Moeder en kind tegen het raam

Premie

Wanneer verandert mijn premie en hoe is de premie opgebouwd. Ontdek hier de veelgestelde vragen over je verzekeringspremie.

DO NOT USE MASTER

Premie

Samen verdelen we het risico

  • Hoe wordt de premie berekend voor mijn verzekering?

    Wij berekenen je premie op basis van allerlei factoren. Dit doen we op het moment dat je je bij ons verzekerd. Aan het einde van jouw verzekeringsjaar berekenen we je premie opnieuw. Een maand van te voren ontvang je dan van ons een premie alert met daarin de nieuwe premie voor het volgende verzekeringsjaar.

  • Waarom betaal ik na schade ineens zo veel meer?

    Je verzekert je auto bij ons voor risico op schade. Dit risico schatten we in door te kijken naar onder andere je auto, je leeftijd, je woonplaats, maar ook je schadevrije jaren. Als je schade rijdt, verlies je schadevrije jaren, wordt dit risico hoger en betaal je dus meer premie. Ook kijken we naar de nieuwste schadecijfers. Hierdoor kan het risico ook anders uitvallen dan het jaar ervoor.

  • Verandert mijn premie door schade?

    Dat ligt eraan wie er voor de schade betaalt. Betalen wij? Dan passen wij je schadevrije jaren aan en betaal je in het nieuwe verzekeringsjaar meer premie. Benieuwd hoeveel? Bel ons dan op 088-548 5000. Kunnen wij het bedrag door een ander laten betalen (verhalen)? Dan gebeurt er niks met je schadevrije jaren en je premie.

  • Hoeveel moet ik meer betalen na een schade?

    Had jouw schade invloed op je schadevrije jaren? Bel ons dan doordeweeks tussen 8.30u en 18.30 op 088 - 548 5000 en kies voor de optie 'schade'. Dan geven wij je een schatting van hoeveel je volgend jaar gaat betalen.

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    Dit kun je zien in Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor 'Aanpassen'. Wil je alleen maar naar de premie kijken en nog niks aanpassen? Dan kun je de pagina gewoon wegklikken. Heb je nog een Allsecur-verzekering? Dan kun je hier inloggen.

    Heb je een woonverzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan kun je je verzekering niet in Mijn Account wijzigen. Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur.

Geen antwoord gevonden?

Vraag het onze klantenservice!

Neem contact op
Vrouw thuis