Beste Keus Auto
Independer heeft onze Autoverzekering beoordeeld als de beste keus!
Wil je jouw verzekering opzeggen of iets aan je verzekering wijzigen?
Je bent verhuisd of je hebt je auto verkocht en een nieuwe auto gekocht. In zulke gevallen hoef je je huidige verzekering niet op te zeggen, maar kun je simpel en snel een wijziging doorvoeren. Dit kan in Mijn Account. Mocht je er niet uit komen, dan helpen we je natuurlijk graag verder.
Auto vervangen of wijzigen
Tweede auto verzekeren
Dekking verlagen
Aanvullende dekking wijzigen
Kilometrage aanpassen
Autoverzekering tijdelijk pauzeren
Persoonsgegevens wijzigen
IBAN aanpassen
Autoverzekering toevoegen
Reisverzekering toevoegen
Persoonsgegevens wijzigen
IBAN wijzigen
Autoverzekering toevoegen
Woonverzekering toevoegen
Goed om te weten!
Als je een verzekering opzegt, ben je vanaf 23.59 uur op de gekozen opzegdatum niet meer verzekerd. Het is goed om te weten dat je in sommige gevallen verplicht bent om verzekerd te zijn. Onverzekerd rondrijden is bijvoorbeeld bij wet verboden. Anderzijds kan onverzekerd zijn tot hoge kosten leiden bij schade. Als je onverzekerd op reis gaat en er toch iets gebeurt, zijn de kosten in dat geval voor jezelf. Ga je jouw verzekering opzeggen? Let er dan goed op dat je niet onbedoeld onverzekerd bent. Je kunt je verzekering ook wijzigen of je autoverzekering even op pauze zetten.
Verzekering opzeggen? Bel 010 - 300 6540 of regel het zelf in Mijn Account. Je vindt de opzegoptie bij Mijn Verzekeringen.
Veelgestelde vragen over wijzigen en opzeggen
De belangrijkste antwoorden op een rij.
Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?
Natuurlijk zien we je niet graag vertrekken, maar we maken het je wel zo makkelijk mogelijk. Zo kun je dagelijks opzeggen en is er geen opzegtermijn. Je regelt dit via Mijn Account. Je vindt de opzegoptie bij Mijn Verzekeringen.
Was dit artikel nuttig?
Wat is jullie opzegtermijn?
Je kan bij Allianz Direct dagelijks je verzekering aanpassen of opzeggen. We hebben dus geen opzegtermijn.
Was dit artikel nuttig?
Hoe kan ik de dekking wijzigen van mijn verzekering?
Je kunt je dekking niet verhogen, alleen verlagen. Dit kan dagelijks! Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je wilt aanpassen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken.
Kies de optie Aanpassen, daarna bevestig je de auto waarvoor je de verzekering wil aanpassen. Kies ik wil mijn verzekering wijzigen. Doorloop de stappen en pas je verzekering aan naar wens. Let op! Check altijd of de door jouw gewenste aanvullende dekkingen erop blijven staan!
Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?
Dan kun je de verzekering via Mijn Account ook aanpassen, alleen niet per morgen. Je wijziging gaat dan in op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar. Wil je zolang niet wachten? Laat het ons weten via de chat, dan passen wij het voor je aan.
Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen?
Als je wilt dat wij je gegevens verwijderen, kun je een aanvraag doen via dit formulier. Let op: in veel gevallen verplicht de wet ons om je gegevens een paar jaar te bewaren. De kans bestaat daarom dat wij deze niet mogen verwijderen. Lees hier alles over in ons privacybeleid.
Hoe kan ik mijn betaaltermijn wijzigen van jaar naar maand, of andersom?
Je kan je betaaltermijn aanpassen voordat je nieuwe verzekeringsjaar start. Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.
Ik heb mijn verzekering aangepast, maar ik wil dit ongedaan maken. Hoe los ik dit op?
Geef je aanpassingen aan ons door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.
Ik ga verhuizen naar het buitenland. Kan ik bij jullie verzekerd blijven?
Nee, je kan alleen bij Allianz Direct Nederland verzekerd zijn met een Nederlands adres. Maar wij zijn een Europese verzekeraar! Er is ook een Allianz Direct in Duitsland, Italië en Spanje. Dus verhuis je naar één van deze landen dan loont het de moeite om een premieberekening te maken bij onze collega’s in het buitenland.
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
Je kan je rekeningnummer zelf wijzigen via Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor IBAN aanpassen. Heb je meerdere verzekeringen bij ons? Pas de IBAN daar dan ook aan, dit gebeurt niet automatisch.
Hoe kan ik mijn e-mailadres of telefoonnummer wijzigen?
Je kan je e-mailadres en telefoonnummer aanpassen in Mijn Account. Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn gegevens. Kies voor aanpassen en vul je nieuwe gegevens in.
Ik wil geen commerciële mails ontvangen. Hoe geef ik dit door?
Dit pas je zelf aan in Mijn Account. Ga naar Mijn gegevens en ga naar de berichtvoorkeuren. Daar kun je de toestemming voor het ontvangen van e-mails voor marketingdoeleinden aan of uit zetten. Natuurlijk blijven we je wel mailen met informatie over je verzekering en betaling.
Snel je verzekering aanpassen?
Wat wij kunnen, kan jij ook! Regel het 24/7 in Mijn Account.
Inloggen Mijn Account
Was dit artikel nuttig?