Je verzekering opzeggen of wijzigen

Wil je jouw verzekering wijzigen of opzeggen? Je kunt een hoop aanpassingen zelf doorvoeren in je Mijn Account. Check hieronder meer veelgestelde vragen over hoe je dat doet, of ga direct naar de pagina over jouw verzekering.

Je verzekering opzeggen of wijzigen bij Allianz Direct

Veelgestelde vragen

Wij maken het je graag zo makkelijk mogelijk. Misschien hebben we jouw vraag al eens beantwoord. Staat 'ie er toch niet tussen? Dan helpen we je graag via de chat verder.

  • Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

    Natuurlijk zien we je niet graag vertrekken, maar we maken het je wel zo makkelijk mogelijk. Zo kun je dagelijks opzeggen en is er geen opzegtermijn. Je regelt dit via Mijn Account. Je vindt de opzegoptie bij Mijn Verzekeringen

    Was dit artikel nuttig?

  • Wat is jullie opzegtermijn?

    Je kan bij Allianz Direct dagelijks je verzekering aanpassen of opzeggen. We hebben dus geen opzegtermijn. 

    Was dit artikel nuttig?

  • Hoe kan ik de dekking wijzigen van mijn verzekering?

    Je kunt een aantal zaken aan je dekking wijzigen. Dit doe je grotendeels zelf via Mijn Account, of met behulp van een medewerker via de chat of telefoon. Check hier per verzekering wat je opties zijn!

    Autoverzekering wijzigen

    Je autoverzekering wijzigen regel je makkelijk zelf in Mijn Account. Dit kun je allemaal zelf doen:

    • Auto vervangen of wijzigen
    • Dekking verlagen*
    • Tweede auto verzekeren
    • Aanvullende dekking wijzigen
    • Kilometrage aanpassen
    • Autoverzekering tijdelijk pauzeren
    • Adres aanpassen

    *De dekking kan niet verhoogd worden. 

    Log in en kies de verzekering die je wilt aanpassen. Vouw het overzicht uit door op Verzekering beheren te klikken. Doorloop de stappen en pas je verzekering aan naar wens. Let op! Check altijd of de door jouw gewenste aanvullende dekkingen erop blijven staan!

    Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Dan kun je de verzekering via Mijn Account ook aanpassen, alleen niet per morgen. Je wijziging gaat dan in op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar. Wil je zolang niet wachten? Laat het ons weten via de chat, dan passen wij het voor je aan. 

    Woonverzekering wijzigen

    Heb je een woonverzekering bij ons? Dan kun je persoonlijke gegevens zelf wijzigen. Bij andere wijzigingen helpen we je graag telefonisch of via de chat verder.

    Reisverzekering wijzigen

    Heb je een reisverzekering bij ons? Dan kun je persoonlijke gegevens zelf makkelijk wijzigen via Mijn Account. Wil je iets aan je reisverzekering aanpassen - bijvoorbeeld de reisduur of de dekking - neem dan even contact met ons op via de chat of door ons te bellen. Dan helpen wij je daar graag bij! Goed om te weten: in het eerste jaar kun je de reisverzekering alleen verhogen, niet verlagen. 

  • Ik heb mijn verzekering aangepast, maar ik wil dit ongedaan maken. Hoe los ik dit op?

    Geef je aanpassingen aan ons door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik ben bij Allianz Direct verzekerd en ga verhuizen. Mijn oude huis is nog niet verkocht. Hoe verzeker ik dit?

    Ga je verhuizen? Geef dan je nieuwe adres aan ons door via Mijn Account

    Je woonverzekering gaat niet automatisch mee op je nieuwe adres. Om dit te regelen, zeg je de huidige woonverzekering op sluit je een nieuwe woonverzekering af op je nieuwe adres. Dit regel je makkelijk zelf via Mijn Account. Heb je tijdelijk twee woningen, zorg dan dat je beide woningen verzekerd zijn. Teveel betaalde premie krijg je altijd van ons terug.

  • Ik ga samenwonen, hoe zit het met de woonverzekeringen?

    Ontdek het in deze korte video.

  • Moet ik mijn verhuizing doorgeven?

    Ja, als je gaat verhuizen of bent verhuisd horen wij graag wat je nieuwe adres is. Je kan je adres zelf wijzigen in Mijn Account bij Mijn gegevens. Dit betekent overigens niet dat je ook op je nieuwe adres bent verzekerd. Om je nieuwe adres te verzekeren zeg je de huidige woonverzekering op en sluit je een nieuwe woonverzekering af op je nieuwe adres. Dit regel je makkelijk zelf in Mijn Account.

    Als je groter bent gaan wonen is het misschien goed om je verzekering uit te breiden. Bij een kleinere woning heb je misschien minder dekkingen nodig, wat ook je premie kan verlagen.

  • Moet ik het doorgeven als ik ga verbouwen?

    Wordt de oppervlakte van je woonhuis door de aan- of verbouw vergroot met meer dan 20m2? Of plaats je een bijgebouw groter dan 20m2? Alleen dan hoef je dit aan ons door te geven. Open een Chat met ons. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 uur en 21.00 uur.

    Let goed op, want een verbouwing heeft gevolgen voor je verzekering. In deze korte video leggen we het uit. In de voorwaarden lees je wat we wel en niet vergoeden tijdens het aanbouwen of verbouwen van je woning. 

  • Ik ben trotse ouder geworden. Hoe geef ik de geboorte van mijn kind door?

    Gefeliciteerd met de geboorte van je kind! Is dit je eerste kind en heb je bij ons een inboedel-, opstal- of aansprakelijkheidsverzekering? Of heb je een reisverzekering bij ons? Chat ons dan om de geboorte door te geven. Wij passen dan de gezinssamenstelling op je verzekering aan. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 uur en 21.00 uur.

  • Hoe kan ik een autoverzekering afsluiten als ik al een woonverzekering heb?

    Allereerst: bedankt voor je vertrouwen in ons! Je kunt je een autoverzekering toevoegen door eerst in te loggen op Mijn Account. Scroll naar beneden en klik onder het kopje "meer verzekeringen" op andere auto verzekeren. Na het afsluiten van de verzekering verschijnt de verzekering bij Mijn Verzekeringen.

  • Ik ga verhuizen naar het buitenland. Kan ik bij jullie verzekerd blijven?

    Nee, je kan alleen bij Allianz Direct Nederland verzekerd zijn met een Nederlands adres. Maar wij zijn een Europese verzekeraar! Er is ook een Allianz Direct in Duitsland, Italië en Spanje. Dus verhuis je naar één van deze landen dan loont het de moeite om een premieberekening te maken bij onze collega’s in het buitenland.

Was dit artikel nuttig?

Vrouw thuis aan het relaxen

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen?

We helpen je graag verder! Via de chat krijg je het snelst antwoord op al jouw vragen.