Autoverzekering opzeggen

Wil je jouw autoverzekering opzeggen, of heb je vragen over bijvoorbeeld de opzegtermijn of hoe opzeggen werkt? Je vindt het antwoord op je vraag hieronder.

Gezin bij blauwe auto

Autoverzekering bij Allianz Direct opzeggen

We zien je natuurlijk liever niet vertrekken, maar als je jouw autoverzekering wilt opzeggen maken we het je wel zo makkelijk mogelijk. Wil je jouw autoverzekering opzeggen? Dit regel je makkelijk zelf in Mijn Account. Je vindt de opzegoptie bij Mijn Verzekeringen. Kom je er niet uit? Dan helpen we je graag telefonisch verder via 010 - 300 6540

Goed om te weten!

Als je jouw autoverzekering opzegt, loopt je verzekering om 23:59 op de gekozen opzegdatum af. Het is wettelijk verplicht om je auto te verzekeren, dus zorg ervoor dat je voor het opzeggen van je autoverzekering een nieuwe autoverzekering afsluit zodra je huidige verzekering afloopt, om een boete te voorkomen. Verkoop je jouw auto? Zeg de verzekering dan pas op als de verkoop rond is en per de datum dat de auto van eigenaar verandert.

Je kunt je dekking ook verlagen. Check hier onze autoverzekeringen:

  • WA

    Meest gekozen bij auto's ouder dan 12 jaar.

    • Schade aan anderen

    • Hulp bij schade

  • Beperkt Casco

    Meest gekozen bij auto's tussen de 6 en 12 jaar.

    • Schade aan anderen

    • Hulp bij schade

    • Brand en explosie

    • Inbraak en diefstal

    • Storm, hagel en overstroming

    • Dieren

    • Ruitschade

  • All Risk

    Meest gekozen bij auto's jonger dan 6 jaar.

    • Schade aan anderen

    • Hulp bij schade

    • Brand en explosie

    • Inbraak en diefstal

    • Storm, hagel en overstroming

    • Dieren

    • Ruitschade

    • Aanrijding

    • Vandalisme

Veelgestelde vragen

Wij maken het je graag zo makkelijk mogelijk. Misschien hebben we jouw vraag al eens beantwoord. Staat 'ie er toch niet tussen? Dan helpen we je graag via de chat verder.

  • Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

    Natuurlijk zien we je niet graag vertrekken, maar we maken het je wel zo makkelijk mogelijk. Zo kun je dagelijks opzeggen en is er geen opzegtermijn. Je regelt dit via Mijn Account. Je vindt de opzegoptie bij Mijn Verzekeringen

    Was dit artikel nuttig?

  • Hoe kan ik de dekking wijzigen van mijn verzekering?

    Je kunt een aantal zaken aan je dekking wijzigen. Dit doe je grotendeels zelf via Mijn Account, of met behulp van een medewerker via de chat of telefoon. Check hier per verzekering wat je opties zijn!

    Autoverzekering wijzigen

    Je autoverzekering wijzigen regel je makkelijk zelf in Mijn Account. Dit kun je allemaal zelf doen:

    • Auto vervangen of wijzigen
    • Dekking verlagen*
    • Tweede auto verzekeren
    • Aanvullende dekking wijzigen
    • Kilometrage aanpassen
    • Autoverzekering tijdelijk pauzeren
    • Adres aanpassen

    *De dekking kan niet verhoogd worden. 

    Log in en kies de verzekering die je wilt aanpassen. Vouw het overzicht uit door op Verzekering beheren te klikken. Doorloop de stappen en pas je verzekering aan naar wens. Let op! Check altijd of de door jouw gewenste aanvullende dekkingen erop blijven staan!

    Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Dan kun je de verzekering via Mijn Account ook aanpassen, alleen niet per morgen. Je wijziging gaat dan in op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar. Wil je zolang niet wachten? Laat het ons weten via de chat, dan passen wij het voor je aan. 

    Woonverzekering wijzigen

    Heb je een woonverzekering bij ons? Dan kun je persoonlijke gegevens zelf wijzigen. Bij andere wijzigingen helpen we je graag telefonisch of via de chat verder.

