Bij Allianz Direct willen we scherpe premies en goede voorwaarden bieden. Om dit mogelijk te maken, kunnen we helaas niet iedereen verzekeren. Daarom checken we elke aanvraag bij verschillende bronnen. Hieronder leggen we uit waarom we een aanvraag soms moeten afwijzen.
Redenen voor afwijzing van een rechtsbijstandverzekering
We kunnen je geen verzekering geven als jij of iemand die je mee wilt verzekeren:
- In de afgelopen 8 jaar problemen heeft gehad met politie of justitie, fraude heeft gepleegd met een verzekering of bewust een bank of andere financiƫle instelling heeft misleid.
- Zich niet aan afspraken of contracten heeft gehouden.
- Eerder de premie niet heeft betaald bij ons of een andere verzekeraar, of als je een slecht betalingsverleden hebt. Ook als iemand zijn geldzaken niet zelf mag regelen en dat door een bewindvoerder of curator moet laten doen, kunnen we geen verzekering afsluiten.
- De laatste tijd vaker dan gemiddeld schade heeft geclaimd, of verkeerde informatie heeft opgegeven over zijn schadeverleden. Ook een recente schadeclaim kan een reden zijn om een aanvraag te weigeren.
- Belangrijke informatie verzwijgt of verkeerde gegevens doorgeeft.
- Onlangs nog is afgewezen door ons of door een andere verzekeraar.
Meer weten?
Wil je weten waar wij deze informatie vandaan halen? Bekijk dan onze privacyverklaring. Heb je vragen? Neem contact met ons op via de chat rechtsboven op je scherm of bel ons op 010 - 300 6540. Doordeweeks zitten we hier voor je klaar van 8.30 tot 21.00 uur via de chat, en telefonisch van 8.30 tot 18.00 uur.

Vond je de informatie op deze pagina handig?