Woonverzekering opzeggen of wijzigen

Is er iets veranderd in jouw huis? Ben je bijvoorbeeld van plan om te verbouwen, of ben je trotse ouder geworden? Of wil je andere gegevens wijzigen? Je regelt je woonverzekering wijzigen en opzeggen makkelijk en snel.

Woonverzekering wijzigen

Wil je jouw woonverzekering wijzigen, of je gegevens aanpassen? Via Mijn Account vind je het overzicht van jouw verzekering en informatie. Hier kun je makkelijk en snel zelf je gegevens aanpassen, je verzekering wijzigen en verzekeringen toevoegen. Dit kan allemaal in Mijn Account.  Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn gegevens. Kies voor aanpassen en vul je nieuwe gegevens in.

  • Je telefoonnummer en e-mailadres aanpassen
  • Je IBAN aanpassen
  • Je polisblad downloaden
  • Een autoverzekering toevoegen
  • Een reisverzekering toevoegen

Wil je een andere wijziging doorgeven? Neem dan even contact met ons op, dan helpen we je graag verder. Of check de veelgestelde vragen hieronder voor meer informatie.

Woonverzekering opzeggen

We zien je natuurlijk liever niet vertrekken, maar als je jouw woonverzekering wilt opzeggen maken we het je wel zo makkelijk mogelijk. Je kunt je woonverzekering dagelijks opzeggen zonder opzegtermijn. Bel ons op 010 – 300 6540 en kies optie 4, of log in op Mijn Account en check de opzegoptie bij Mijn Verzekeringen

Goed om te weten!

Je woonverzekering opzeggen is zo geregeld, maar zorg er wel voor dat je goed verzekerd blijft. Een Opstalverzekering is vaak verplicht bij je hypotheek. Een Inboedelverzekering is misschien niet verplicht, maar als er schade aan je inboedel is lopen de kosten snel op. Voorkom hoge kosten en zorg voor een goede woonverzekering – ook als je besluit je woonverzekering bij Allianz Direct op te zeggen. 

Was dit artikel nuttig?

Veelgestelde vragen

Wij maken het je graag zo makkelijk mogelijk. Misschien hebben we jouw vraag al eens beantwoord. Staat 'ie er toch niet tussen? Dan helpen we je graag via de chat verder.

  • Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

    Natuurlijk zien we je niet graag vertrekken, maar we maken het je wel zo makkelijk mogelijk. Zo kun je dagelijks opzeggen en is er geen opzegtermijn. Je regelt dit via Mijn Account. Je vindt de opzegoptie bij Mijn Verzekeringen

    Was dit artikel nuttig?

  • Moet ik het doorgeven als ik ga verbouwen?

    Wordt de oppervlakte van je woonhuis door de aan- of verbouw vergroot met meer dan 20m2? Of plaats je een bijgebouw groter dan 20m2? Alleen dan hoef je dit aan ons door te geven. Open een Chat met ons. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

    Let goed op, want een verbouwing heeft gevolgen voor je verzekering. In deze korte video leggen we het uit. In de voorwaarden lees je wat we wel en niet vergoeden tijdens het aanbouwen of verbouwen van je woning. 

  • Ik ben bij Allianz Direct verzekerd en ga verhuizen. Mijn oude huis is nog niet verkocht. Hoe verzeker ik dit?

    Als je een adreswijziging doorgeeft, dan zetten wij je verzekering op je nieuwe huis. Je oude huis krijgt dan tijdelijk een nieuwe verzekering. Deze stopt zodra jij doorgeeft dat het huis is verkocht.
    Tip: er woont niemand in je oude woning, dus als je dit nog niet hebt gedaan, is het handig om je All Risk dekking te laten vallen.

  • Moet ik mijn verhuizing doorgeven?

    Ja, als je gaat verhuizen of bent verhuisd horen wij graag wat je nieuwe adres is. Je kan je adres zelf wijzigen in Mijn Account bij Mijn gegevens

    Als je groter bent gaan wonen is het misschien goed om je verzekering uit te breiden. Bij een kleinere woning heb je misschien minder dekkingen nodig, wat ook je premie kan verlagen.

  • Ik ben trotse ouder geworden. Hoe geef ik de geboorte van mijn kind door?

    Gefeliciteerd met de geboorte van je kind! Is dit je eerste kind en heb je bij ons een inboedel-, opstal- of aansprakelijkheidsverzekering? Chat ons dan om de geboorte door te geven. Wij passen dan de gezinssamenstelling op je verzekering aan. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

    Heb je al een of meer kinderen op je verzekering, dan hoef je niets aan ons door te geven. Je verzekering geldt namelijk voor meerdere kinderen!

  • Ik ga samenwonen, hoe zit het met de woonverzekeringen?

    Ontdek het in deze korte video.

  • Ik ga verhuizen naar het buitenland. Kan ik bij jullie verzekerd blijven?

    Nee, je kan alleen bij Allianz Direct Nederland verzekerd zijn met een Nederlands adres. Maar wij zijn een Europese verzekeraar! Er is ook een Allianz Direct in Duitsland en sinds kort ook in Italië. Dus verhuis je naar één van deze landen dan loont het de moeite om een premieberekening te maken bij onze collega’s in het buitenland.

  • Hoe kan ik een autoverzekering afsluiten als ik al een woonverzekering heb?

    Allereerst: bedankt voor je vertrouwen in ons! Je kunt je een autoverzekering toevoegen door eerst in te loggen op Mijn Account. Scroll naar beneden en klik op het plusje om een verzekering toe te voegen. Na het afsluiten van de verzekering verschijnt de verzekering bij Mijn Verzekeringen.

  • Hoe kan ik een reisverzekering afsluiten als ik al een woonverzekering heb?

    Allereerst: bedankt voor je vertrouwen in ons! Je kunt je een reisverzekering toevoegen door eerst in te loggen op Mijn Account. Scroll naar beneden en klik op het plusje om een verzekering toe te voegen. Na het afsluiten van de verzekering verschijnt de verzekering bij Mijn Verzekeringen.