Moeder en kind op het strand

Verzekering Allianz Direct opzeggen?

Heb je je auto verkocht, geschorst bij de RDW of ga je naar een andere verzekeraar? Bij ons kun je:
  • checkmark

    Dagelijks opzeggen

  • checkmark

    Tijdelijk pauzeren

  • checkmark

    Eenvoudig en snel wijzigen in Mijn Account

Lees hoe je je verzekering bij Allsecur of Allianz Direct kunt pauzeren en opzeggen of regel het direct in Mijn Account.

Verzekering Allsecur of Allianz Direct tijdelijk pauzeren

Staat je auto in de winter in de garage of heb je deze verkocht en ben je op zoek naar een nieuwe? Dan is het interessant om de verzekering tijdelijk te pauzeren. Dit heet schorsen.

Bij een schorsing:

  • Betaal je geen premie over de geschorste periode
  • Bouw je nog gewoon schadevrije jaren op
  • Verzeker je de auto weer met één druk op de knop

Schorsen kan voor maximaal 6 maanden. Verzeker je binnen deze periode geen nieuwe auto? Dan stoppen we je verzekering en handelen alles netjes af. Je loopt met een schorsing dus geen enkel risico.

Let op: vergeet je auto niet ook bij de RDW te schorsen, anders ben je nog steeds verplicht om deze te verzekeren.

Heb je nog een Allsecur verzekering?

Pauzeer je verzekering dan in Mijn Account. Dit kan voor een periode van 3 maanden, die je één keer met nog 3 maanden mag verlengen. 

Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

Dan heb je nog geen Mijn Account. Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

Verzekering Allsecur of Allianz Direct opzeggen

We hebben natuurlijk liever dat je blijft, maar als je je verzekering wilt opzeggen kun je dit zelf regelen in Mijn Account.

Heb je nog een Allsecur verzekering?

Ook dan kun je de verzekering opzeggen in Mijn Account. Ga hiervoor bij je verzekering in het menu naar 'Wat wilt u doen'.

Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober?

Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

Was dit artikel nuttig?

Veelgestelde vragen over opzeggen

De belangrijkste antwoorden op een rij.

  • Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

    Natuurlijk zien we je niet graag vertrekken, maar we maken het je wel zo makkelijk mogelijk. Zo kun je dagelijks opzeggen en is er geen opzegtermijn. Je regelt dit via Mijn Account. Je vindt de opzegoptie bij Mijn Verzekeringen

    Wil je je Allsecur verzekering opzeggen?

    Log dan in via deze link. Ga naar de optie Wat wilt u doen? en kies daar voor verzekering opzeggen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019 die je wilt opzeggen?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Wat is jullie opzegtermijn?

    Je kan bij Allianz Direct dagelijks je verzekering aanpassen of opzeggen. We hebben dus geen opzegtermijn. Ook als je nog onder Allsecur voorwaarden verzekerd bent. 

  • Kan ik mijn autoverzekering tijdelijk pauzeren?

    Ja, je kunt je verzekering 1 keer per verzekeringsjaar voor maximaal zes maanden pauzeren. Het voordeel is dat je tijdens deze pauze niets hoeft te betalen, maar je wel schadevrije jaren blijft opbouwen. Regel dit in Mijn Account. Ga naar Mijn verzekeringen. Kies bij je autoverzekering voor Pauzeren en vul de datum in waarop je wilt pauzeren.

    Heb je vooruit betaald? Dan houden we de betaalde premie even vast. Dit verrekenen we direct zodra je je verzekering weer opstart.

    Heb je een Allsecur verzekering?

    Dan kun je deze pauzeren via Mijn Account. Dit kan voor max. 3 maanden. Wil je je verzekering langer pauzeren? Je krijgt één keer de mogelijkheid om deze periode met 3 maanden te verlengen. Na het inloggen, zie je een drop down menu met de vraag Wat wil je doen?. Kies voor: polis tijdelijk stopzetten.

    Heb je een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur ons dan een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik heb mijn auto verkocht, hoe geef ik dit door?

    Dat is afhankelijk van jouw situatie.

    Je hebt een nieuwe auto

    Gefeliciteerd! Log  dan in op Mijn Account en kies bij Mijn Verzekeringen voor de optie Aanpassen. Nadat je hebt bevestigd dat je de juiste verzekering hebt gekozen, kies je voor de optie Verzekerde auto aanpassen. Doorloop de stappen en verzeker je nieuwe auto. Je schadevrije jaren worden automatisch overgenomen en de verzekering van je oude auto zetten we stop.

    Je hebt nu nog geen nieuwe auto, maar koopt deze binnenkort

    Dan kun je je verzekering pauzeren. Doe dit pas op het moment dat de auto van jouw naam af is geschreven. Tot die tijd ben jij verplicht de auto te verzekeren. Het voordeel van een pauze is dat je tijdens de pauze niets hoeft te betalen, maar je wel schadevrije jaren blijft opbouwen. Ook hoef je straks voor je nieuwe auto niet opnieuw een machtiging af te geven om de premie van je rekening af te schrijven. Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je aan wilt passen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken. Kies voor Pauzeren

    Heb je een Allsecur verzekering?

    Dan kun je deze pauzeren via Mijn Account. Doe dat pas als de auto bij de RDW van jouw naam af is geschreven. Tot die tijd ben jij verplicht de auto te verzekeren. Je verzekering pauzeert voor max. 3 maanden. Wil je je verzekering langer pauzeren? Je krijgt één keer de mogelijkheid om de pauze met 3 maanden te verlengen.

    Log in via deze link. Op de hoofdpagina zie je een drop down menu met de vraag Wat wil je doen? Kies hier voor: polis tijdelijk stopzetten. Vul de datum in en per wanneer je de verzekering wil pauzeren. Klik akkoord stopzetten, en je verzekering wordt gepauzeerd op de door jou gekozen datum. 

    Je hebt je auto al eerder verkocht of je hebt een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019

    Stuur ons dan een bericht via de Chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Mijn verzekering is gepauzeerd. Hoe kan ik mijn auto weer verzekeren?

    Je kan je verzekering weer activeren in Mijn Account. Log in, ga naar Mijn verzekeringen en kies bij de acties voor Heractiveren.  Doorloop de stappen en je bent vanaf morgen weer verzekerd!

    Heb je nog een Allsecur verzekering of Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef via Chat rechtsonderin je scherm aan ons door wat we voor je kunnen doen. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.  Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

Snel je verzekering aanpassen?

Wat wij kunnen, kan jij ook! Regel het 24/7 in Mijn Account.

Inloggen Mijn Account
Vrouw aan tafel