nog zorgen hoeven maken over de financiële gevolgen daarvan. En dát is waar de Doorlopende Annuleringsverzekering van Allianz Direct uitkomst biedt. Met deze permanente verzekering ben je het hele jaar door verzekerd voor annulering, reisonderbreking en vertraging van al je vakanties of weekendjes weg. Bij de Doorlopende Annuleringsverzekering heb je keuze uit een Basic, Comfort of Premium dekking.

WAT IS VERZEKERD MET DE DOORLOPENDE ANNULERINGSVERZEKERING?

Wat wel en niet is verzekerd met onze Doorlopende Annuleringsverzekering, hangt af van de gekozen dekking. Je kunt kiezen tussen: Basic, Comfort en Premium. Vergelijk de opties in het overzicht hieronder om te zien welke dekking het beste past bij jou.

Tabel verbergen

Waarvoor ben je verzekerd?

Annulering voor vertrek

Reisonderbreking

Vertreksvertraging

Annulering i.v.m. verzekerde gebeurtenis zoals ontslag of scheiding.

Verzekerd bedrag

  • Basic (doorlopend)

    €1.500

  • Comfort (doorlopend)

    €2.500

  • Premium (doorlopend)

    €3.500

Wat zijn geldige annuleringsredenen?

Of je een vergoeding krijgt voor de annuleringskosten, hangt af van de reden van annuleren. Hieronder staat een aantal voorbeelden van annuleringsredenen die wél of niet verzekerd zijn. Voor een volledig beeld van wat wel en niet door de Doorlopende Annuleringsverzekering is gedekt, raden we je aan om de verzekeringskaart en de productvoorwaarden te lezen.

Wel verzekerd:
  • Ernstige ziekte of overlijden van jou, een reisgenoot of familielid.
  • Ernstig ongeval of onverwachtse medische behandeling.
  • Complicaties tijdens je zwangerschap.
  • Onvrijwillige werkloosheid bij een contract voor onbepaalde tijd.
  • Echtscheiding of ontbinding van je samenlevingsovereenkomst.
Niet verzekerd:
  • Als je hebt gereisd tegen het advies in van de overheid in Nederland of land van bestemming.
  • Ziekte, letsel of medische aandoening die niet levensbedreigend is en geen ziekenhuisopname vereist.
  • Als je niet mag instappen (bijvoorbeeld in het vliegtuig) omdat je je weigert te houden aan regels/voorschriften.
  • Slecht weer op je reisbestemming.

De voorwaarden

In onze voorwaarden vind je alles over de Annuleringsverzekering.

Veelgestelde vragen over de Annuleringsverzekering

Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

  • Hoe lang van tevoren moet ik een annuleringsverzekering afsluiten?

    De dekking van de (Reis- en) Annuleringsverzekering geldt alleen als je de verzekering uiterlijk 14 dagen na het boeken van je reis hebt afgesloten. Heb je een Doorlopende Annuleringsverzekering? Dan zijn alle reizen die je tijdens de looptijd van je verzekering maakt, gedekt.

     

  • Als mijn vlucht niet doorgaat i.v.m. overmacht, welke kosten komen dan voor vergoeding in aanmerking?

    In principe kom je in aanmerking voor vergoeding voor al betaalde kosten die je kwijt bent plus de extra kosten die je moet maken door de vertraging - zoals maaltijden, accommodatie en lokaal vervoer. Check voor de volledige dekking de voorwaarden. 

  • Is één reisverzekering voor het hele gezin?

    Ja, je kunt de Reisverzekering afsluiten voor het hele gezin. De meeverzekerde(n) worden vermeld op het polisblad. Daarbij beschouwen we een thuiswonend kind of een uitwonend en voltijd studerend kind tot de leeftijd van 30 jaar als 'kind'.

  • Als gezinsleden afzonderlijk van elkaar op vakantie gaan, zijn zij dan verzekerd?

    Ja, binnen onze Reisverzekering en Annuleringsverzekering zijn alle gezinsleden gedekt, ongeacht of zij gezamenlijk of apart op vakantie gaan. De verzekering geldt voor iedere reis die elk individu binnen het gezin maakt, samen of apart. Zolang alle gezinsleden op het polisblad staat, zijn ze gedekt.

     

  • Is annulering van de reis standaard meeverzekerd?

    De Kortlopende en Doorlopende Reisverzeking van Allianz Direct bieden geen annuleringsdekking. Wel is het mogelijk om een aparte Annuleringsverzekering af te sluiten, of een Reis- en Annuleringsverzekering. Hierin is annulering van de reis vóór vertrek standaard verzekerd. Bij de Comfort en Premium dekking, zijn ook reisonderbreking en vertreksvertraging inbegrepen.

     

  • Ik ben op reis en heb extra reis- en verblijfkosten, omdat ik door het coronavirus langer op mijn reisbestemming moet blijven. Is dit verzekerd?

    In groen en geel gebied is dit gedekt, in een oranje gebied alleen bij ziekenhuisopname. In rood gebied is dit helaas uitgesloten. 

  • Ik heb vertraging, valt dat ook onder de annuleringsverzekering?

    Vertraging tijdens je reis valt niet standaard onder de Annuleringsverzekering, wel wanneer is gekozen voor de Comfort of Premium dekking. In dat geval heb je, bij een vertraging die langer duurt dan 4 uur, recht op een vergoeding van maximaal €150 per 24 uur vertraging.

  • Is er dekking op mijn reisverzekering als het reisadvies tijdens mijn reis wordt aangepast?

    Het afgeven van een negatief reisadvies is geen geldige reden in de annuleringsverzekering. Je annuleringskosten worden in dit geval dus niet vergoed. Wij adviseren om contact op te nemen met het reisbureau, de touroperator of de vervoersmaatschappij waar je de reis hebt geboekt. Alle niet corona gerelateerde schades, zoals bagage, blijven gedekt ondanks het gewijzigde reisadvies. 

  • Worden extra kosten vergoed als je hulpdier voor of tijdens de reis overlijdt?

    Als je hulpdier tijdens je reis overlijdt, valt dit onder de SOS hulpverlening en worden extra verblijfs- en vervoerskosten vergoed. Heb je een Annuleringsverzekering afgesloten, dan krijg je ook het resterende aantal dagen vergoed dat je door het overlijden van je hulpdier hebt gemist.

Kortlopende Annuleringsverzekering bij Allianz Direct

Kortlopende Annuleringsverzekering

Ga je eens per jaar op een korte (steden) trip of vakantie? Dan is onze Kortlopende Annuleringsverzekering misschien de beste keus voor jou. Stel je verzekering zelf samen, met de dekking die bij jou past!