Vragen over het afsluiten of de voorwaarden van een autoverzekering?
We helpen je graag verder.
Waar is de bonus malus tabel?
We hebben geen bonus-malus tabel maar nemen jouw schadevrije jaren mee in onze premieberekening. Waarom? Dat is eerlijker! Een bonus-malus tabel werkt met vaste kortingspercentages op de premie. Hierdoor krijgen sommige klanten in verhouding heel veel korting en anderen juist weer weinig. En dat terwijl de kans dat elk van deze klanten een ongeluk krijgt bijna even groot is.
Wij geven graag iedereen een eerlijke én aantrekkelijke premie. Wil jij weten hoeveel jij voor jouw auto zou betalen? Bereken het direct online.
Was dit artikel nuttig?
Helpt Allianz Direct me bij het overstappen?
Zeker weten, graag zelfs! Zeg je oude verzekering op met onze opzegservice. Check de opzegtermijn van je verzekeraar en vul de gegevens in.
Alles ingevuld? Dan wordt de rest voor je geregeld en zorgen wij voor een soepele overgang naar jouw Allianz Direct verzekering.
Was dit artikel nuttig?
Hoe betaal ik de premie voor mijn online autoverzekering?
We schrijven je premie elke maand of elk jaar automatisch van de door jou gekozen betaalmethode af. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE. Mislukt de automatische incasso? Dan sturen we je een mail waarin wij je vragen je betaalmethode en akkoord voor de afschrijving in Mijn Account door te geven. Hiermee voorkom je dat we je verzekering beëindigen.
Waar vind ik mijn meldcode?
De meldcode staat op je kentekenbewijs. Deze krijg je als de auto op jouw naam is gezet. Is dat nog niet gedaan? Vraag de code dan op bij de verkoper.
Heb je wel het chassisnummer? Kijk dan naar de laatste 4 cijfers. Dit is de meldcode.
Krijg ik korting wanneer ik per jaar betaal?
Ja, je krijgt 3% korting op je premie als je ervoor kiest om per jaar in plaats van per maand te betalen.
Je kan je betaaltermijn aanpassen voordat je nieuwe verzekeringsjaar start. Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.Waarom is de Inzittendenverzekering handig?
Voor maar €4,83 per maand zijn jij en je medepassagiers verzekerd voor de tijdelijke én blijvende gevolgen van een ongeval. Handig, want de kosten kunnen hoog oplopen. Je betaalt om je beschadigde spullen te vervangen en er zijn medische kosten. In het ergste geval loopt een inzittende lichamelijk letsel op, waardoor hij of zij niet meer kan werken. In zo’n situatie is het al helemaal belangrijk dat diegene verzekerd is van een financiële vergoeding.
Wanneer kies je nou welke verzekering?
Vind jij het lastig om te kiezen tussen WA, Beperkt Basco en All Risk? In deze video leggen we het verschil uit.
Welke aanvullende dekkingen kan ik kiezen bij mijn autoverzekering?
Naast WA, Beperkt Casco en All Risk kun je ook andere risico afdekken. Bekijk deze video om ze even kort door te nemen.
Heb ik bedenktijd na het afsluiten van een verzekering?
Ja. Je kunt de verzekering binnen 14 dagen met terugwerkende kracht beëindigen. De premie die je betaalt hebt krijg je dan van ons terug.
Waar vind ik de polisvoorwaarden?
De polisvoorwaarden vind je op onze downloadspagina. Kijk op jouw polisblad in Mijn Account voor de juiste versie.
Kan ik mijn caravan, vouwwagen of camper bij jullie verzekeren?
Nee, wij verzekeren auto's, woningen, inboedel en aansprakelijkheid.
Hoe wordt de premie berekend voor mijn verzekering?
Wij berekenen je premie op basis van allerlei factoren. Dit doen we op het moment dat je je bij ons verzekert. Aan het einde van jouw verzekeringsjaar berekenen we je premie opnieuw. Een maand van te voren ontvang je dan van ons een premie alert met daarin de nieuwe premie voor het volgende verzekeringsjaar.
Premie berekening Autoverzekering en Woonverzekering
Om het goed uit te kunnen leggen hebben van deze vraag een video gemaakt. In deze film leggen we je meer uit over de verschillende factoren die we gebruiken voor het berekenen van je premie voor je autoverzekering of voor je woonverzekering.
Premie berekening Reisverzekering
Ook voor de premie van reisverzekering doen wij een berekening op basis van allerlei factoren. Zo speelt de gezinssamenstelling mee. Stel je gaat vier met personen op reis en je wilt de reis annuleren, dan vergoeden wij voor vier personen de annuleringskosten. Als je alleen op vakantie gaat, zijn die kosten een stuk lager. Daarnaast is dekkingsgebied een belangrijke factor, omdat zaken zoals medische kosten nogal kunnen verschillen per regio. Denk bijvoorbeeld aan de hogere kosten voor medische schades in de Verenigde Staten in vergelijking met Europa. Ten slotte kun je voor een aanvullende dekking kiezen, bijvoorbeeld voor Wintersporten en Risicosporten. Als je voor een aanvullende dekking kiest, betaal je daar extra premie voor.
Kan ik bij jullie mijn eendagskenteken verzekeren?
Nee, wij kunnen je auto helaas alleen verzekeren als deze een definitief kenteken heeft. In dat geval kun je je premie online berekenen.
Waar kan ik terugvinden welke beveiligingseisen voor mijn auto gelden?
Indien we extra beveiliging vragen voor je auto zie je dit tijdens de aanvraag wanneer je kiest welke dekking je graag wilt afsluiten. Ook staat dit vermeld op je polisblad onder het kopje “Diefstalbeveiliging”. Staat er op je polisblad niets vermeld over diefstalbeveiliging dan is extra beveiliging voor jouw auto niet nodig.
Als de gevraagde beveiliging nog niet is ingebouwd in de auto, heb je hiervoor nog 30 dagen de tijd na de ingangsdatum van je verzekering. Gedurende deze periode is er dekking bij schade door braak, diefstal en joyriding.
Meer informatie over de beveiligingssystemen kun je vinden op de website van het SCM/CCV.
Waarom ben ik afgewezen?
Wat vervelend dat wij je niet kunnen verzekeren. Om een scherpe premie en voorwaarden te kunnen bieden, kunnen we helaas niet iedereen verzekeren. Ontdek wat de reden voor de afwijzing kan zijn geweest bij de meest voorkomende redenen van afwijzing van je autoverzekering, woonverzekering of reisverzekering.

Was dit artikel nuttig?