München, 11 januari 2021

Partner van Olympische en Paralympische Spelen

• Officiële start van het wereldwijde partnerschap met de Olympische en Paralympische Spelen

• Allianz organiseert lokale initiatieven om atleten, teams, vrijwilligers en fans uit meer dan 200

• Ondersteuning voor Olympische en Paralympische Sporten met producten en diensten

Olympisch partnerschap Allianz

Op 1 januari gaf ons moederbedrijf Allianz het officiële startschot voor zijn wereldwijde partnership van acht jaar met de Olympische en Paralympische Spelen. Het bedrijf werkte al sinds 2006 samen met de Paralympische Beweging.

"Allianz kondigt met trots aan dat het de Olympische en Paralympische Spelen zal ondersteunen als officiële verzekeringspartner,”  zegt Oliver Bäte, Chief Executive Officer van Allianz SE. “Al onze 147.000 werknemers zijn enthousiast om steun en diensten te verlenen aan de atleten, hun gezinnen en hun ambities, als supporters en partners van de sportwereld en op basis van onze gedeelde kernwaarden: uitmuntendheid, vriendschap, inclusiviteit en respect.”

Sinds de aankondiging van het partnerschap in september 2018 ondersteunt Allianz de gezondheid van fans, atleten, teams en werknemers in vier proefmarkten: Australië, China, Frankrijk en Spanje. Allianz stelde de Welzijnsweek van het Australisch Olympisch Comité voor als een goed voorbeeld om mentale gezondheid te verbeteren. Allianz werkte ook samen met het organisatiecomité van de Olympische Spelen van Parijs 2024 om werknemers, klanten en partners aan te sporen om mee te wandelen en hardlopen tijdens de marathon ‘Club Paris 2024’, een initiatief om mensen in beweging te brengen en te betrekken bij de Spelen.

Allianz zal zijn lokale initiatieven uitbreiden om atleten en fans over de hele wereld te bereiken. Zo zal de internationale verzekeraar zijn klanten en werknemers onder andere de kans geven om deel uit te maken van de overdracht van de Olympische fakkel tijdens de winterspelen van Peking 2022, en zullen we de spirit en de waarden van de Beweging delen met jongeren tijdens Allianz Sportkampen, waar ze verschillende sporten kunnen uitproberen, nieuwe vrienden kunnen maken en kunnen leren van atleten. Bovendien zal Allianz de Beweging steunen met verzekeringsoplossingen en -diensten op maat.

“Na de aankondiging van deze nieuwe overeenkomst in 2018 zijn onze teams beginnen samenwerken op de belangrijkste proefmarkten om atleten en de Olympische Spelen te ondersteunen,” zegt Thomas Bach, de voorzitter van het IOC. “Aan het begin van dit nieuwe Olympische jaar zijn we enthousiast om onze wereldwijde samenwerking met Allianz nog verder uit te bouwen.”

“Allianz maakt de atleten en de waarden van de Paralympische Beweging zichtbaar over de hele wereld en we kijken uit naar de volgende fasen van onze samenwerking,” voegt Andrew Parsons, de voorzitter van het IPC, toe.

Het partnership loopt van 2021 tot 2028. Meer informatie vindt je op de website van Allianz.

Vrouw met oranje jas

Fiona Mirrer