    Reisverzekering wijzigen

    Heb je een reisverzekering bij ons? Dan kun je persoonlijke gegevens zelf makkelijk wijzigen via Mijn Account. Wil je iets aan je reisverzekering aanpassen - bijvoorbeeld de reisduur of de dekking - neem dan even contact met ons op via de chat of door ons te bellen. Dan helpen wij je daar graag bij! Goed om te weten: in het eerste jaar kun je de reisverzekering alleen verhogen, niet verlagen. 

  • Ik heb een nieuwe auto gekocht. Hoe geef ik dit door?

    Mijn nieuwe auto vervangt de oude

    Log ook dan in op Mijn Account en kies bij Mijn Verzekeringen voor de optie Auto wijzigen. Nadat je hebt bevestigd dat je de juiste verzekering hebt gekozen, kies je voor de optie Verzekerde auto aanpassen. Doorloop de stappen en verzeker je nieuwe auto. Je schadevrije jaren worden automatisch overgenomen en de verzekering van je oude auto zetten we stop.

    Vervangt de nieuwe auto niet jouw huidige auto?

    Voor de nieuwe auto vraag je een verzekering aan via Mijn Account.  Log in en  scroll naar beneden. Klik op het plusje voor Heb je nog een andere auto?  en verzeker je nieuwe auto. 

  • Ik heb mijn auto verkocht, hoe geef ik dit door?

    Dat is afhankelijk van jouw situatie.

    Je hebt een nieuwe auto

    Gefeliciteerd! Log  dan in op Mijn Account. Klik vervolgens op Auto wijzigen, doorloop de stappen en verzeker je nieuwe auto. Je schadevrije jaren worden automatisch overgenomen en de verzekering van je oude auto zetten we stop.

    Je hebt nu nog geen nieuwe auto, maar koopt deze binnenkort

    Dan kun je je verzekering pauzeren. Doe dit pas op het moment dat de auto van jouw naam af is geschreven. Tot die tijd ben jij verplicht de auto te verzekeren. Het voordeel van een pauze is dat je tijdens de pauze niets hoeft te betalen, maar je wel schadevrije jaren blijft opbouwen. Ook hoef je straks voor je nieuwe auto niet opnieuw een machtiging af te geven om de premie van je rekening af te schrijven. Log in en kies bij je autoverzekering voor Pauzeren

  • Kan ik mijn autoverzekering tijdelijk pauzeren?

    Ja, je kunt je verzekering 1 keer per verzekeringsjaar voor maximaal zes maanden pauzeren. Het voordeel is dat je tijdens deze pauze niets hoeft te betalen, maar je wel schadevrije jaren blijft opbouwen. Regel dit in Mijn Account en vul de datum in waarop je wilt pauzeren.

    Heb je vooruit betaald? Dan houden we de betaalde premie even vast. Dit verrekenen we direct zodra je je verzekering weer opstart.

  • Hoe kan ik de bestuurder wijzigen op mijn autoverzekering?

    Log in en ga naar Verzekering beheren. Klik vervolgens op Dekking aanpassen, dan kom je in een scherm waar je kan kiezen tussen de WA, Beperkt Casco en de Allrisk verzekering. Klik hier niet op maar scroll helemaal naar beneden en daar vind je de gegevens over de hoofdbestuurder en het aantal kilometers per jaar dat je nu zou rijden. Door op het potloodje te klikken kun je dit aantal aanpassen. Pas de hoofdbestuurder aan en kies Opslaan en herberekenen. Doorloop alle stappen en je verzekering is aangepast. Je krijgt meteen van ons een mail met je wijziging.

    Let op, door de hoofdbestuurder te wijzigen bouwt de bestuurder nog geen schadevrije jaren op. Dat kan alleen de verzekeringsnemer. Als je dat wel wilt, kun je een nieuwe verzekering op naam van de nieuwe bestuurder aanvragen zodat hij of zij de verzekeringsnemer wordt. Aan je partner zou je ook schadevrije jaren kunnen overdragen. Lees hier meer over het overdragen van schadevrije jaren.

    Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Dan kun je de verzekering via Mijn Account ook aanpassen, alleen niet per morgen. Je wijziging gaat dan in op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar. Wil je zolang niet wachten? Laat het ons weten via de chat, dan passen wij het voor je aan. 

Vrouw thuis aan het relaxen

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen?

We helpen je graag verder! Via de chat krijg je het snelst antwoord op al jouw vragen.

Was dit artikel nuttig?