Verzekering wijzigen of opzeggen

Dit ga je missen als je je verzekering opzegt:

  • Scherpe premie, uitgebreid verzekerd

  • Flexibele dekkingen die met je leven mee veranderen

  • Bespaar gemiddeld €300 per jaar op je autoverzekering

  • Meest gekozen Auto- en Woonverzekering op Independer

Wil je je verzekering bij Allianz Direct wijzigen of opzeggen? We helpen je graag verder! Misschien past een kleine wijziging in je verzekering al beter bij je situatie.

Man met laptop - opzeggen

Wil je je verzekering wijzigen of opzeggen? Kijk eerst even in je Mijn Account; misschien kun je je verzekering makkelijk aanpassen. Verlaag je dekking, voeg iets extra’s toe of pas je polis aan, zodat je blijft profiteren van onze snelle schadeafhandeling en 24/7 hulp.

 

Wil je toch opzeggen of heb je vragen? We maken het eenvoudig en denken graag met je mee!

De voordelen van klant blijven

  • Flexibiliteit in dekking

    Misschien past je huidige dekking niet meer bij je. We kijken graag samen naar een pakket dat beter aansluit op jouw behoeften.

  • Vrouw met hond

    Snelle en eenvoudige schadeafhandeling

    Onze klanten waarderen ons omdat we schades snel en transparant afhandelen. Je kunt 24/7 online schade melden en wij zorgen voor een snelle afwikkeling.

  • Klantenservice die voor je klaarstaat

    Onze klantvriendelijke medewerkers staan altijd voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Heb je twijfels of vragen over je verzekering? We helpen je graag verder.

Man aan de telefoon

We helpen je graag persoonlijk verder

Heb je een beter aanbod gevonden of wil je opzeggen? Neem dan contact met ons op via onderstaand telefoonnummer. We kijken graag of we je een beter voorstel kunnen doen dat bij je past!

Heb je er al aan gedacht om je verzekering aan te passen? Misschien sluit een wijziging beter aan bij je huidige situatie!

Persoonsgegevens wijzigen

  • IBAN wijzigen

    Je kunt het rekeningnummer waar wij jouw premie van afschrijven zelf aanpassen als je bent ingelogd in je Mijn Account:

      Stap 1: klik op de polis waarvoor je het rekeningnummer wil wijzigen
      Stap 2: klik op de knop “IBAN wijzigen”
      Stap 3: doorloop alle stappen en je IBAN is gewijzigd! 

    1. Gegevens aanpassen

      Ga je binnenkort verhuizen? Heb je een kind gekregen? Of wil je gewoon je e-mailadres wijzigen? Regel het makkelijk ials je bent ingelogd n je Mijn Account door onderstaande stappen te volgen:

      Stap 1: klik op “Persoonlijke gegevens” onderaan de home pagina
      Stap 2: klik op het potloodje
      Stap 3: verander de specifieke gegevens die je wil wijzigen
      Stap 4: druk op opslaan en je gegevens zijn gewijzigd.

      Let op: als je je adres wijzigt en je hebt een woonverzekering, moet je een nieuwe verzekering afsluiten voor het nieuwe adres.  

    Autoverzekering wijzigen

    • Nieuwe of extra auto verzekeren

      Nieuwe auto gekocht? Of wil je een tweede auto verzekeren? Doe dit makkelijk en snel als je bent ingelogd in je Mijn Account:

      Stap 1: klik op “(Andere) auto verzekeren” op de home pagina
      Stap 2: doorloop alle stappen en kies de ingangsdatum voor de nieuwe verzekering  
      Stap 3: druk op afronden en je nieuwe auto is verzekerd vanaf de gekozen datum! 

      Klik hier voor meer informatie over het verzekeren van een nieuwe of extra auto. 

      Was dit artikel nuttig?

    • Aanvullende dekking toevoegen

      Als je situatie veranderd, is het fijn dat je autoverzekering met je mee kan veranderen. Aanvullende dekking nodig? Voeg deze makkelijk en snel toe als je bent ingelogd in je Mijn Account

      Stap 1: klik op de polis van de auto waarvan je de dekking wil wijzigen
      Stap 2: klik op de “Aanpassen” knop
      Stap 3: klik door naar de tweede pagina en verander hier je extra dekking zoals een inzittende verzekering, pechhulp, en vrije reparatie keuze. Je kan deze extra dekkingen natuurlijk ook van je dekking verwijderen als je deze niet meer nodig hebt, een mooie bijkomstigheid is dat dit ook je premie verlaagt!
      Stap 4: druk op afronden en je dekking is gewijzigd! 

      Klik hier voor meer informatie over het toevoegen van een aanvullende dekking. 

    • Dekking van je autoverzekering veranderen

      Soms past je huidige dekking niet meer bij je nieuwe situatie. Log in in je Mijn Account en verander makkelijk en snel de dekking van jouw autoverzekering. Voordat je je dekking aanpast, is het belangrijk om te weten dat je jouw huidige dekking alleen kunt verlagen, en niet kunt verhogen. Heb je bijvoorbeeld een WA vezekering? Dan kun je deze niet verhogen naar Beperkt Casco of All Risk. Als je All Risk bent verzekerd, kun je deze wel verlagen naar Beperkt Casco of WA. 

      Stap 1: klik op de polis van de auto waarvan je de dekking wil wijzigen
      Stap 2: klik op de “Aanpassen” knop
      Stap 3: klik door naar de tweede pagina en verander hier je dekking
      Stap 4: druk op afronden en je dekking is gewijzigd! 

