Rotterdam, 28 juni 2021

Allianz Direct start samenwerking met Jeugdfonds

Allianz Direct start samenwerking met Jeugdfonds Sport & Cultuur, ter ondersteuning van de helden van morgen. Samen met Jeugdfonds Sport & Cultuur zet Allianz Direct zich in voor de sportieve en creatieve ontwikkeling van kinderen.

Familie buiten wandelen

Meedoen is belangrijker dan winnen, maar zelfs dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Een op de elf kinderen in Nederland groeit op in een gezin waar te weinig geld is om contributie te betalen voor een sportclub of andere hobby. Dat zijn al gauw zo'n 272.000 kinderen die niet kunnen voetballen, dansen of hardlopen, terwijl sport en creativiteit essentieel zijn voor de ontwikkeling van kinderen. Daarom is Allianz Direct een langdurige samenwerking gestart met Jeugdfonds Sport & Cultuur, een stichting die contributie betaalt voor kinderen waarvan de ouders dat niet kunnen opbrengen.

Supporter van de helden van morgen

De online verzekeraar steunt het Jeugdfonds met #DirectPromise, een campagne waarbij het doel is om geld op te halen voor Jeugdfonds Sport & Cultuur zodat ze zoveel mogelijk kinderen kunnen laten sporten. Nederlanders worden opgeroepen om voor kinderen uit armere gezinnen in actie te komen, door via een speciale landingspagina te doneren of een eigen ‘direct promise’ te doen en met een challenge geld in te zamelen. Hiermee wil Allianz Direct kansen creëren voor deze kinderen en nú de helden van morgen supporten.

De #DirectPromise-campagne wordt ondersteund met online video’s, waarvan de eerste vandaag verschijnt. In deze video vertelt Usain Bolt hoe hij geld in gaat zamelen om kinderen te kunnen laten sporten. Daarnaast verschijnt er een tag-on bij de onlangs gelanceerde televisiecommercial, waarin de snelste man ter wereld, Usain Bolt, wordt uitgedaagd door jonge sporters. Ook zal er een influencercampagne worden gelanceerd.

Olympische dromen laten uitkomen

De #DirectPromise-campagne belooft een mooie toekomst aan kinderen langs de zijlijn. “Sport en spel inspireert en verenigt mensen. Daarom is moederbedrijf Allianz de komende acht jaar een van de vijftien wereldwijde partners van de Olympische en Paralympische Spelen. We geloven dat sporten voor iedereen mogelijk zou moeten zijn. We zijn dan ook erg blij met deze mooie samenwerking met Jeugdfonds Sport & Cultuur, zodat de jeugd van nu kan sporten en zelfs dromen van de Olympische Spelen”, vertelt Ron Adams, Head of Marketing & Sales bij Allianz Direct. “Onze werknemers gaan ook meedoen aan verschillende challenges om geld in te zamelen en het is fantastisch dat een van ’s werelds grootste atleten in de geschiedenis, Usain Bolt, de campagne meer bekendheid geeft.”

Monique Maks, directeur van het Jeugdfonds Sport & Cultuur vertelt: “Juist kinderen die opgroeien in gezinnen met geldzorgen, en dat zijn er in Nederland 272.000, hebben een extra steuntje in de rug nodig. Die steun bieden wij door het betalen van de contributie voor sportclubs en dans- en muzieklessen. Zo kunnen de kinderen ontdekken wat ze leuk vinden, maken nieuwe vrienden en leren skills waar ze de rest van hun leven iets aan hebben. Het is geweldig dat Allianz Direct ons steunt én heel Nederland oproept om voor ons in actie te komen.”

Via deze landingspagina kun je meer informatie over de campagne vinden, een donatie doen en een challenge starten. De eerste campagnevideo is via deze link te vinden. Hierin zijn Usain en de Nederlandse kampioen atletiek Nigel Punch (12), die zelf gebruik gemaakt heeft van het Jeugdfonds Sport & Cultuur, te zien.

Vrouw met oranje jas

Fiona Mirrer