Stel met laptop

Je autoverzekering aanpassen

Ben je verhuisd, heb je een nieuwe auto of toch liever een dekking toevoegen? Dan kan je dit snel en eenvoudig zelf aanpassen in Mijn Account. In Mijn Account vind je alle informatie over je verzekering en kun je de meeste aanpassingen zelf doen. Je logt in met je e-mailadres. Je tijdelijke wachtwoord krijg je per e-mail of SMS . Wel zo makkelijk!

Dit kun je allemaal zelf aanpassen:

  • Je auto wijzigen 
  • Een tweede auto verzekeren
  • Je hoofddekking verlagen of aanvullende dekkingen wijzigen
  • Je eigen risico verhogen 
  • Je kilometrage aanpassen
  • Je adres, telefoonnummer of e-mailadres aanpassen
  • Je IBAN aanpassen
  • Je verzekering opzeggen of pauzeren
  • Schade melden
Wil je graag weten hoe je dit precies doet? Scroll dan naar beneden, daar vind je de veelgestelde vragen over het wijzigen van je autoverzekering. 

Heb je nog een Allsecur autoverzekering?
Geen probleem! Ook dan kun je nog terecht in je Allsecur-account.  Voor bijna alle wijzigingen uit het rijtje hierboven kun je terecht in je Allsecur-account. Alleen voor het aanpassen van je adres, telefoonnummer of e-mailadres kun je alvast inloggen in Mijn Account

Was dit artikel nuttig?

Veelgestelde vragen

Het handige van Mijn Account is dat je de meeste gegevens zelf kunt aanpassen. Hoe je dat kunt doen? Lees hier alle ins en outs!

  • Ik wil mijn auto veranderen op mijn verzekering. Hoe doe ik dit?

    Vraag voor de nieuwe auto een nieuwe verzekering aan via Mijn Account. Log hiervoor in en scroll naar beneden. Klik op het plusje voor Heb je nog een andere auto? en verzeker je nieuwe auto. Omdat je de oude auto al hebt verkocht of dit binnenkort doet, neem je de schadevrije jaren over van je lopende verzekering. Wanneer de oude auto van jouw naam af is geschreven, kun je de verzekering opzeggen via Mijn verzekeringen in Mijn Account. Vergeet dit niet, anders blijft de verzekering onnodig doorlopen.

    Wil je je oude Allsecur verzekering opzeggen?

    Log dan in via deze link. Ga naar de optie Wat wilt u doen? en kies daar voor verzekering opzeggen.

    Je hebt je auto al eerder verkocht of je hebt een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019

    Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

    Natuurlijk zien we je niet graag vertrekken, maar we maken het je wel zo makkelijk mogelijk. Zo kun je dagelijks opzeggen en is er geen opzegtermijn. Je regelt dit via Mijn Account. Je vindt de opzegoptie bij Mijn Verzekeringen

    Wil je je Allsecur verzekering opzeggen?

    Log dan in via deze link. Ga naar de optie Wat wilt u doen? en kies daar voor verzekering opzeggen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019 die je wilt opzeggen?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

    Je kan je rekeningnummer zelf wijzigen via Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor IBAN aanpassen. Heb je meerdere verzekeringen bij ons? Pas de IBAN daar dan ook aan, dit gebeurt niet automatisch.

    Heb je nog een Allsecur verzekering?

    Log dan in via deze link. Ga naar Wat wilt u doen? en wijzig je betaalgegevens.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe kan ik de dekking wijzigen van mijn verzekering?

    Je kunt je dekking niet verhogen, alleen verlagen. Dit kan dagelijks! Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je wilt aanpassen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken.

    Kies de optie Aanpassen, daarna bevestig je de auto waarvoor je de verzekering wil aanpassen. Kies ik wil mijn verzekering wijzigen. Doorloop de stappen en pas je verzekering aan naar wens. Let op! Check altijd of de door jouw gewenste aanvullende dekkingen erop blijven staan!

    Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Dan kun je de verzekering via Mijn Account ook aanpassen, alleen niet per morgen. Je wijziging gaat dan in op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar. Wil je zolang niet wachten? Laat het ons weten via de chat, dan passen wij het voor je aan. 

    Heb je nog een Allsecur of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik verwacht komend jaar meer of minder kilometers te gaan rijden. Hoe pas ik dit aan?

    Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je aan wilt passen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken. Kies de optie Aanpassen, daarna bevestig je de auto die je aan wil passen.

    Kies voor ik wil mijn verzekering wijzigen. Dan zie je in een scherm waar je kan kiezen tussen de WA, Beperkt Casco en de Allrisk verzekering. Scroll zonder te klikken, helemaal naar beneden en daar vind je de gegevens over de hoofdbestuurder en het aantal kilometers per jaar. Pas het aantal aan door op het potloodje te klikken. Kies het juiste aantal kilometers per jaar en kies Opslaan en herberekenen. Doorloop alle stappen en je verzekering is aangepast. Je krijgt gelijk een mail met je wijziging.

    Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Dan kun je de verzekering via Mijn Account ook aanpassen, alleen niet per morgen. Je wijziging gaat dan in op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar. 

    Heb je een Allsecur verzekering?

    Log dan in via deze link. Op de hoofdpagina zie je een drop down menu met de vraag Wat wil je doen? Kies voor: je auto wijzigen. Dan zie je, onder je kenteken en meldcode, je aantal kilometers per jaar staan. Selecteer de juiste categorie en kies herbereken premie. Doorloop alle stappen en je verzekering is aangepast. Je krijgt dan binnen enkele minuten een mail met je aangepaste polis.

    Heb je nog een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Wanneer kies ik een eigen risico?

    Bij ons heb je standaard €0,- eigen risico. Heb jij een Beperkt Casco of All Risk verzekering? Dan kun je, in ruil voor korting op je premie, kiezen voor een eigen risico van €500 of €1000. Als je dan schade rijdt, betaal je de reparatie zelf. In sommige gevallen is dit handig, omdat je daarmee voorkomt dat je terugvalt in schadevrije jaren en een hogere premie moet betalen. 

    Benieuwd wat voor jouw auto het handigst is? Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur.

  • Ik heb een nieuwe auto gekocht. Hoe geef ik dit door?

    Wat goed, gefeliciteerd met je nieuwe auto!

    Voor de nieuwe auto vraag je een verzekering aan via Mijn Account. Heb je nog een Allsecur verzekering of een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2020, dan kun je ook op deze manier een tweede auto verzekeren. Log in in Mijn Account en scroll naar beneden. Klik op het plusje voor Heb je nog een andere auto?  en verzeker je nieuwe auto. 

    Mijn nieuwe auto vervangt de oude

    Doorloop dan ook de stappen hierboven. Over je schadevrije jaren:

    • Heb je de oude auto al verkocht of doe je dit binnenkort, neem dan de schadevrije jaren over van je lopende verzekering.
    • Verkoop je de oude auto niet en heb je geen andere schadevrije jaren? Dan start je voor de nieuwe verzekering met 0 schadevrije jaren.

    Wanneer de oude auto van jouw naam af is geschreven, kun je de verzekering opzeggen bij Mijn verzekeringen in Mijn Account. Niet vergeten, anders blijft de verzekering onnodig doorlopen.

    Wil je je Allsecur verzekering opzeggen? Log dan in via deze link. Ga naar Wat wilt u doen? en kies voor verzekering opzeggen. Heb je nog een Allianz-verzekering van vóór 10 oktober 2019? Chat dan met ons, dan zetten wij de verzekering hiervoor stop. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

  • Kan ik mijn autoverzekering tijdelijk pauzeren?

    Ja, je kunt je verzekering 1 keer per verzekeringsjaar voor maximaal zes maanden pauzeren. Het voordeel is dat je tijdens deze pauze niets hoeft te betalen, maar je wel schadevrije jaren blijft opbouwen. Regel dit in Mijn Account. Ga naar Mijn verzekeringen. Kies bij je autoverzekering voor Pauzeren en vul de datum in waarop je wilt pauzeren.

    Heb je vooruit betaald? Dan houden we de betaalde premie even vast. Dit verrekenen we direct zodra je je verzekering weer opstart.

    Heb je een Allsecur verzekering?

    Dan kun je deze pauzeren via Mijn Account. Dit kan voor max. 3 maanden. Wil je je verzekering langer pauzeren? Je krijgt één keer de mogelijkheid om deze periode met 3 maanden te verlengen. Na het inloggen, zie je een drop down menu met de vraag Wat wil je doen?. Kies voor: polis tijdelijk stopzetten.

    Heb je een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Stuur ons dan een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik heb mijn auto verkocht, hoe geef ik dit door?

    Dat is afhankelijk van jouw situatie.

    Je hebt een nieuwe auto

    Gefeliciteerd! Voor de nieuwe auto kun je een nieuwe verzekering aanvragen. Log hiervoor in Mijn Account in en scroll naar beneden. Klik op het plusje voor Heb je nog een andere auto? en verzeker je nieuwe auto.

    Over je schadevrije jaren:

    • Heb je de oude auto al verkocht of doe je dit binnenkort, neem dan de schadevrije jaren over van je lopende verzekering.
    • -Verkoop je de oude auto niet en heb je geen andere schadevrije jaren? Dan start je voor de nieuwe verzekering met 0 schadevrije jaren.

    Wanneer de oude auto van jouw naam af is geschreven, kun je de verzekering opzeggen bij Mijn verzekeringen in Mijn Account. Niet vergeten, anders blijft de verzekering onnodig doorlopen.

    Je hebt nu nog geen nieuwe auto, maar koopt deze binnenkort

    Dan kun je je verzekering pauzeren. Doe dit pas op het moment dat de auto van jouw naam af is geschreven. Tot die tijd ben jij verplicht de auto te verzekeren. Het voordeel van een pauze is dat je tijdens de pauze niets hoeft te betalen, maar je wel schadevrije jaren blijft opbouwen. Ook hoef je straks voor je nieuwe auto niet opnieuw een machtiging af te geven om de premie van je rekening af te schrijven. Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je aan wilt passen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken. Kies voor Pauzeren

    Heb je een Allsecur verzekering?

