Made by Nikki

Allianz Direct wordt gemaakt door de mensen die er werken. Een van die mensen is:

Nikki Kokelaar

‘Werken voor Allianz Direct geeft mij zoveel uitdaging’

 

Van emotionele verhalen tot ongeduldige klanten; elk gesprek is anders. Hoewel het soms best intensief kan zijn, ervaart Nikki Kokelaar het vooral als uitdagend om iedere klant zo goed mogelijk vooruit te helpen. Ze is nog geen jaar werkzaam voor Allianz Direct, maar voelt zich er helemaal op haar plek. Ze vertelt over de uitdagingen in haar werk, hoe zij Allianz Direct als werkgever ziet en werpt een blik op de toekomst.

Even voorstellen… Nikki Kokelaar is 28 jaar oud en woonachtig in Bergschenhoek, vlakbij Rotterdam. Hoewel ze jarenlang met plezier in de horeca werkt, is het haar gezondheid die haar dwingt te switchen naar een andere branche. Via via valt haar oog op Allianz Direct als werkgever en ze besluit van zich te laten horen. Nikki: “Het eerste gesprek ging heel goed, alhoewel de recruiter wel twijfelde vanwege mijn geringe ervaring in deze branche. Ik heb hem laten zien wie ik ben, hoe ik te werk ga en wat ik in huis heb...”

Hoe Nikki te werk gaat

Nu, ruim 8 maanden later, werkt Nikki met ontzettend veel plezier als Customer Loyalty Team Member in het Customer Care Center van Allianz Direct. “Ik kan niet wachten tot ik een volgende dag weer mag gaan werken. Ik heb er zoveel plezier in! Het is vooral de uitdaging in mijn werk wat mij zo aanspreekt: elk gesprek is anders. Op de schadeafdeling voer ik voornamelijk de wat pittigere gesprekken. Als klanten een diefstal of schade melden, gaan ze er vaak vanuit dat wij dit dezelfde dag nog voor ze opgelost hebben. Wij proberen zoveel mogelijk bruikbare informatie van de verzekerde te ontvangen en sturen dit door naar het schadedossier. Dit maakt het vervolgtraject voor de behandelaar vaak makkelijker. Het geduld van klanten wordt op de proef gesteld en het is aan mij om klanten hierin zo goed mogelijk te begeleiden.”

Waar Nikki energie van krijgt

Tientallen telefoontjes leveren Nikki tal van boeiende gesprekken op. “Soms hebben gesprekken ook een emotionele lading, bijvoorbeeld als iemand onlangs in een flink ongeluk is geraakt en letsel is overkomen. Ik voel me verantwoordelijk om mezelf in te leven in iemands situatie. Als eerste aanspreekpunt is het mijn uitdaging om iedere klant aan de hand van het eerste telefoontje zo goed mogelijk vooruit te helpen. Ik geef ze het gevoel dat ze gehoord worden, ondanks dat ik schade niet gelijk voor ze kan verhelpen.” Naast de vele telefoongesprekken die Nikki op een dag voert, is ze sinds kort ook de aangewezen persoon om collega’s verder te helpen in hun werk binnen Allianz Direct. “Ik vind het onwijs leuk om kennis te delen en om collega’s de basisvaardigheden van woonschade te leren.”

Haar toekomstbeeld

Open en transparant zijn twee waarden die Nikki associeert met Allianz Direct: “Er is hier zoveel mogelijk, zowel in doorgroeimogelijkheden als in de waardering die je er als medewerker krijgt. Bij al mijn vorige banen bij elkaar opgeteld, heb ik nog niet zoveel cadeaus gekregen als hier in de afgelopen maanden. Van hoodies tot elastieken banden om het bewegen tijdens thuiswerken te promoten. Dat doet echt iets met je… Je voelt je als medewerker gewaardeerd en betrokken bij het bedrijf waarvoor je je inzet.” Een vooruitblik op de toekomst laat zien dat Nikki nog tal van uitdagingen ziet binnen Allianz. “Ik focus me nu nog vooral op de particuliere klant, in de toekomst hoop ik me ook te gaan richtingen op de meer zakelijke klant. Of een kijkje te nemen op andere afdelingen. Ik laat me verrassen door wat er op mijn kant komt, tot die tijd geniet ik van de klanten die ik te woord mag staan.”