Allianz Direct wordt gemaakt door de mensen die er werken. Een van die mensen is:

Dilek Olcar Uzun

‘Zelf gelukkig zijn, is het geluk zien bij een ander’

Made by Dilek

Als Dilek Olcar Uzun haar ogen sluit, ziet ze zichzelf in gedachten al afreizen naar een ontwikkelingsland om mensen in nood een helpende hand te bieden. Als iets haar gelukkig maakt, dan is het wel er zijn voor een ander. Bij Allianz Direct krijgt ze de kans om haar dromen waar te maken. “Ik ben hier echt op de juiste plek!”

Voor de Nederlands-Turkse Vrijwilligers Stichting zet Dilek zich actief in voor kwetsbare groepen in onze samenleving. De reden dat ze hier tijd en energie in steekt?  “Gelukkig zijn, is het geluk zien van een ander. Telkens weer probeer ik ook andere mensen dit mee te geven, want ik weet inmiddels hoe blij je ervan wordt als je er voor een ander kunt zijn.” 

 

‘Collega’s die vertellen over hun doorgroeimogelijkheden en hun waardering uitspreken, dat vind ik zo belangrijk’

 

Doorslaggevend

De ervaringsverhalen van collega’s zijn voor Dilek doorslaggevend om voor Allianz Direct als werkgever te kiezen. “Collega’s die vertellen over hun doorgroeimogelijkheden en hun waardering uitspreken, dat vind ik zo belangrijk. Dat werkt zo inspirerend!” Inmiddels is Dilek ruim een half jaar werkzaam als Customer Loyalty Team Member in het Customer Care Center van Allianz Direct. “Naast mijn werk voor de klantenservice, voer ik backoffice taken uit en train ik nieuwe medewerkers. Als ik zie wat ik in zeven maanden heb bereikt, dan kijk ik met veel plezier naar de toekomst!”

Vruchten afwerpen

Wat haar zo aanspreekt in haar werk? “Mensen nemen contact op met de klantenservice als ze in hun dagelijks leven problemen ervaren. Als ik vanuit mijn rol begrip toon voor de situatie, en tips en adviezen deel, dan kun je klanten goed op weg kan helpen. Het is mijn doel om iedere klant met een positief gevoel te helpen.” Even zo goed is Dilek blij als ze van toegevoegde waarde voor haar collega’s kan zijn. “Ik wil collega’s bewust maken van hun eigen kwaliteiten. Uit eerdere trainingen weet ik hoe belangrijk het is als je je sterke en zwakke eigenschappen optimaal kunt benutten. Zo heb ik geleerd om met mijn dominante eigenschap om te gaan en dat werpt nog steeds z’n vruchten af.”

 

‘Sindsdien weet ik: bij Allianz Direct ben hier echt op de juiste plek!’

 

Dromen waarmaken

Dilek droomt ervan om als vrijwilliger in een ontwikkelingsland een helpende hand te bieden. “Tijdens mijn kennismakingsgesprek kwam het ontwikkelingsproject in Zambia ter sprake. Collega’s van Allianz Direct zijn samen die kant afgereisd om te bouwen aan scholen en het openen van waterputten. In de toekomst bestaat er de kans dat ik namens Allianz Direct mee kan op een soortgelijk ontwikkelingsproject in een Afrikaans land. Dat heeft echt mijn ogen doen openen en sindsdien weet ik: bij Allianz Direct ben ik echt op de juiste plek!”