Rotterdam, 6 maart 2023.

Allianz Direct wint IN2 SABRE Award

Allianz Direct heeft een IN2 SABRE Award gewonnen in de categorie ‘Broadcast Media’ voor de Bolt Battles campagne met Usain Bolt.

Jongetje in auto

Allianz Direct heeft een IN2 SABRE Award gewonnen in de categorie ‘Broadcast Media’ voor de Bolt Battles campagne met Usain Bolt. De Bolt Battles, een event voor jong en oud, zijn opgezet om donaties op te halen en aandacht te vragen voor de langdurige samenwerking met Jeugdfonds Sport & Cultuur. Deze stichting betaalt de contributie of het lesgeld voor de sport- of cultuurclub voor kinderen en jongeren uit gezinnen met geldzorgen.

Samen met PR- en marketingbureau TEAM LEWIS ontwikkelde Allianz Direct een creatief concept dat het merkverhaal van de verzekeraar vertelde en een duidelijke connectie had met Usain Bolt. Het doel van de campagne was om het partnership met het Jeugdfonds Sport & Cultuur verder vorm te geven en donaties op te halen.

Het evenement bleek een daverend succes! Er werden maar liefst 340 donaties gedaan en er is ruim 36.000 euro opgehaald voor het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Ook was er veel media-aandacht op landelijke radio en televisie - waaronder een uitgebreid interview bij Jinek - maar ook in print en online was er veel positieve publiciteit voor de Bolt Battles.

Bekijk de video via deze link.

OVER SABRE EMEA AWARDS

The Holmes Report reikt jaarlijks de SABRE EMEA Awards uit aan de beste pr- en brandingcampagnes. De IN2 SABRE Awards belonen het beste werk op het gebied van content en innovatie in heel Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Op donderdag 23 maart vindt de award-uitreiking plaats in Frankfurt. 

Vrouw met oranje jas

Fiona Mirrer

  • PR & Interne Communicatie 
  • fiona.mirrer@allianzdirect.nl | 06-48932492