Vragen over het verlengingsvoorstel dat je van ons hebt ontvangen ?
We helpen je graag verder.
Wat is een verlengingsvoorstel?
Eens per jaar wordt je lopende verzekeringspolis verlengd (ook wel geprolongeerd). Wij en jijzelf hebben op dat moment de mogelijkheid om wijzigingen door te voeren die ingaan op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar.
De premie in je een stijging of daling zijn ten opzichte van je huidige premie. Zo kan de premie bijvoorbeeld stijgen door een stijging van onze kosten als gevolg van inflatie, of een verhoogde kans op schade door klimaatverandering. De premie op eenzelfde manier ook dalen wanneer inflatie afneemt, of wanneer de kans op schade minder groot is geworden.
Ongeveer een maand voor de verlenging ontvang je van ons een e-mail met ons voorstel voor het nieuwe verzekeringsjaar. Je kunt dit verlengingsvoorstel bekijken in Mijn Account. In het voorstel zie je onder meer jouw premie voor het nieuwe jaar en de mogelijkheid om zelf een wijziging per verlengingsdatum door te voeren in je polis. Bij de documenten vind je ook het nieuwe polisblad.
Was dit artikel nuttig?
Wat moet ik doen als ik akkoord ben met het verlengingsvoorstel?
Helemaal niets! Je verzekering wordt dan automatisch verlengd.
Was dit artikel nuttig?
Waarom wijzigt mijn premie?
Het kan zijn dat je bij het verlengingsvoorstel te maken krijgt met een premiewijziging. Dit kan zijn vanwege inflatie, waardoor kosten stijgen. Denk bijvoorbeeld aan stijgende prijzen van vliegtickets, medische kosten in het buitenland of andere prijsstijgingen. Ook kunnen veranderingen in gezinssamenstelling van invloed zijn op jouw premie.
Hoe wordt de premie berekend voor mijn reisverzekering?
Wij berekenen je premie op basis van allerlei factoren, bijvoorbeeld de gezinssamenstelling. Andere voorbeelden die we meenemen in de premieberekening zijn bijvoorbeeld inflatie. Dit doen we op het moment dat je je bij ons verzekert. Aan het einde van jouw verzekeringsjaar berekenen we je premie opnieuw. Een maand van tevoren ontvang je dan van ons een premie alert met daarin de nieuwe premie voor het volgende verzekeringsjaar.
Premie berekening Reisverzekering
Voor de premie van je reisverzekering doen wij een berekening op basis van allerlei factoren. Zo speelt de gezinssamenstelling mee. Stel je gaat vier met personen op reis en je wilt de reis annuleren, dan vergoeden wij voor vier personen de annuleringskosten. Als je alleen op vakantie gaat, zijn die kosten een stuk lager. Daarnaast is dekkingsgebied een belangrijke factor, omdat zaken zoals medische kosten nogal kunnen verschillen per regio. Denk bijvoorbeeld aan de hogere kosten voor medische schades in de Verenigde Staten in vergelijking met Europa. Ten slotte kun je voor een aanvullende dekking kiezen, bijvoorbeeld voor Wintersporten en Risicosporten. Als je voor een aanvullende dekking kiest, betaal je daar extra premie voor.
Hoe kan ik in Mijn Account inloggen?
Je kunt inloggen in Mijn Account met je e-mailadres. In plaats van een wachtwoord werken wij met een tijdelijke inlogcode. Deze sturen wij je toe via mail of sms en daar kun je één keer mee inloggen. Daarna is de code verlopen.
Inloggen met mijn e-mailadres in Mijn Account lukt niet
Dit kan liggen aan dat je al eerder klant bent geweest. Gebruik je jouw e-mailadres misschien al op een oud account? Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonder in je scherm. Dan passen wij dit voor je aan. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur.
Verandert mijn premie door schade?
Als je schade hebt geclaimd via je Reisverzekering, heeft dit geen invloed op je premie. Wel is het zo dat als je heel vaak schade claimt, wij dit in je premieberekening kunnen meenemen.
De premie in je verleningsvoorstel kan een stijging of een daling zijn ten opzichte van de huidige premie. De premie kan stijgen bijvoorbeeld doordat onze kosten zijn gestegen als gevolg van inflatie, of de kans op schade is groter geworden door de klimaatverandering.
Was dit artikel nuttig?