Problemen met betalen

Lukt het afschrijven van de premie niet, of is er teveel afgeschreven? Lees verder voor meer veelgestelde vragen over problemen met betalen en vind het antwoord op jouw vraag.

Problemen met betalen

Problemen met betalen? Check de veelgestelde vragen

We helpen je graag verder.

  • Wat gebeurt er als jullie de premie niet kunnen afschrijven?

    Soms lukt het ons niet om je premie af te schrijven. Dan proberen we het altijd een tweede keer. Lukt het nog steeds niet? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je betaalmethode en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven . Hiermee voorkom je dat we je verzekering stopzetten. 

    Toestemming voor buitenlandse incasso's
    Als Europese verzekeraar schrijven wij de premie af vanuit een Duits rekeningnummer. Je herkent deze aan de letters DE. Het kan zijn dat je bij de bank geen toestemming hebt gegeven voor incasso's vanuit het buitenland. Neem contact op met je bank om dit aan te passen.

    Maak je met je bank gebruik van een goedkeuringslijst?
    Voeg Allianz Direct opnieuw toe aan de goedkeuringslijst. Hiervoor heb je ons IncassantID nodig, NL66ZZZ29037929000. Zorg ook dat er in Mijn Account de juiste betaalmethode staat en dat je de checkbox voor de toestemming van je incasso vinkt. Dan kunnen wij voortaan de premie weer van je gekozen betaalmethode afschrijven.

  • Mijn tweede premie wordt niet automatisch afgeschreven. Wat kan ik doen?

    Sorry, er is dan iets misgegaan met de toestemming voor de automatische incasso. Ga naar Mijn Account en geef je rekeningnummer door. Zet ook het vinkje voor je toestemming voor automatische incasso aan. Binnen een paar dagen zal de premie van je rekening af worden geschreven. 

  • Er is 2x snel achter elkaar premie afgeschreven, hoe kan dat?

    Dit kan gebeuren als je verzekering net met een nieuw jaar is verlengd bij Allianz Direct. De dag dat je nieuwe verzekeringsjaar is gestart, is ook de dag dat je de premie betaalt. Ontdek er hier meer over

  • Ik heb per ongeluk te veel geld overgemaakt. Wat nu?

    Geen zorgen, we verrekenen dit automatisch met je volgende betaling. Betaal je je premie per jaar en wil je niet zo lang wachten? Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 21.00 uur.

  • Welke risico's loop ik als ik mijn premie niet betaal op het gebied van dekking en royement?

    Als je jouw premie niet op tijd betaald, krijg je eerst een aantal betalingsherinneringen. Heb je 24 dagen na jouw betalingsdatum de premie niet overgemaakt? Dan hebben wij het recht jouw verzekering te stoppen. Je bent dan niet meer verzekerd.

    Je bent dan wel nog steeds verplicht om de openstaande betaling te betalen. Indien nodig schakelen wij hiervoor een incassobureau in om het openstaande bedrag te verhalen. De kosten van het incassobureau zijn dan ook voor jou. In een uiterst geval waarbij de premie en de kosten voor het incassobureau niet betaald zijn, schakelen wij een deurwaarder in. De deurwaarder kan een rechter inschakelen, die jou kan verplichten te betalen.

    Met de betalingsherinneringen willen we je uiteraard helpen het niet zo ver te laten komen! Lukt het jou niet om (op tijd) de premie te betalen? Neem dan direct contact met ons op.

  • Er is geld door Allianz Direct afgeschreven met een Duits rekeningnummer. Klopt dit?

    Ja, wees gerust. Als Europese verzekeraar schrijven wij de premie af vanuit een Duits rekeningnummer. Je herkent deze aan de letters DE. 

  • Wanneer betaal ik mijn premie?

    De startdatum van de verzekering is ook de incassodag van de verzekering. De premie wordt elke maand of elk jaar automatisch van de door jou gekozen betaalmethode afgeschreven. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE. 5 dagen van te voren sturen we je een bericht, zodat rekening kunt houden met deze afschrijving. 

    Mislukt de automatische afschrijving? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je betaalmethode en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven. Hiermee voorkom je dat we je verzekering beĆ«indigen. 

  • Krijg ik betalingsherinneringen of aanmaningen als ik niet betaal?

    Wij sturen je vlak voor jouw betaaldatum een aankondiging dat je premie binnenkort wordt afgeschreven. Als je niet de premie niet hebt betaald op de betaaldatum, sturen wij je 2 dagen na de gemiste betaling een herinnering. Lukt het je niet om te betalen? Neem dan direct contact met ons op.

    15 dagen na de eerste herinnering, sturen we je nog een laatste kans om de premie te betalen. Als je de premie niet binnen 24 dagen na de gemiste betaaldatum hebt betaald, hebben wij het recht om je verzekering te stoppen. Je bent dan niet meer verzekerd. Wij laten dit aan jou weten via een e-mail die je 7 dagen na de laatste herinnering ontvangt.

    Je bent nog steeds verplicht het openstaande bedrag aan ons te betalen. Indien nodig schakelen wij hiervoor een incassobureau in om het openstaande bedrag te verhalen. De kosten van het incassobureau zijn dan ook voor jou. In een uiterst geval waarbij de premie en de kosten voor het incassobureau niet betaald zijn, schakelen wij een deurwaarder in. De deurwaarder kan een rechter inschakelen, die jou kan verplichten te betalen. Met de betalingsherinneringen proberen we natuurlijk om het niet zo ver te laten komen.

  • Wat gebeurt er na een opschorting van de dekking of een royement?

    Nadat wij jouw verzekering stopzetten omdat je niet hebt betaald, ben je niet meer verzekerd. In het geval van een autoverzekering, ben je wettelijk verplicht je auto te verzekeren. Zonder dekking mag je dus niet de weg op. 

    Je ontvangt 7 dagen na de laatste herinnering een mail van ons waarin wij je vertellen dat je niet meer verzekerd bent. Wel ben je nog steeds verplicht het openstaande bedrag aan ons te betalen. Indien nodig schakelen wij hiervoor een incassobureau in om het openstaande bedrag te verhalen. De kosten van het incassobureau zijn dan ook voor jou. In een uiterst geval waarbij de premie en de kosten voor het incassobureau niet betaald zijn, schakelen wij een deurwaarder in. De deurwaarder kan een rechter inschakelen, die jou kan verplichten te betalen. Met de betalingsherinneringen willen we je uiteraard helpen het niet zo ver te laten komen!

  • Hoe betaal ik de premie voor mijn online autoverzekering?

    We schrijven je premie elke maand of elk jaar automatisch van de door jou gekozen betaalmethode af. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE. Mislukt de automatische incasso? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je betaalmethode en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven. Hiermee voorkom je dat we je verzekering beĆ«indigen. 

  • Waar kan ik de facturen vinden voor mijn verzekeringspremie?

    We maken geen facturen van onze premies. Hoeveel je per maand of jaar betaalt, zie je op je polisblad in Mijn Account. Ongeveer 5 dagen voordat de premie van je rekening wordt afgeschreven krijg je van ons een aankondiging van de afschijving in je mail.

    Vraagt je boekhouder toch om facturen aan te leveren? Voor de premie betaal je alleen assurantiebelasting, geen BTW. Hiervoor hoef je voor de belastingdienst geen facturen te tonen. Je kan dus prima je lasten aantonen met je polisblad. Kijk voor meer informatie op de website van de Belastingdienst.

Vrouw thuis aan het relaxen

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen?

We helpen je graag verder! Via de chat krijg je het snelst antwoord op al jouw vragen.

Was dit artikel nuttig?