Vrouw op de bank met de telefoon

Mijn verzekering

Weet hoe je verzekerd bent en vind informatie over onze acties voor jou als vaste klant. Bekijk onze veelgestelde vragen over je verzekering.

Mijn verzekering

Alle veelgestelde vragen over je verzekering op een rij.

  • Ik ben niet tevreden. Wat kan ik doen?

    Dat is vervelend! Neem gerust contact met ons op, zodat we je kunnen helpen. Liever een klacht indienen? Ga dan naar onze klachtenpagina.

  • Waarom ben ik afgewezen?

    Wat vervelend dat wij je niet kunnen verzekeren. Om een scherpe premie en voorwaarden te kunnen bieden, kunnen we helaas niet iedereen verzekeren. Ontdek wat de reden voor de afwijzing kan zijn geweest bij de meest voorkomende redenen van afwijzing van je autoverzekering of je woonverzekering.

  • Hoe weet ik waarvoor ik verzekerd ben?

    Bekijk je gekozen dekkingen en verzekerde bedragen op je polisblad. Deze vind je in Mijn Account.

    Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Dan vind je in Mijn Account je polisblad voor het nieuwe jaar. Kijk in je mail voor je polisblad voor het actieve verzekeringsjaar. Stuur ons een chatbericht als je de mail met het polisblad niet meer hebt. Je vind de chatoptie tijdens openingstijden rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur

  • Ik heb een waarschuwingsbrief van de RDW, wat moet ik nu doen?

    Ben je bij Allianz Direct verzekerd en heb je alsnog een waarschuwingsbrief gekregen? Neem contact met ons op zodat we kunnen kijken wat er mis is gegaan met je RDW-aanmelding.

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    Dit kun je zien in Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor Aanpassen. Wil je alleen maar naar de premie kijken en nog niks aanpassen? Dan kun je de pagina gewoon wegklikken. 

    Om je premie te verlagen hebben we een aantal tips verzameld. Check ze hier en doe er je voordeel mee.

  • Waarom moet je foto’s uploaden?

    Met foto’s van je auto kunnen wij je bij schade veel sneller helpen. We kunnen bij schade precies laten zien hoe jouw auto eruit zag voordat je schade kreeg. En zo bijvoorbeeld het schadebedrag makkelijker verhalen bij de tegenpartij.

  • Ik ben bij jullie verzekerd maar ik heb nog geen polis ontvangen

    Als je je verzekering aangevraagd en betaald hebt, krijg je direct van ons een e-mail met je polisblad. Niks gehad? Dan heb je misschien je e-mailadres verkeerd ingevuld. Stuur ons een chatbericht met het goede e-mailadres en dan passen we dit voor je aan. Daarna kun je je polis bekijken door met dit e-mailadres in te loggen in Mijn Account.

  • Waar vind ik de waardebon voor de wintercheck?

    Vanaf 14 december starten we weer met de wintercheck. In de komende weken krijg je daarom de waardebon via een e-mail. Vanuit de mail kun je meteen een afspraak  inplannen bij Kwikfit. Heb je de mail niet ontvangen? Check dan even je spambox. 

    Staat de mail ook niet in de spambox? Wacht dan nog even af. Nog niet alle mails zijn verstuurd.

Staat jouw antwoord er niet tussen?

Het is tijd om aan de bel te trekken! Graag helpen we je verder. Start rechts onderin op deze pagina een live chat of ontdek alle contactmogelijkheden.

Naar contactmogelijkheden
Vrouw thuis