Allianz Direct wordt gemaakt door de mensen die er werken. Een van die mensen is:

Ron

‘Je bent zo goed als je laatste campagne'

Ron Adams

Wat in 2008 begon met een eerste campagne voor Allsecur, is in 13 jaar tijd onder de noemer Allianz Direct uitgegroeid tot een serieuze partij in het verzekeringslandschap. In zijn functie stond Ron Adams (55) aan de wieg van vele ontwikkelingen die de organisatie internationaal op de kaart hebben gezet. Energie spat er vanaf als Ron vertelt over zijn persoonlijke ambities en de hoogtepunten uit zijn carrière.

In zijn rol als Head of Marketing & Sales gaat Ron nog elke dag met plezier naar zijn werk: “Hoe meer het bedrijf groeit, hoe meer mijn persoonlijke ambitie daarop aangaat. Allianz is de komende jaren één van de hoofdsponsors van de Olympische Spelen en wij als Allianz Direct mogen hier ook gebruik van maken. Dat opent zoveel nieuwe deuren en wakkert nieuwe ambities aan. Hoe gaat de campagne eruit zien? Hoe gaan we het vormgeven? Het feit dat wij campagnes mogen bedenken met zo'n merk in de hoofdrol, is voor een liefhebber van marketing een unieke kans!””

Hoe het begon...

Ron weet nog goed hoe het 13 jaar geleden allemaal begon... Ron: “In de rol van brandmanager heb ik samen met een kleine marketingafdeling van drie mensen onze eerste campagne opgezet. Het grappige is: ik besef me nu pas hoeveel werk we toen met een kleine club mensen hebben verzet. We hebben het echt samen voor elkaar gekregen en de basis gelegd om te staan waar we nu staan.” Op welk punt ze de grootste groei hebben doormaakt? “Je herinnert je misschien nog wel de campagnes met de broers Tim en Tom Coronel? Je hield ervan of niet, maar met deze ‘opvallende’ campagnes hebben we vanaf 2014 écht naam gemaakt. Iedereen kende ons merk.”

 

‘We zijn ons merk als het ware als een olievlek in Europa aan het verspreiden’

 

Internationaal op de kaart

Sinds eind 2019 heeft Allianz Direct zich vooral internationaal op de kaart gezet. Ron: “We zijn gestart met de strategie van de nieuwe merkpositionering van Allianz Direct. Letterlijk van het bedenken van een campagne tot de strategische invulling ervan, de online advertising en het maken van passende commercials. Deze strategie pakken we in Nederland op en rollen we uit naar Europese landen als Duitsland, Italië en Spanje. We zijn ons merk als het ware als een olievlek aan het verspreiden. Dat kost tijd, maar we hebben het wel in slechts 1,5 jaar voor elkaar gekregen. Dat is een mega prestatie! Het is geweldig om hier onderdeel van uit te mogen maken, en om ons merk van het prille begin te zien groeien.”

 

‘Ik ben altijd nieuwsgierig naar het volgende level’

 

Blijven relativeren

Waar Allianz Direct z’n kracht aan te danken heeft? “Consumenten leven vanuit hun smartphone. Een behoefte laten ze heel snel online of via een app vervullen. Ze snappen vaak niet waarom dit voor relatief eenvoudige verzekeringen nog vaak erg complex is. Wij willen het tegendeel bewijzen: laten zien dat het wel sneller, makkelijker en persoonlijker kan. Wij verrassen onze klanten met een digitale reis, topkwaliteit en service. Dat loont!” Een groei als deze doormaken gaat wel stapsgewijs. “Het is belangrijk om te blijven relativeren dat niet alles perfect kan gaan. Je bent zo goed als je laatste campagne! Maar als je kansen blijft zien en je business blijft verbeteren, dan kun je pas echt gaan professionaliseren. Het blijft iedere dag bouwen, maar ik ben altijd nieuwsgierig naar het volgende level. Dat maakt het aantrekkelijk om in een omgeving als Allianz Direct te blijven werken!”