Vrouw op de bank met telefoon

Wijzig je verzekering

Is er iets veranderd aan jouw situatie en wil je dit doorgeven? Dan zit je hier helemaal goed! Hier vind je namelijk de meest gestelde vragen over je verzekering. Lees hieronder hoe je dit 24/7 in Mijn Account kunt doen.

Wijzig je verzekering

Het handige van Mijn Account is dat je de meeste gegevens zelf kunt aanpassen. Hoe je dat kunt doen? Lees hier alle ins en outs!

  • Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

    Je kan je rekeningnummer zelf wijzigen via Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor IBAN aanpassen. Heb je meerdere verzekeringen bij ons? Pas de IBAN daar dan ook aan, dit gebeurt niet automatisch.

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Log dan in via deze link. Ga naar Wat wilt u doen? en wijzig je betaalgegevens.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe kan ik de dekking wijzigen van mijn verzekering?

    Je kunt je dekking niet verhogen, alleen verlagen. Dit kan dagelijks! Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je wilt aanpassen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken.

    Kies de optie Aanpassen, daarna bevestig je de auto waarvoor je de verzekering wil aanpassen. Kies ik wil mijn verzekering wijzigen. Doorloop de stappen en pas je verzekering aan naar wens. Let op! Check altijd of de door jouw gewenste aanvullende dekkingen erop blijven staan!

    Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Dan kun je de verzekering via Mijn Account ook aanpassen, alleen niet per morgen. Je wijziging gaat dan in op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar. Wil je zolang niet wachten? Laat het ons weten via de chat, dan passen wij het voor je aan. 

    Heb je nog een Allsecur of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe kan ik mijn betaaltermijn wijzigen van jaar naar maand, of andersom?

    Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik heb mijn verzekering aangepast, maar ik wil dit ongedaan maken. Hoe los ik dit op?

    Geef je aanpassingen aan ons door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

    Als je wilt dat wij je gegevens verwijderen, kun je een aanvraag doen via dit formulier. Let op: in veel gevallen verplicht de wet ons om je gegevens een paar jaar te bewaren. De kans bestaat daarom dat wij deze niet mogen verwijderen. Lees hier alles over in ons privacybeleid.

  • Moet ik het doorgeven als ik ga verbouwen?

    Wordt de oppervlakte van je woonhuis door de aan- of verbouw vergroot met meer dan 20m2? Of plaats je een bijgebouw groter dan 20m2? Alleen dan hoef je dit aan ons door te geven. Open een Chat met ons. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

    Let goed op, want een verbouwing heeft gevolgen voor je verzekering. In de voorwaarden lees je wat we wel en niet vergoeden tijdens het aanbouwen of verbouwen van je woning. 

  • Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?

    Dit kun je zien in Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor 'Aanpassen'. Wil je alleen maar naar de premie kijken en nog niks aanpassen? Dan kun je de pagina gewoon wegklikken. Heb je nog een Allsecur-verzekering? Dan kun je hier inloggen.

    Heb je een woonverzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan kun je je verzekering niet in Mijn Account wijzigen. Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

  • Ik ga verhuizen naar het buitenland. Kan ik bij jullie verzekerd blijven?

    Nee, je kan alleen bij Allianz Direct Nederland verzekerd zijn met een Nederlands adres. Maar wij zijn een Europese verzekeraar! Er is ook een Allianz Direct in Duitsland en binnenkort ook in Italië. Dus verhuis je naar één van deze landen dan loont het de moeite om een premieberekening te maken bij onze collega’s in het buitenland.

  • Ik wil geen commerciële mails ontvangen. Hoe geef ik dit door?

    Dit pas je zelf aan in Mijn Account. Ga naar Mijn gegevens en ga naar de berichtvoorkeuren. Daar kun je de toestemming voor het ontvangen van e-mails voor marketingdoeleinden aan of uit zetten. Natuurlijk blijven we je wel mailen met informatie over je verzekering en betaling.

    Heb je een Allsecur verzekering?

    Log hier in en ga naar Mijn gegevens. Daar kies je voor deelname aan marketingcampagnes. Hier kun je aangeven dat je niet mee wilt doen. 

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

Wijzig je autoverzekering

  • Ik heb een nieuwe auto gekocht. Hoe geef ik dit door?

    Wat goed, gefeliciteerd met je nieuwe auto!

    Voor de nieuwe auto vraag je een verzekering aan via Mijn Account. Heb je nog een Allsecur verzekering of een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2020, dan kun je ook op deze manier een tweede auto verzekeren. Log in in Mijn Account en scroll naar beneden. Klik op het plusje voor Heb je nog een andere auto?  en verzeker je nieuwe auto. 