      Klik hier voor meer informatie over het veranderen van je dekking. 

    • Autoverzekering pauzeren

      Wil je je autoverzekering tijdelijk stopzetten? Bij Allianz Direct is het mogelijk om je autoverzekering te pauzeren zodra je jouw auto tijdelijk niet gebruikt:

      Stap 1: log in op Mijn Account
      Stap 2: klik op de polis welke je pauzeren
      Stap 3: klik op de “Pauzeren” knop
      Stap 4: doorloop de stappen en kies de ingangsdatum.
      Stap 5: druk op afronden en je auto is gepauzeerd vanaf de datum die jij hebt gekozen!

      Let op: je kunt je autoverzekering maximaal 1 keer per jaar pauzeren voor uiterlijk 6 maanden. Je betaalt dan geen premie, maar bouwt wel nog schadevrije jaren op als je je verzekering weer activeert. Activeren gaat makkelijk met één druk op de knop in Mijn Account. Vergeet ook niet je auto bij de RDW te schorsen, anders ben je nog steeds verplicht om deze te verzekeren.

      Klik hier voor meer informatie over het pauzeren van je autoverzekering. 

    • Kenteken wijzigen of omzetten

      Heb je je auto verkocht? Dan moet je ervoor zorgen dat het kenteken niet meer op jouw naam staat. Dit doe je door je huidige autoverzekering aan te passen naar je nieuwe auto:

      Stap 1: log in in je Mijn Account
      Stap 2: klik op de polis van de auto waarvan die je wil wijzigen|
      Stap 3: klik op de “Kenteken wijzigen” knop
      Stap 4: doorloop alle stappen en kies de ingangsdatum voor de nieuwe verzekering  
      Stap 5: druk op afronden en je nieuwe auto is verzekerd vanaf de gekozen datum! 

      Klik hier voor meer informatie over het wijzigen of omzetten van je kenteken. 

    Voorwaarden opzeggen verzekering

    Natuurlijk zien we je niet graag vertrekken, maar we respecteren je keuze. Voordat je je verzekering opzegt, is het goed om rekening te houden met onze voorwaarden. 

     

    Autoverzekering: je autoverzekering is dagelijks opzegbaar. Je bent verzekerd tot en met 23:59 op de gekozen opzegdatum.
    Let op: het is in Nederland wettelijk verplicht om je auto minimaal WA te verzekeren, anders mag je niet de openbare weg op. 

    Woonverzekering: je woonverzekering is dagelijks opzegbaar.
    Let op: een opstalverzekering is verplicht als je een huis gaat kopen. Zorg dus dat je goed verzekerd bent. 

    Reisverzekering: je kunt een kortlopende reisverzekering niet meer opzeggen als de ingangsdatum al voorbij is. Een doorlopende reisverzekering kun je binnen 14 dagen na het afsluiten van je verzekering opzeggen. Dit is je bedenktermijn. Na dit termijn loopt je verzekering voor 1 jaar door. 

    Toch je verzekering opzeggen?

    • Auto met gezin

      Autoverzekering opzeggen

      Wil je je autoverzekering opzeggen of heb je vragen over de opzegtermijn? Klik hieronder voor meer informatie!

    • Vrouw met hond

      Woonverzekering opzeggen

      Is er iets veranderd in je huis, zoals verbouwingen of gezinsuitbreiding? Wil je je woonverzekering opzeggen? Klik hieronder voor meer informatie en regel het eenvoudig zelf!

    • Uitzicht in Griekenland

      Reisverzekering opzeggen

      Wil je je reisverzekering opzeggen? Misschien ben je van plan om minder te gaan reizen of gaat je reis onverhoopt niet door. Klik hieronder voor meer informatie en regel het eenvoudig zelf!

    Veelgestelde vragen

    • Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

      Natuurlijk zien we je niet graag vertrekken, maar we maken het je wel zo makkelijk mogelijk. Zo kun je dagelijks opzeggen en is er geen opzegtermijn. Je regelt dit via Mijn Account. Je vindt de opzegoptie bij Mijn Verzekeringen

      Kom je er niet uit? Dan helpen we je graag telefonisch verder via 010-2501109

      Was dit artikel nuttig?

    • Wat is jullie opzegtermijn?

      Je kan bij Allianz Direct dagelijks je verzekering aanpassen of opzeggen. We hebben dus geen opzegtermijn. 

      Was dit artikel nuttig?

    • Kun je autoverzekering per direct opzeggen?

      In de meeste gevallen kun je je autoverzekering niet per direct opzeggen, maar moet je rekening houden met de opzegtermijn. Vaak is dat één maand. Je kunt je verzekering dan opzeggen per de datum waarop de opzegtermijn is verstreken. 

    • Hoe kan ik mijn verzekering wijzigen?

      Je kunt verschillende wijzigingen aan je verzekering doorvoeren via Mijn Account. Log in op Mijn Account, ga naar Mijn Verzekeringen en klik op ??

      Meer informatie over wat je kunt wijzigen en hoe je dat doet vind je hier:

    • Hoe kan ik een tweede auto verzekeren?

      Allereerst: bedankt voor je vertrouwen in ons! Je kunt je tweede verzekering aanvragen door in te loggen op Mijn Account.

    • Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

      Als je wilt dat wij je gegevens verwijderen, kun je een aanvraag doen via dit formulier. Let op: in veel gevallen verplicht de wet ons om je gegevens een paar jaar te bewaren. De kans bestaat daarom dat wij deze niet mogen verwijderen. Lees hier alles over in ons privacybeleid.

    Vond je de informatie op deze pagina handig?