    Dan kun je deze pauzeren via Mijn Account. Doe dat pas als de auto bij de RDW van jouw naam af is geschreven. Tot die tijd ben jij verplicht de auto te verzekeren. Je verzekering pauzeert voor max. 3 maanden. Wil je je verzekering langer pauzeren? Je krijgt één keer de mogelijkheid om de pauze met 3 maanden te verlengen.

    Log in via deze link. Op de hoofdpagina zie je een drop down menu met de vraag Wat wil je doen? Kies hier voor: polis tijdelijk stopzetten. Vul de datum in en per wanneer je de verzekering wil pauzeren. Klik akkoord stopzetten, en je verzekering wordt gepauzeerd op de door jou gekozen datum. 

    Je hebt je auto al eerder verkocht of je hebt een Allianz verzekering van vóór 10 oktober 2019

    Stuur ons dan een bericht via de Chat, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Hoe kan ik de bestuurder wijzigen op mijn autoverzekering?

    Log in, scroll naar beneden en ga naar Mijn verzekeringen. Kies de verzekering die je aan wilt passen. Vouw het overzicht uit door op Meer details te klikken. Kies de optie Aanpassen, daarna bevestig je de auto die je aan wil passen. Kies voor ik wil mijn verzekering wijzigen. Dan kom je in een scherm waar je kan kiezen tussen de WA, Beperkt Casco en de Allrisk verzekering. Klik hier niet op maar scroll helemaal naar beneden en daar vind je de gegevens over de hoofdbestuurder en het aantal kilometers per jaar dat je nu zou rijden. Door op het potloodje te klikken kun je dit aantal aanpassen. Pas de hoofdbestuurder aan en kies Opslaan en herberekenen. Doorloop alle stappen en je verzekering is aangepast. Je krijgt meteen van ons een mail met je wijziging.

    Let op, door de hoofdbestuurder te wijzigen bouwt de bestuurder nog geen schadevrije jaren op. Dat kan alleen de verzekeringsnemer. Als je dat wel wilt, kun je een nieuwe verzekering op naam van de nieuwe bestuurder aanvragen zodat hij of zij de verzekeringsnemer wordt. Aan je partner zou je ook schadevrije jaren kunnen overdragen. Lees hier meer over het overdragen van schadevrije jaren.

    Heb jij al een voorstel gehad voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Dan kun je de verzekering via Mijn Account ook aanpassen, alleen niet per morgen. Je wijziging gaat dan in op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar. Wil je zolang niet wachten? Laat het ons weten via de chat, dan passen wij het voor je aan. 

    Heb je nog een Allsecur verzekering of een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Geef je wijzigingen dan door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Ik wil de auto op naam van mijn partner zetten. Kan hij/zij gebruik maken van mijn schadevrije jaren?

    Ja, dat kan! Je kunt schadevrije jaren overdragen met een overdrachtsverklaring. Deze vind je bij downloads. Houd er wel rekening mee dat je ze dan zelf nooit meer kunt gebruiken.

     

  • Ik heb de verkeerde schadevrije jaren opgegeven. Hoe pas ik dit aan?

    Start dan een chat met ons. Rechtonderin op deze pagina. Wij kijken samen met jou hoe we je schadevrije jaren het beste kunnen aanpassen. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • De cataloguswaarde klopt niet. Kan ik de cataloguswaarde aanpassen?

    Wij krijgen de informatie over jouw auto automatisch van de RDW. Als wij niet de juiste gegevens van jouw auto hebben, wil je dan eerst controleren welke gegevens de RDW van jouw auto heeft? Als het bij de RDW niet klopt, dan kun je het daar aan laten passen. Daarna kunnen wij het aanpassen op jouw verzekering.

    Als de RDW de gegevens heeft aangepast of als de gegevens wél juist staan bij de RDW, start dan een chat met ons. Rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.  Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.

  • Zijn beide auto's verzekerd op de dag dat ik mijn kenteken wijzig?

    Heb je een nieuwe auto gekocht en ruil je de oude op dezelfde dag in? Qua verzekering loopt dit soepel in elkaar over. Je bent met de oude auto verzekerd totdat de auto op naam van de koper staat en de nieuwe auto is verzekerd zodra deze op jouw naam staat.

    Heb je de meldcode al? Dan kun je je auto alvast aanpassen via Mijn Account. Heb je nog een Allsecur verzekering? Dan kun je hier inloggen om je auto aan te passen.

    Heb je een Allianz Direct verzekering van vóór 10 oktober 2019?

    Dan heb je nog geen Mijn Account. Wil je je verzekering aanpassen? Neem dan contact met ons op. 

Staat jouw antwoord er niet tussen?

Het is tijd om aan de bel te trekken! Graag helpen we je verder. Start rechts onderin op deze pagina een live chat of ontdek alle contactmogelijkheden.

Naar contactmogelijkheden
Vrouw thuis