    Mijn nieuwe auto vervangt de oude

    Doorloop dan ook de stappen hierboven. Over je schadevrije jaren:

    • Heb je de oude auto al verkocht of doe je dit binnenkort, neem dan de schadevrije jaren over van je lopende verzekering.
    • Verkoop je de oude auto niet en heb je geen andere schadevrije jaren? Dan start je voor de nieuwe verzekering met 0 schadevrije jaren.

    Wanneer de oude auto van jouw naam af is geschreven, kun je de verzekering opzeggen bij Mijn verzekeringen in Mijn Account. Niet vergeten, anders blijft de verzekering onnodig doorlopen.

    Wil je je Allsecur verzekering opzeggen? Log dan in via deze link. Ga naar Wat wilt u doen? en kies voor verzekering opzeggen. Heb je nog een Allianz-verzekering van vóór 10 oktober 2019? Chat dan met ons, dan zetten wij de verzekering hiervoor stop. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

  • Ik wil mijn auto veranderen op mijn verzekering. Hoe doe ik dit?

    Vraag voor de nieuwe auto een nieuwe verzekering aan via Mijn Account. Log hiervoor in en scroll naar beneden. Klik op het plusje voor Heb je nog een andere auto? en verzeker je nieuwe auto. Omdat je de oude auto al hebt verkocht of dit binnenkort doet, neem je de schadevrije jaren over van je lopende verzekering. Wanneer de oude auto van jouw naam af is geschreven, kun je de verzekering opzeggen via Mijn verzekeringen in Mijn Account. Vergeet dit niet, anders blijft de verzekering onnodig doorlopen.

    Wil je je oude Allsecur verzekering opzeggen?

    Log dan in via deze link. Ga naar de optie Wat wilt u doen? en kies daar voor verzekering opzeggen.

    Je hebt je auto al eerder verkocht of je hebt een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019

    Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik heb de verkeerde schadevrije jaren opgegeven. Hoe pas ik dit aan?

    Start dan een chat met ons. Rechtonderin op deze pagina. Wij kijken samen met jou hoe we je schadevrije jaren het beste kunnen aanpassen. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe kan ik het eigen risico wijzigen van mijn All Risk verzekering?

    Wil je je vrijwillig eigen risico verlagen? Dit kan dagelijks. Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je aan wilt passen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken. Kies de optie Aanpassen, daarna bevestig je de auto die je aan wil passen. Kies voor ik wil mijn verzekering wijzigen. Na het scherm waar je ziet dat je Allrisk verzekerd bent, kun je je eigen risico wijzigen. Let op, check altijd of de door jouw gewenste aanvullende dekkingen erop blijven staan. Doorloop de overige stappen. 

    Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Dan kun je de verzekering via Mijn Account ook aanpassen, alleen niet per morgen. Je wijziging gaat dan in op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar. Wil je zolang niet wachten? Laat het ons weten via de chat, dan passen wij het voor je aan. 

    Heb je een Allsecur of Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe kan ik de bestuurder wijzigen op mijn autoverzekering?

    Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je aan wilt passen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken. Kies de optie Aanpassen, daarna bevestig je de auto die je aan wil passen. Kies voor ik wil mijn verzekering wijzigen. Dan kom je in een scherm waar je kan kiezen tussen de WA, Beperkt Casco en de Allrisk verzekering. Klik hier niet op maar scroll helemaal naar beneden en daar vind je de gegevens over de hoofdbestuurder en het aantal kilometers per jaar dat je nu zou rijden. Door op het potloodje te klikken kun je dit aantal aanpassen. Pas de hoofdbestuurder aan en kies Opslaan en herberekenen. Doorloop alle stappen en je verzekering is aangepast. Je krijgt meteen van ons een mail met je wijziging.

    Let op, door de hoofdbestuurder te wijzigen bouwt de bestuurder nog geen schadevrije jaren op. Dat kan alleen de verzekeringsnemer. Als je dat wel wilt, kun je een nieuwe verzekering op naam van de nieuwe bestuurder aanvragen zodat hij of zij de verzekeringsnemer wordt. Aan je partner zou je ook schadevrije jaren kunnen overdragen. Lees hier meer over het overdragen van schadevrije jaren.

    Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Dan kun je de verzekering via Mijn Account ook aanpassen, alleen niet per morgen. Je wijziging gaat dan in op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar. Wil je zolang niet wachten? Laat het ons weten via de chat, dan passen wij het voor je aan. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik verwacht komend jaar meer of minder kilometers te gaan rijden. Hoe pas ik dit aan?

    Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je aan wilt passen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken. Kies de optie Aanpassen, daarna bevestig je de auto die je aan wil passen.

    Kies voor ik wil mijn verzekering wijzigen. Dan zie je in een scherm waar je kan kiezen tussen de WA, Beperkt Casco en de Allrisk verzekering. Scroll zonder te klikken, helemaal naar beneden en daar vind je de gegevens over de hoofdbestuurder en het aantal kilometers per jaar. Pas het aantal aan door op het potloodje te klikken. Kies het juiste aantal kilometers per jaar en kies Opslaan en herberekenen. Doorloop alle stappen en je verzekering is aangepast. Je krijgt gelijk een mail met je wijziging.

    Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Dan kun je de verzekering via Mijn Account ook aanpassen, alleen niet per morgen. Je wijziging gaat dan in op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar. 

    Heb je een Allsecur verzekering?

    Log dan in via deze link. Op de hoofdpagina zie je een drop down menu met de vraag Wat wil je doen? Kies voor: je auto wijzigen. Dan zie je, onder je kenteken en meldcode, je aantal kilometers per jaar staan. Selecteer de juiste categorie en kies herbereken premie. Doorloop alle stappen en je verzekering is aangepast. Je krijgt dan binnen enkele minuten een mail met je aangepaste polis.

    Heb je nog een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • De cataloguswaarde klopt niet. Kan ik de cataloguswaarde aanpassen?

    Wij krijgen de informatie over jouw auto automatisch van de RDW. Als wij niet de juiste gegevens van jouw auto hebben, wil je dan eerst controleren welke gegevens de RDW van jouw auto heeft? Als het bij de RDW niet klopt, dan kun je het daar aan laten passen. Daarna kunnen wij het aanpassen op jouw verzekering.

    Als de RDW de gegevens heeft aangepast of als de gegevens wél juist staan bij de RDW, start dan een chat met ons. Rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.  Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik wil de auto op naam van mijn partner zetten. Kan hij/zij gebruik maken van mijn schadevrije jaren?

    Ja, dat kan! Je kunt schadevrije jaren overdragen met een overdrachtsverklaring. Deze vind je bij downloads. Houd er wel rekening mee dat je ze dan zelf nooit meer kunt gebruiken.

     

  • Zijn beide auto's verzekerd op de dag dat ik mijn kenteken wijzig?

    Heb je een nieuwe auto gekocht en ruil je de oude op dezelfde dag in? Qua verzekering loopt dit soepel in elkaar over. Je bent met de oude auto verzekerd totdat de auto op naam van de koper staat en de nieuwe auto is verzekerd zodra deze op jouw naam staat.

    Heb je de meldcode al? Dan kun je je auto alvast aanpassen via Mijn Account. Heb je nog een Allsecur verzekering? Dan kun je hier inloggen om je auto aan te passen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Neem dan contact met ons op. 

Wijzig je persoonlijke gegevens

  • Hoe kan ik mijn verhuizing doorgeven?

    Je kan je adres zelf wijzigen in Mijn Account bij Mijn gegevens

    Heb je een woonverzekering, Allsecur autoverzekering of een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Neem dan contact met ons op om je adreswijziging door te geven.

  • Hoe kan ik mijn e-mailadres of telefoonnummer wijzigen?

    Je kan je e-mailadres en telefoonnummer aanpassen in Mijn Account. Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn gegevens. Kies voor aanpassen en vul je nieuwe gegevens in.

    Heb je nog een Allsecur verzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik ga scheiden. Hoe geef ik dit door?

    Heb je een inboedel, opstal- of aansprakelijkheidsverzekering? Chat ons dan, zodat we de gezinssamenstelling op je verzekering kunnen aanpassen. Chat ons ook als het verdelen van de spullen gevolgen heeft voor je autoverzekering, of als je naam aangepast gaat worden. 

    Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

  • Hoe kan ik mijn inlognaam wijzigen?

    Je inlognaam is hetzelfde als je e-mailadres. Deze kan je aanpassen door in te loggen in Mijn Account. Scroll naar beneden en ga naar Mijn gegevens. Kies voor aanpassen en vul je nieuwe gegevens in.

    Heb je een Allsecur verzekering of een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je aanpassingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik ben trotse ouder geworden. Hoe geef ik de geboorte van mijn kind door?

    Gefeliciteerd met de geboorte van je kind! Is dit je eerste kind en heb je bij ons een inboedel-, opstal- of aansprakelijkheidsverzekering? Chat ons dan om de geboorte door te geven. Wij passen dan de gezinssamenstelling op je verzekering aan. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

    Heb je al een of meer kinderen op je verzekering, dan hoef je niets aan ons door te geven. Je verzekering geldt namelijk voor meerdere kinderen!

  • Hoe kan ik mijn sekse laten aanpassen?

    Geef je aanpassingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik ben getrouwd of geregistreerd partner. Hoe geef ik mijn nieuwe naam door?

    Gefeliciteerd! Bel ons op 088 – 548 5000 om je naam aan te laten passen. We zitten doordeweeks van 8.30 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur voor je klaar.

Staat jouw antwoord er niet tussen?

Het is tijd om aan de bel te trekken! Graag helpen we je verder. Start rechts onderin op deze pagina een live chat of ontdek alle contactmogelijkheden.

Naar contactmogelijkheden
Vrouw thuis