Gegevens aanpassen

Wil je jouw gegevens aanpassen? Je regelt bijna alles makkelijk zelf in Mijn Account. Vragen over het aanpassen van jouw gegevens? Check hieronder het antwoord op jouw vraag.

Stel regen paraplu

Heb je vragen over het aanpassen van je gegevens?

We helpen je graag verder.

  • Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

    Je kan je rekeningnummer zelf wijzigen via Mijn Account. Heb je meerdere verzekeringen bij ons? Pas de IBAN daar dan ook aan, dit gebeurt niet automatisch.

  • Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

    Als je wilt dat wij je gegevens verwijderen, kun je een aanvraag doen via dit formulier. Let op: in veel gevallen verplicht de wet ons om je gegevens een paar jaar te bewaren. De kans bestaat daarom dat wij deze niet mogen verwijderen. Lees hier alles over in ons privacybeleid.

  • Hoe kan ik mijn e-mailadres of telefoonnummer wijzigen?

    Je kan je e-mailadres en telefoonnummer aanpassen in Mijn Account. Volg de link en vul je nieuwe gegevens in.

  • Ik ben trotse ouder geworden. Hoe geef ik de geboorte van mijn kind door?

    Gefeliciteerd met de geboorte van je kind! Is dit je eerste kind en heb je bij ons een inboedel-, opstal- of aansprakelijkheidsverzekering? Of heb je een reisverzekering bij ons? Chat ons dan om de geboorte door te geven. Wij passen dan de gezinssamenstelling op je verzekering aan. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 uur en 21.00 uur.

  • Ik ga scheiden. Hoe geef ik dit door?

    Heb je een inboedel, opstal- of aansprakelijkheidsverzekering? Of heb je een reisverzekering bij ons? Chat ons dan, zodat we de gezinssamenstelling op je verzekering kunnen aanpassen. Chat ons ook als het verdelen van de spullen gevolgen heeft voor je autoverzekering, of als je naam aangepast gaat worden. 

    Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 uur en 21.00 uur.

  • Ik ben getrouwd of geregistreerd partner. Hoe geef ik mijn nieuwe naam door?

    Gefeliciteerd! Bel ons op 010 - 300 6540 om je naam aan te laten passen. We zitten doordeweeks van 8.30 uur tot 18.00 uur voor je klaar.

  • Wat is een uniek emailadres?

    Dat is een emailadres dat nog niet bekend is bij ons. Als je eerder bijvoorbeeld met je partner een emailadres en dus een account deelde voor jullie verzekeringen, kan dat emailadres maar aan 1 account verbonden blijven. Voor een nieuw account vragen we dan een ander, uniek emailadres.

  • Ik wil geen commerciĆ«le mails ontvangen. Hoe geef ik dit door?

    Dit pas je zelf aan in Mijn Account. Daar kun je de toestemming voor het ontvangen van e-mails voor marketingdoeleinden aan of uit zetten. Natuurlijk blijven we je wel mailen met informatie over je verzekering en betaling.

  • Hoe weet ik zeker dat de mail van Allianz Direct komt en geen spam is?

    Om zeker te weten dat je geen spam hebt ontvangen - maar een mail van Allianz Direct - kun je het e-mailadres controleren. Wij sturen je alleen e-mails vanaf de volgende e-mailadressen:

    • noreply@messaging.allianzdirect.nl
    • info@allianzdirect.nl
    • marketing@allianzdirect.nl
    • services@services.allianzdirect.nl
    • services@info.allianzdirect.nl
    • schade@allianzdirect.nl

    Komt de mail niet van een van de bovenstaande e-mailadressen? Klik dan nergens op en neem contact met ons.

    Was dit artikel nuttig?

  • Kan ik mijn verzekeringsdocumenten ook per post ontvangen?

    Nee. Allianz Direct gaat voor een puur digitale dienstverlening. Je verzekeringsdocumenten kun je zelf downloaden in Mijn Account.

Vrouw thuis aan het relaxen

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen?

We helpen je graag verder! Via de chat krijg je het snelst antwoord op al jouw vragen.

Was dit artikel nuttig?