Vrouw op de bank met de telefoon

Mijn verzekering

Weet hoe je verzekerd bent en vind informatie over onze acties voor jou als vaste klant. Bekijk onze veelgestelde vragen over je verzekering.

Mijn verzekering

Alle veelgestelde vragen over je verzekering op een rij.

  • Wat verandert er als ik overga naar Allianz Direct?

    Heb je op dit moment nog een Allsecur verzekering? Dan krijg je van ons vanzelf een aanbod voor een Allianz Direct verzekering. Als je wilt kun je ook nu al overstappen. Op deze pagina lees je wat er precies verandert.

  • Ik ben niet tevreden. Wat kan ik doen?

    Dat is vervelend! Neem gerust contact met ons op, zodat we je kunnen helpen. Liever een klacht indienen? Ga dan naar onze klachtenpagina.

  • Waarom ben ik afgewezen?

    Wat vervelend dat wij je niet kunnen verzekeren. Om een scherpe premie en voorwaarden te kunnen bieden, kunnen we helaas niet iedereen verzekeren. Ontdek wat de reden voor de afwijzing kan zijn geweest bij de meest voorkomende redenen van afwijzing van je autoverzekering of je woonverzekering.

  • Hoe weet ik waarvoor ik verzekerd ben?

    Bekijk je gekozen dekkingen en verzekerde bedragen op je polisblad. Deze vind je in Mijn Account.

    Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Dan vind je in Mijn Account je polisblad voor het nieuwe jaar. Kijk in je mail voor je polisblad voor het actieve verzekeringsjaar. Stuur ons een chatbericht als je de mail met het polisblad niet meer hebt. Je vind de chatoptie tijdens openingstijden rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Log dan in op de oude Mijn Account om je verzekering te bekijken en aan te passen. 

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

    Dan heb je nog geen Mijn Account en staat je polisblad in je mailbox.

  • Ik heb een waarschuwingsbrief van de RDW, wat moet ik nu doen?

    Ben je bij Allianz Direct verzekerd en heb je alsnog een waarschuwingsbrief gekregen? Neem contact met ons op zodat we kunnen kijken wat er mis is gegaan met je RDW-aanmelding.

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    Dit kun je zien in Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor 'Aanpassen'. Wil je alleen maar naar de premie kijken en nog niks aanpassen? Dan kun je de pagina gewoon wegklikken. Heb je nog een Allsecur-verzekering? Dan kun je hier inloggen.

    Heb je een woonverzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan kun je je verzekering niet in Mijn Account wijzigen. Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

  • Waarom moet je foto’s uploaden?

    Met foto’s van je auto kunnen wij je bij schade veel sneller helpen. We kunnen bij schade precies laten zien hoe jouw auto eruit zag voordat je schade kreeg. En zo bijvoorbeeld het schadebedrag makkelijker verhalen bij de tegenpartij.

  • Ik ben bij jullie verzekerd maar ik heb nog geen polis ontvangen

    Als je je verzekering aangevraagd en betaald hebt, krijg je direct van ons een e-mail met je polisblad. Niks gehad? Dan heb je misschien je e-mailadres verkeerd ingevuld. Stuur ons een chatbericht met het goede e-mailadres en dan passen we dit voor je aan. Daarna kun je je polis bekijken door met dit e-mailadres in te loggen in Mijn Account.

  • Waar vind ik de waardebon voor de wintercheck?

    Aan het einde van het jaar krijg je de waardebon met unieke actiecode via een e-mail. Heb je deze niet ontvangen? Check dan je spambox.

    Staat de mail ook niet in de spambox? Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur.

Staat jouw antwoord er niet tussen?

Het is tijd om aan de bel te trekken! Graag helpen we je verder. Start rechts onderin op deze pagina een live chat of ontdek alle contactmogelijkheden.

Naar contactmogelijkheden
Vrouw thuis