Inloggen Mijn Account: zo werkt het
Heb je een verzekering bij Allianz Direct? Dan heb je automatisch een eigen Mijn Account. Hier kun je al jouw verzekeringen en gegevens inzien.
Inloggen op Mijn Account doe je met je e-mailadres. Je hebt geen wachtwoord nodig. Iedere keer dat je inlogt, kun je kiezen voor een code via e-mail of SMS, waarmee je vervolgens inlogt. Lukt het inloggen niet? Check dan de veelgestelde vragen hieronder en vind het antwoord op jouw vraag.
Vragen over inloggen op Mijn Account?
We helpen je graag verder.
Inloggen met mijn e-mailadres in Mijn Account lukt niet
Lukt het niet om in te loggen? Probeer dit eerst:
- Controleer of je het juiste e-mailadres gebruikt (het adres waarmee je je verzekering hebt afgesloten).
- Vraag de inlogcode opnieuw aan via e-mail of sms.
- Werkt het nog steeds niet? Het kan zijn dat je e-mailadres al aan een oud account is gekoppeld. Neem contact met ons op via de chat (ma–vr, 8.30 – 21.00 uur). We helpen je meteen verder.
Waar vind ik mijn gebruikersnaam van Mijn Account?
Je gebruikersnaam is altijd het e-mailadres waarmee je je verzekering hebt afgesloten. Twijfel je welk e-mailadres je hebt gebruikt? Probeer het met je meest gebruikte adressen of laat de code via sms sturen.
Mijn e-mailadres is gewijzigd. Kan ik nu wel inloggen op Mijn Account?
Ja! Als je jouw e-mailadres in Mijn Account hebt gewijzigd, kun je vervolgens met je aangepaste e-mailadres opnieuw inloggen op Mijn Account.
Is je e-mailadres nog niet aangepast in je Mijn Account? Log dan in met je oude e-mailadres en verander deze in je persoonlijke gegevens. Je kunt de code dan naar SMS laten versturen. Na het aanpassen kun je met je nieuwe e-mailadres inloggen.
Hoe kan ik mijn inlognaam wijzigen?
Je inlognaam is hetzelfde als het e-mailadres waarmee je je verzekering hebt afgesloten. Is je e-mailadres veranderd? Pas dit dan eenvoudig aan in Mijn Account bij ' Mijn gegevens'.
Wanneer kan ik inloggen in Mijn Account?
Zodra je een verzekering hebt afgesloten kun je direct inloggen in Mijn Account. Je gebruikt het opgegeven e-mailadres als inlognaam. Wil je dit aanpassen? Log in met je huidige e-mailadres en pas je e-mailadres aan in Mijn Account. Daarna gebruik je voortaan je nieuwe adres om in te loggen.
Waarom moet je foto’s uploaden?
Met foto’s van je auto kunnen wij je bij schade veel sneller helpen. We kunnen bij schade precies laten zien hoe jouw auto eruit zag voordat je schade kreeg. En zo bijvoorbeeld het schadebedrag makkelijker verhalen bij de tegenpartij.

Was dit artikel nuttig?
