Reisverzekering Basic: wat is wel en niet verzekerd?
SOS noodhulpverlening
Extra reis- en verblijfskosten
Verlies of beschadiging bagage tot €1.000
Vertraagde bagage tot €250 (min. 12 uur vertraging)
Wintersport en activiteiten
Annulering
Medische kosten, tenzij aanvullend verzekerd
De voorwaarden
Check op je polisblad welke voorwaarden voor jou gelden.
Wat wij voor je doen bij schade
Wat kun je van ons verwachten? Wij regelen je schade in 3 stappen.
- 1
Je melding komt binnen
We maken een dossier voor je aan en je ontvangt van ons een schadenummer.
- 2
Wij duiken in de schade
Wij bekijken je schade en maken direct een inschatting van de kosten.
- 3
Betalen of repareren
Als je dossier compleet is, betalen we je het schadebedrag uit. Of we zorgen dat het gerepareerd wordt.
Alle reisverzekeringen
Weet je zeker dat je voor Basic gaat of wil je onze reisverzekeringen toch nog even vergelijken?
24/7 SOS hulpverlening
Bagage tot €1.000
60 dagen reizen
24/7 SOS hulpverlening
Bagage tot €2.000
90 dagen reizen
Standaard €0 eigen risico
24/7 SOS hulpverlening
Bagage tot €3.000
90 dagen reizen
Standaard €0 eigen risico
Annuleringsverzekering inbegrepen
Wil je jouw reisverzekering uitbreiden?

Wij helpen je graag
Soms is overstappen van reisverzekering goed voor je portemonnee. Benieuwd hoeveel jij kunt besparen? Bereken je premie of neem gerust contact op met onze klantenservice. Wil je direct overstappen? Maak dan gebruik van onze gratis opzegservice. Je hoeft alleen je gegevens in te vullen, de rest wordt voor je geregeld. Makkelijk, toch?
Meer lezen over de Basic reisverzekering
Hier let je op bij je reisverzekering
Waar moet je op letten bij het afsluiten van een reisverzekering? Dat en meer lees je hier!
Vakantie? Zo laat je je huis goed achter
Ga jij deze zomer lekker op vakantie? Zorg dan ook dat je huis, huisdieren en planten veilig zijn. Met deze tips kun je straks onbezorgd genieten.
Veelgestelde vragen
Wij maken het je graag zo makkelijk mogelijk. Misschien hebben we jouw vraag al een keer eerder beantwoord. Staat ‘ie hier toch niet tussen? Onze klantenservice helpt je graag.
Wat is er gedekt op mijn reisverzekering?
Met de reisverzekering van Allianz Direct verzeker je plotselinge en onverwachte gebeurtenissen tijdens je reis zoals verlies of diefstal van je bagage, noodevacuatie en vertraging tijdens je reis. Wat exact gedekt is hangt af van de gekozen dekking. Dit vind je in de voorwaarden.
Hoe lang van tevoren moet ik een reisverzekering afsluiten?
Je sluit je reisverzekering minimaal 1 dag voordat je op reis gaat af. Wil je gebruik maken van de annuleringsverzekering? Zorg er dan voor dat je de reisverzekering uiterlijk 14 dagen na het boeken van je reis hebt afgesloten.
Waarom heb ik een reisverzekering nodig?
Je denkt er wellicht niet snel aan, maar er kan veel gebeuren als je op reis bent. Stel je arriveert net op bestemming en je koffer raakt zoek, of je zit in een onbekend land, spreekt de taal niet maar hebt wel dringende hulp nodig omdat je paspoort kwijt is. Dan zijn wij er voor jou!
De Basic reisverzekering zorgt al voor de meest belangrijke onderdelen zoals SOS hulpverlening en bagage. Bij de Comfort reisverzekering kun je ook annuleringsverzekering, dekking voor Medische Kosten en dekking voor Wintersporten en Risicosporten toevoegen. Bij de reisverzekering Premium is de annuleringsverzekering standaard begrepen en kun je zelf nog de andere aanvullende dekkingen toevoegen. Zo ga je dus echt op reis zoals jij dat wilt.
Kan ik mijn reisverzekering wijzigen of stopzetten?
Persoonlijke gegevens kun je makkelijk zelf wijzigen in Mijn Account.
Reisverzekering wijzigen
Je kunt je reisverzekering laten aanpassen met behulp van een van onze medewerkers. Dit doe je het snelst via de chat. Zo kun je bijvoorbeeld:
- je dekking verlagen
- een aanvullende dekking toevoegen of verwijderen
- je betaaltermijn aanpassen (maandelijks/jaarlijks)
- je dekking van wereldwijd naar Europa zetten, of andersom
- je eigen risico aanpassen
Reisverzekering stopzetten
Na het eerste jaar is je reisverzekering dagelijks opzegbaar. Je kunt contact met ons opnemen om je reisverzekering op te zeggen, we helpen je graag verder.
In welke landen ben ik verzekerd?
In welke landen je verzekerd bent is afhankelijk van de gekozen dekking. Je kunt kiezen uit "Europa" of "Wereldwijd".
Europa
Als je kiest voor "Europa" ben je verzekerd in de EU. Hierbij geldt wel dat je alleen verzekerd bent in het geval van een positief reisadvies. Check bij twijfel www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies voor het actuele reisadvies.
Wereldwijd
Als je kiest voor "Wereldwijd" ben je verzekerd in de hele wereld, inclusief USA en Canada. Hierbij geldt wel dat je alleen verzekerd bent in het geval van een positief reisadvies. Check bij twijfel www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies voor het actuele reisadvies.
Tot welk bedrag dekt mijn reisverzekering?
De dekking en bijbehorende vergoeding van je reisverzekering is afhankelijk van de gekozen dekking en eventueel aanvullende dekkingen. De exacte bedragen per dekking vind je terug in de voorwaarden.
Is mijn bagage verzekerd op mijn reisverzekering?
Je bagage is standaard meeverzekerd. De hoogte van de dekking is afhankelijk van welke reisverzekering je hebt afgesloten, dit vind je terug op je polisblad. Welke spullen wij wel of juist niet verzekeren en de hoogte van de vergoeding vind je terug in de voorwaarden.
Voor hoeveel reisdagen ben ik verzekerd?
Het maximale aantal reisdagen verschilt per dekking:
- Basic: 60 dagen
- Comfort: 90 dagen
- Premium: 90 dagen
Het is niet mogelijk om het maximale aantal reisdagen uit te breiden.
Heb ik dekking op mijn reisverzekering als ik afreis naar een land waarvoor het reisadvies code groen, geel, oranje of rood is?
Dekking op bagage of niet corona gerelateerde schades zijn altijd gedekt. In groene of gele gebieden bieden wij in veel gevallen wel dekking voor corona gerelateerde schades. In oranje gebieden bieden we soms dekking voor corona gerelateerde schades en rode gebieden zijn helaas uitgesloten. Check de voorwaarden voor de precieze dekking.
